markula Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg innstalerte win 7 for litt over 1 måned siden og er veldig fornøyd med det. Men er noen programmer som ikke støtter win 7 og derfår skulle jeg nå også innstalere xp på en annen disk. Jeg lagde en ny partisjon i win 7. Så restartet jeg pc og startet innstalasjonen av xP. Jeg valgte den partisjoen som jeg hade laget og den lastet inn filene og sånn. Når den er ferdig med å laste inn filene reboter den men da kommer den seg ikke vidre i innstalasjoen. Hvis jeg nå prøver å bote opp i windows 7 igjen går det heller ikke. Står "a disk read error occurred, press ctrl.... to restart. Hva gjør jeg nå, og hva gjorde jeg galt for å få til dual boot ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Blir mye tull med dette, da Windows 7 og Windows XP har to helt forskjellige bootloadere. Hvilken version av Win7 er det du har? de beste versionene støtter jo at du kjører windows xp inni windows 7. Lenke til kommentar
markula Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Blir mye tull med dette, da Windows 7 og Windows XP har to helt forskjellige bootloadere. Hvilken version av Win7 er det du har? de beste versionene støtter jo at du kjører windows xp inni windows 7. Jeg har win 7 Professional 64 bit. Ja får du tenker på xP-modus i win 7 ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 japp, kan du ikke bruke den? Vi bruker selv win7 enterprise på jobben, og har mye gammelt utstyr som ikke støtter windows 7. det funker flott i windows xp mode. Lenke til kommentar
markula Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 japp, kan du ikke bruke den?Vi bruker selv win7 enterprise på jobben, og har mye gammelt utstyr som ikke støtter windows 7. det funker flott i windows xp mode. Jeg har ikke brukt det men det finner jeg nok en guide på nettet til hvis ikke du vet om en. Problemet mitt nå er at den vil ikke boote i win 7 en gang. Må jeg formatere de gamle windows xp filene ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Spørs om det hjelper å fjærne windows xp, da den sansynligvis har prøvd å ta over boot loaderen til windows 7, og laget noe krøll der.. men mulig det hjelper. Å bruke det er veldig enkelt. http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx Der laster du ned windows xp mode, og det står hvordan du gjør det. Trenger ikke XP key. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du må legge inn Windows 7 på nytt, om det ikke funker å bruke "repair" funksjonen under installasjon av Windows 7. Et godt alternativ til XP Mode er VMLite: http://samfunn.myhken.com/?p=974 Den fungerer på alle Windows 7 versjoner, ikke bare Pro/Ultimate/Enterprise Jeg har faktisk opplevd problemer med Windows Virtual PC på en W7 Pro 64bit versjon, da særlig med nettverksdisker. Problemet var etter mye feilsøking Windows Virtual PC. Med VMLite fungerer XP Mode helt uten problemer. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 japp, kan du ikke bruke den?Vi bruker selv win7 enterprise på jobben, og har mye gammelt utstyr som ikke støtter windows 7. det funker flott i windows xp mode. Unnskyld at jeg blander meg inn. Kjører double boot jeg også, med W XP på en disk og W 7 Ultimate på en annen.(Var W Vista da jeg kjøpte maskinen) (Fordi jeg har en Photoshop og en del annet som ikke går på 64 bits), tungvint, og meningen er at jeg går helt over til W7 (meget brukervennlig OS)..har kommet så langt at jeg har lagt inn XP Modes og Virtual PC, men får ikke til å bruke det, for det kommer opp melding, "Må aktiveres i BIOS". Prøvd å se i BIOS, men det står ikke noe om Virtual PC som er deaktivert. Kanskje litt skummelt å gjøre dette selv? RandiA Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Unnskyld at jeg blander meg inn. Kjører double boot jeg også, med W XP på en disk og W 7 Ultimate på en annen.(Var W Vista da jeg kjøpte maskinen) (Fordi jeg har en Photoshop og en del annet som ikke går på 64 bits), tungvint, og meningen er at jeg går helt over til W7 (meget brukervennlig OS)..har kommet så langt at jeg har lagt inn XP Modes og Virtual PC, men får ikke til å bruke det, for det kommer opp melding, "Må aktiveres i BIOS". Prøvd å se i BIOS, men det står ikke noe om Virtual PC som er deaktivert. Kanskje litt skummelt å gjøre dette selv?RandiA Du må aktivisere hardware virtuallisering, ikke XP Mode i Bios. Her er en side med forslag til hvordan du gjør dette på en del pcer: http://www.microsoft.com/windows/virtual-p...igure-bios.aspx Hvis du ikke har slik støtte i BIOS vil VMLite som jeg skriver om over din post funke helt uten problemer. Og den inkluderer jo XP Mode den også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Unnskyld at jeg blander meg inn. Kjører double boot jeg også, med W XP på en disk og W 7 Ultimate på en annen.(Var W Vista da jeg kjøpte maskinen) (Fordi jeg har en Photoshop og en del annet som ikke går på 64 bits), tungvint, og meningen er at jeg går helt over til W7 (meget brukervennlig OS)..har kommet så langt at jeg har lagt inn XP Modes og Virtual PC, men får ikke til å bruke det, for det kommer opp melding, "Må aktiveres i BIOS". Prøvd å se i BIOS, men det står ikke noe om Virtual PC som er deaktivert. Kanskje litt skummelt å gjøre dette selv?RandiA Du må aktivisere hardware virtuallisering, ikke XP Mode i Bios. Her er en side med forslag til hvordan du gjør dette på en del pcer: http://www.microsoft.com/windows/virtual-p...igure-bios.aspx Hvis du ikke har slik støtte i BIOS vil VMLite som jeg skriver om over din post funke helt uten problemer. Og den inkluderer jo XP Mode den også. Ja vet det er Virtual PC som skal aktiveres, får beskjed om det Det står Asus på oppstart siden min, og da finner jeg dette på siden du linket til: Asus PCs capable of supporting Windows XP Mode have already been enabled and do not require additional configuration Den har spesifikasjon: Asus. M4N78-VM. Motherboard Endret 9. desember 2009 av RandiA Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Om du ikke finner noen ting i BIOS ang hardware virtualisering, så last ned VMLite så slipper du det problemet. Forskjellen på Virtual PC med XP Mode og VMLite med XP mode er kun skallet rundt. Selve XP Mode fungerer helt likt i begge versjoner. http://samfunn.myhken.com/?p=974 Der kan du lese hele testen min. VMLite er også gratis. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Om du ikke finner noen ting i BIOS ang hardware virtualisering, så last ned VMLite så slipper du det problemet.Forskjellen på Virtual PC med XP Mode og VMLite med XP mode er kun skallet rundt. Selve XP Mode fungerer helt likt i begge versjoner. http://samfunn.myhken.com/?p=974 Der kan du lese hele testen min. VMLite er også gratis. Fin side, interessant...nå fikk jeg imidlertid fomlet meg inn i BIOS, Advanced, CPU configurasjon, og satte Secure Virtual Machine Mode til enabled. Og DA fikk jeg installert Virtual PC , etc. Men tungvint med bruker og passord og slikt. Enn videre, skal det nok litt "studering" til for å få dette til å fungere lett og enkelt. Ser jo jeg må installere alle programmer jeg har i 32 bits (PhotoShop etc) når jeg er i denne Virtual. Samtidig har jeg jo fortsatt double boot med min vanlige xp som skal av med tid og stunder. Denne XP Mode kan vel være påslått hele tiden, i dvale, slik at man når den lett? Ellers synes jeg W7 Ultimate er fin og brukervennlig. (Men mye å sette seg inn i for en gammel dame :!: )..Takk for innspill. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå