Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det mulig å kreve erstattning for skade etter trampoline-fall i gymtime?

notorious88

Anbefalte innlegg

bare litt nysjerig .

hva skal du med erstatning?

alle vil ha penger..

Synes absolutt at de som får slike plager grunnet situasjon i skolen skal få erstatning, både for tort og svie og enorme utgifter på behandling, synes dere det er feil?

Erstatning skal dekke reelle utgifter, ikke være noen økonomisk sovepute for mottakeren, ei heller noen straff for skyldneren.

For øvrig er det jo nettopp derfor man har ulykkesforsikringer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel mine skattepenger som betaler hans mer eller mindre selvforskylte ulykke, så må si jeg er litt skeptisk.

(Dette er ikke ment som noe kritikk av TS)

Wow, da hadde jeg heller vært mer bekymret for å betale 100 000 000 kr for å få besøk av Obama eller flere milliarder til en ny Opera for "folket" der prisene starter på flere hundre kroner.

Det er betraktelig mange flere en TS som har fått slike erstatninger, så totalt sett er det nok enorme summer det er snakk om.

Jeg støtter heller ikke det store sikkerhetsbudsjettet tileinet Obama.

Jeg støtter heller ikke byggingen av Operaen (Opera er greit, men pengene er feilprioritert)

Lenke til kommentar
Det er betraktelig mange flere en TS som har fått slike erstatninger, så totalt sett er det nok enorme summer det er snakk om.

Så du synes det er bortkastede eller feilprioriterte penger?

Det kommer an på.

Jeg syns opperasjoner og behandling forårsaket av skaden er greit, samt trygd for eventuell tapt arbeidsinntekt.

Er man sykemeldt får man likevel pengene man har krav på av jobben.

Det jeg ikke syns er greit er om man får hauevis av penger utenom, til fet bil, stort hus, stor TV, hjemmekino, Rask båt osv..

Lenke til kommentar

Så du synes det er bortkastede eller feilprioriterte penger?

Det kommer an på.

Jeg syns opperasjoner og behandling forårsaket av skaden er greit, samt trygd for eventuell tapt arbeidsinntekt.

Er man sykemeldt får man likevel pengene man har krav på av jobben.

Det jeg ikke syns er greit er om man får hauevis av penger utenom, til fet bil, stort hus, stor TV, hjemmekino, Rask båt osv..

Det får man stort sett ikke etter norsk rett allikevel. De som får store utbetalinger utdelt av norske domstoler, de skal faktisk leve av den utbetalingen resten av livet.

Lenke til kommentar
Lenge leve kynismen!

Er det kynisme å få penger til å dekke utgifter til behandling for en skade man har fått?

Lenge leve misunnelsen (er vel egentlig det som det er snakk om her, noen klarer bare ikke å se andre få penger, til og med ikke penger de fortjener og har krav på)?

Lenke til kommentar
Lenge leve kynismen!

Er det kynisme å få penger til å dekke utgifter til behandling for en skade man har fått?

Lenge leve misunnelsen (er vel egentlig det som det er snakk om her, noen klarer bare ikke å se andre få penger, til og med ikke penger de fortjener og har krav på)?

Tror nok noen ikke helt ser forskjellen på norsk og amerikansk erstatningspraksis...

Lenke til kommentar
Tror nok noen ikke helt ser forskjellen på norsk og amerikansk erstatningspraksis...

Nettopp, erstatning fra det offentlige er ikke noe man bli rik av.... det er summer som er så små at man helst hadde vært foruten både erstatning og skader.

Likevel klarer faktisk folk å bruke ordet kynisme om dette.... kvalmt sier jeg bare!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Lenge leve kynismen!

Nei, det var en kommentar til Dj_Evelen.

Han er sterkt kritisk til at skattepenger skal brukes til noe som helst, men gagner det han, da er det greit. Mulig at hykleri er et bedre ord å bruke.

Lenke til kommentar
Nei, det var en kommentar til Dj_Evelen.

Han er sterkt kritisk til at skattepenger skal brukes til noe som helst, men gagner det han, da er det greit. Mulig at hykleri er et bedre ord å bruke.

Ok, da misforstod jeg det... beklager :blush:

Den er grei. :p

Tar selvkritikk på at jeg burde ha skrevet det slik at det ikke var mulig i misforstå.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det bare er TS sin feil som selv hoppet på trampolinen, og gym består jo i å bruke kroppen. Om det er slik at man er redd for skader kan man jo egentlig bare gå og legge seg i sengen, man kan jo tross alt skade seg over alt, skli på vei ut døren, dunke hodet i trappen osv.

Men jeg mener likevel at TS har rett på erstatning fra skolen ;P Dog jeg vet at mine personlige meninger ikke har så alt for mye å si her, men ville likevel få frem dette.

Ellers, til diskusjonen deres, så kan jeg ikke tenke meg frem til noe bedre å bruke skattepengene på enn å fikse folk :) Mer penger til sykehus! Bedre veier kommer ganske nærme..

Lenke til kommentar

Joda, men nå var det en del hensyn i den saken (bla. lærerens mulighet til å gripe inn mot en farlig aktivitet) som ikke nødvendigvis er overførbare her. For alt vi vet var det trådstarter selv som fikk ideen å prøve på noe komplisert, uten instruks om noe annet enn et enkelt hopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...