tuty-fruity Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hei jeg lurer hvordan man lager nødvendige skjema for bilagsbehandling? Endret 4. desember 2009 av Nijan Lenke til kommentar
brgr Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Kan vel fortelle hvilket språk dette er. Visual Studio er ett utvikler verktøy laget av Microsoft. Men antar VB siden du poster i dette forumet. Hvilke bilag er dette snakk om? Endret 3. desember 2009 av brgr Lenke til kommentar
tuty-fruity Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Visual Basic Regnskapsbilag Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Svaret på spørsmålet er "man programmerer". Men jeg har et spørsmål: Hva hadde du ventet deg til svar? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kommer antageligvis litt an på hvor dypt du vil gå med dette. Nå er jeg dog ikke helt stødig på hvordan ett bilag faktisk kan se ut. Men av det jeg finner ut av på nett så vil jeg komme med følgende forslag Enkleste vil jeg tro er att du setter opp ett skjema med nødvendige felter. Nå vet jeg ikke hvilke andre tilgjengelige verktøy du har. Opprett nytt form prosjekt, legg inn en listeboks for å kunne legge inn de bilagene som allerede er registrert. Lag en textbox, en knapp (for søking i registeret) Lag 3 nye knapper (endre, slett og opprett). Endre og opprett kan bruke samme formen. Slett vil bare slette dette. Har du tilgang på database (Ms Sql eller noe). Så kan du lagre alle poster i database. Ellers er XML filer ett alternativ. Lagre original bilagene med registrerte poster hvis du har skanner for å lagre dem i programmet. Lenke til kommentar
tuty-fruity Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Svaret på spørsmålet er "man programmerer". Men jeg har et spørsmål: Hva hadde du ventet deg til svar? Wow programmerer man seriøst :O sjokk! Nei, jeg bare ser etter litt hjelp med det her sliter en god del så derfor spør jeg om hjelp Lenke til kommentar
tuty-fruity Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Kommer antageligvis litt an på hvor dypt du vil gå med dette. Nå er jeg dog ikke helt stødig på hvordan ett bilag faktisk kan se ut. Men av det jeg finner ut av på nett så vil jeg komme med følgende forslag Enkleste vil jeg tro er att du setter opp ett skjema med nødvendige felter. Nå vet jeg ikke hvilke andre tilgjengelige verktøy du har. Opprett nytt form prosjekt, legg inn en listeboks for å kunne legge inn de bilagene som allerede er registrert. Lag en textbox, en knapp (for søking i registeret) Lag 3 nye knapper (endre, slett og opprett). Endre og opprett kan bruke samme formen. Slett vil bare slette dette. Har du tilgang på database (Ms Sql eller noe). Så kan du lagre alle poster i database. Ellers er XML filer ett alternativ. Lagre original bilagene med registrerte poster hvis du har skanner for å lagre dem i programmet. Har gjort alt dette med det virker ikke. Vi har en SQL database, vi har lagd datagridview men får ikke til å lagre fra Datagridview til tabellen i databasen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er her programmeringen kommer inn i bildet. Det er ingen automatisk kobling mellom en SQL database og et datagridview. Du trenger faktisk litt kode. Hva med å post koden du har for tilkobling nå? Lenke til kommentar
Kuro Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er her programmeringen kommer inn i bildet. Det er ingen automatisk kobling mellom en SQL database og et datagridview. Du trenger faktisk litt kode. Hva med å post koden du har for tilkobling nå? Public Class frmDagbokNew Private Sub frmDagbokNew_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Me.TblDagbokTableAdapter.FillDagbokEdit(Me.DsDagbokEdit.tblDagbok, 0) Me.TblSisteBilagTableAdapter.FillSisteBilag(Me.DsDagbokEdit.tblSisteBilag) Me.TblMvaTableAdapter.FillMva(Me.DsDagbokEdit.tblMva) Me.TblKontoPlanTableAdapter.FillKonto(Me.DsDagbokEdit.tblKontoPlan) If Me.lstSisteBilag.Items.Count > 0 Then Me.lstSisteBilag.SelectedIndex = 0 Me.lblMelding.Text = "Du skal registrere bilag nr: " & Me.lstSisteBilag.SelectedValue + 1 Else Me.lblMelding.Text = "Du skal registrere bilag nr: 1" End If End Sub Private Sub btnSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click Me.TableAdapterManager.UpdateAll(Me.DsDagbokEdit) Me.TblSisteBilagTableAdapter.FillSisteBilag(Me.DsDagbokEdit.tblSisteBilag) Me.lstSisteBilag.SelectedIndex = 0 Me.TblBilagsSumTableAdapter.FillBilagsSum(Me.DsDagbokEdit.tblBilagsSum, Me.lstSisteBilag.SelectedValue) Me.lstBilagsSum.SelectedIndex = 0 Me.TblDagbokTableAdapter.FillDagbokEdit(Me.DsDagbokEdit.tblDagbok, Me.lstSisteBilag.SelectedValue) If Me.lstBilagsSum.SelectedValue = 0 Then Me.btnExit.Enabled = True Me.lblBilagsSum.Text = "Bilaget er OK, du kan avslutte." Else Me.btnExit.Enabled = False Me.lblBilagsSum.Text = "Bilaget er IKKE OK. Rett opp feilen, og lagre" End If End Sub Private Sub btnExit_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnExit.Click frmDagbok.DagbokEndret() Me.Close() End Sub End Class Her er noe av koden for hvordan det skal legges inn et nytt bilag Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 http://www.vbdotnetheaven.com/UploadFile/m...QLDatabase.aspx Lenke til kommentar
tuty-fruity Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 http://www.vbdotnetheaven.com/UploadFile/m...QLDatabase.aspx Tusen takk for link Jeg skal prøve å lese gjennom alt det der se om det hjelper.. Håper å få flere svar inne her om noen som er mer kjent med det her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå