regeus Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er så lei av støyen fra pc'en min at jeg har bestemt meg for å bygge en kasse i tre isolert med støydempingsmattene på microplex (40x40, 89,-) Kommer sannsynligvis ikke til å være "easy on the eye", men det er som sagt bare støyen jeg vil ha bort. Det jeg lurte på er om bør jeg installere vifter på kassen eller er ikke dette nødvendig? Jeg har bare tenkt å sette selve pc'en slik den er nå (chieftec kabinett) rett inn i kassen, uten videre modifikasjoner. Dette er jo en praktisk løsning, så slipper jeg å herje for mye når den skal flyttes osv. Som sagt er det nødvendig med vifter? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Som sagt er det nødvendig med vifter? Ja! Lag lydfellekanaler i skumgummi, og sett viftene langt inne i disse, så går det bra. Lyddempematter fra Biltema eller helt vanlig skumgummi er ypperlig. Men det enkleste er skøyteledninger og et kott. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det første du kan gjøre for å spare deg mye arbeid er å hive slike matter i det kabinettet du har nå. Hvis du da i tillegg kjører alle viftene dine som når står i maskinen på 7v så tror jeg du har kommet langt i støyproblemet uten å drepe så alt for mye kjøle-effekt... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du kan spare deg for de biltema-mattene, de fungerer omentrent ikke. De isolerer nok mot gjennomtrenging av lyd, men de reflekterer lyden. Har du en åpning et sted, vil lyden reflektere til den kommer ut der. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 øøøøh, kabinettet er vel ikke noe speilslott med en lommelykt inni vel? noen form for lyddemping er vel bedre enn ikke noe i det hele tatt. mine sure WD disker ødelegger uansett hele dempeprosjektet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå