Gunfreak Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Redd for å overgi deg til Kristus som Israel Zolli og de andre. Dersom det faktisk var tilfelle, hva er det du tror jeg frykter ved å overgi meg til Kristus? Du frykter ikke å overgi deg til Kristus, men Brahma, Vishnu, og Shiva, kom igjen, bli Hundi som alle de kule, som Apu eller, eller, apu's kona Manjula Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Ja. "Først en anekdote" sa du. Og så hva? Endret 12. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Redd for å overgi deg til Kristus som Israel Zolli og de andre. Dersom det faktisk var tilfelle, hva er det du tror jeg frykter ved å overgi meg til Kristus? Egoets død. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Redd for å overgi deg til Kristus som Israel Zolli og de andre. Dersom det faktisk var tilfelle, hva er det du tror jeg frykter ved å overgi meg til Kristus? Egoets død. Vil faktisk egoet mitt dø om jeg overgir meg til Kristus? Eller mener du at jeg har en idé om at det er slik det vil gå? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Fra første stund har kristendommen gått inn for å ta vare på mennesket og slik er det den dag i dag. Derfor er det to milliarder kristne i verden i dag. Det begynte med et menneske Jesus Kristus, det ene frøet som ble det største treet. Som Magnus_L svarte til dit tidligere innlegg: "Hvorfor er det ikke buddhistene som kroner kransekaka?" For bra spørsmål for deg å ignorere Hva er det med buddhistene ? Buddhistene, akkurat som de kristne, har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Forskjellen ligger i det at buddhistene faktisk har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Hvorfor er det ikke flere buddhister enn det er kristne? Det er ikke buddhistenes hoveedmål. http://no.wikipedia.org/wiki/Buddhisme Tror du skøyt deg selv i ræva der. Fra din egen kilde: Buddhismens etikk bygger på prinsippene om respekt for alt liv, samt en måteholden livsførsel. Den mentale praksisen fokuserer på etisk-moralsk selvdisiplin (sila), meditativ konsentrasjon (samadhi), uforbeholden kjærlighet (mettā) og visdom (prajñā). Slik jeg ser det likestiller de alt liv på jorden, i motsettning til de andre religionene som setter seg selv (de troende) høyest og deretter de ikke troende menneskene. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Redd for å overgi deg til Kristus som Israel Zolli og de andre. Dersom det faktisk var tilfelle, hva er det du tror jeg frykter ved å overgi meg til Kristus? Egoets død. Vil faktisk egoet mitt dø om jeg overgir meg til Kristus? Eller mener du at jeg har en idé om at det er slik det vil gå? Både og. Egoet er for stort til å gå inn gjennom nåløyet til himmelriket. Endret 12. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Fra første stund har kristendommen gått inn for å ta vare på mennesket og slik er det den dag i dag. Derfor er det to milliarder kristne i verden i dag. Det begynte med et menneske Jesus Kristus, det ene frøet som ble det største treet. Som Magnus_L svarte til dit tidligere innlegg: "Hvorfor er det ikke buddhistene som kroner kransekaka?" For bra spørsmål for deg å ignorere Hva er det med buddhistene ? Buddhistene, akkurat som de kristne, har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Forskjellen ligger i det at buddhistene faktisk har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Hvorfor er det ikke flere buddhister enn det er kristne? Det er ikke buddhistenes hoveedmål. http://no.wikipedia.org/wiki/Buddhisme Tror du skøyt deg selv i ræva der. Fra din egen kilde: Buddhismens etikk bygger på prinsippene om respekt for alt liv, samt en måteholden livsførsel. Den mentale praksisen fokuserer på etisk-moralsk selvdisiplin (sila), meditativ konsentrasjon (samadhi), uforbeholden kjærlighet (mettā) og visdom (prajñā). Slik jeg ser det likestiller de alt liv på jorden, i motsettning til de andre religionene som setter seg selv (de troende) høyest og deretter de ikke troende menneskene. Respekt for liv er ikke det samme som å ta vare på og beskytte mennesket. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jaja. Deg om det. La oss hoppe tilbake til der du påsto at alle kristne praktiserer Jesu ord til punkt og prikke. Siden det virker som om paven til enhver er 100% kristen, også i følge deg, tenkte jeg at det er der eksemplene må hentes fra. Den 15. mai, 1252, skrev pave Innocent IV en pavelig bulle som autoriserte tortur i inkvisisjonens jakt på spesifikke kristne minoriteter i Frankrike og Italia. Elsket han sin neste ved å gjøre det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 kristne minoriteter ? kilde ? Utenom Jesus Kristus selv, er ingen til enhver tid 100% kristen og tortur er ikke kjærlighet. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 kristne minoriteter ? kilde ? Katarerne og valdenserne ble forfulgt i Nord-Italia og sørlige deler av Frankrike på 1200-tallet. http://www.languedoc-france.info/190215_dissidents.htm Utenom Jesus Kristus selv, er ingen til enhver tid 100% kristen og tortur er ikke kjærlighet. Men hvor kristen må en person være før han er "kristen"? De prestene som torturerte den homofile mannen var i følge deg så lite kristne at de ikke kunne kalles kristne. Hvor går grensen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hvordan kan du kalle Katarerne en kristen minoritet ? http://no.wikipedia.org/wiki/Katarere Det var ingen kristne i den tegningen du fremviste. Kristne prester formidler Jesus Kristi kjærlighet, tortur er ikke kjærlighet. Himmelrikets grense er der hvor kjærligheten ender og helvete begynner. Jesus Kristus grunnla kjærlighetens rike på jorden. Du må bli født på ny for å se dette riket. Endret 13. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jesus Kristus grunnla kjærlighetens rike på jorden. Du må bli født på ny for å se dette riket. Kjærlighet var grunnlagt av mange guder før Jesus. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jesus Kristus grunnla kjærlighetens rike på jorden. Du må bli født på ny for å se dette riket. Kjærlighet var grunnlagt av mange guder før Jesus. Det er riktig at kjærligheten er her siden tidenes morgen. Jesus Kristus fjernet det som blokkere kjærligheten mennesker imellom og opprettet derved kjærlighetens rike på jorden. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hvordan kan du kalle Katarerne en kristen minoritet ? http://no.wikipedia.org/wiki/Katarere De så ut til å være omtrent det samme som bogomiler. Jeg gikk ut i fra at de var kristne. Engelsk Wikipedia hevder katarerne var kristne. I følge deg er en kristen kun en som videreformidler Jesus Kristi kjærlighet. I ditt første innlegg i denne tråden hevdet du at Kristendommen er verdens største religion. Hvilket grunnlag har du for å påstå dette ettersom din definisjon av en kristen varierer sterkt fra det som alle eksisterende statistikker har gått ut i fra? Endret 13. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Ser ingen konflikt. Du fokuserer på enkelt personer opp i gjennom kirke historien som ikke har utvist kjærlighet, og konkluderer helt feil, at kjærlighetens rike ikke finnes. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Ser ingen konflikt. Du fokuserer på enkelt personer opp i gjennom kirke historien som ikke har utvist kjærlighet, og konkluderer helt feil, at kjærlighetens rike ikke finnes. 1. Allmenn, korrekt definisjon av kristen: en som bekjenner seg til Kristus, dvs. som tilhører den kristne religion. 2. IHS' særegne definisjon av en kristen: en som videreformidler Jesus Kristi kjærlighet. Alle forsøk på å beregne antall kristne i verden har tatt i utgangspunkt at en kristen er en som møter kriteriene beskrevet i definisjon 1. IHS' vil ikke anerkjenne en kristen som en kristen før vedkommende møter kriteriene i definisjon 2. Derfor kan ikke IHS støtte seg på nåværende religionsstatistikker når IHS hevder at Kristendommen er verdens største religion. Jo, konflikten er ganske åpenbar. Endret 13. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det er riktig at kjærligheten er her siden tidenes morgen. Jesus Kristus fjernet det som blokkere kjærligheten mennesker imellom og opprettet derved kjærlighetens rike på jorden. Nei det gjorde han ikke. Kjærligheten har aldri vært blokkert. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det er riktig at kjærligheten er her siden tidenes morgen. Jesus Kristus fjernet det som blokkere kjærligheten mennesker imellom og opprettet derved kjærlighetens rike på jorden. Nei det gjorde han ikke. Kjærligheten har aldri vært blokkert. Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Det kan forklares ved at enkelte mennesker ikke mottar kjærlighet fra sine neste. Håper det ikke ble for komplisert. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Det kan forklares ved at enkelte mennesker ikke mottar kjærlighet fra sine neste. Håper det ikke ble for komplisert. Og hva tror du det kommer av igjen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå