Biler Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hei Jeg er snart ferdig med trinn .1 har hatt mørkekjøring og snart ferdig med trafikkal kurset men lurer på hva er neste stege, og er det lenge igjen til bil lappen ?og hvor mye koster det som er igjen? Takk Endret 3. desember 2009 av Biler Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Etter det så er det grunnleggende kjøring for å se hvor mye du kan. Kommer an på deg hvor mange kjøretimer det blir der. Trinnet avsluttes med en veiledningstime, det er ei slags prøve som du skal vise at du er klar for neste trinn. Neste trinn er ordentlig bykjøring med glattkjøring og langkjøring. Husker ikke mer i farten. Bil-lappen kommer nok på rundt 15 000 utenom trafikalt grunnkurs, førstehjelp og mørkekjøring. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Etter det så er det grunnleggende kjøring for å se hvor mye du kan. Kommer an på deg hvor mange kjøretimer det blir der. Trinnet avsluttes med en veiledningstime, det er ei slags prøve som du skal vise at du er klar for neste trinn. Neste trinn er ordentlig bykjøring med glattkjøring og langkjøring. Husker ikke mer i farten. Bil-lappen kommer nok på rundt 15 000 utenom trafikalt grunnkurs, førstehjelp og mørkekjøring. Det må være andre steder i landet enn i Bergen hvor det er lett å få lappen til rundt 15.000. Her mener jeg gjennomsnittet ligger på rundt 25.000-30.000. Det er dog mulig å få det billigere. Jeg ender opp på ca 16.000, men så har jeg øvelseskjørt enormt mye privat. Endret 4. desember 2009 av rublings Lenke til kommentar
Biler Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Etter det så er det grunnleggende kjøring for å se hvor mye du kan. Kommer an på deg hvor mange kjøretimer det blir der. Trinnet avsluttes med en veiledningstime, det er ei slags prøve som du skal vise at du er klar for neste trinn. Neste trinn er ordentlig bykjøring med glattkjøring og langkjøring. Husker ikke mer i farten. Bil-lappen kommer nok på rundt 15 000 utenom trafikalt grunnkurs, førstehjelp og mørkekjøring. Slags prøve? hvordan prøve er det? Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er en prøve som skal se om du kan det du har lært deg i løpet av det første trinnet. Man må kunne de grunnleggende kjøreferdighetene før man kan begynne på litt vanskeligere kjøring, glattkjøring etc.. Det er ikke noe stryk eller bestått, men bare en vurdering fra kjørelærer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå