Jann - Ove Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Om man bruker bilen hver dag eller ikke er ikke det viktigste; pass på at batteriet er i grei form, og prøv å unngå å forlate bilen med masse fuktighet på innsiden. (Da slipper du ising på innsiden) -10 er ikke ille. I gårkveld var det så kaldt at spylervæsken frøs her. -25-30 er litt utrivelig. Måtte også kjøre på lavere gir enn normalt for å klare å holde temperaturen oppe. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Om man bruker bilen hver dag eller ikke er ikke det viktigste; pass på at batteriet er i grei form, og prøv å unngå å forlate bilen med masse fuktighet på innsiden. (Da slipper du ising på innsiden) -10 er ikke ille. I gårkveld var det så kaldt at spylervæsken frøs her. -25-30 er litt utrivelig. Måtte også kjøre på lavere gir enn normalt for å klare å holde temperaturen oppe. Såpass ja. Bor du i Nord-Norge du da eller? Det jeg har gjort feil er det med fuktighet inni... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 -10 kan være ille. Eller veldig varmt. Inne ved Mjøsa er -25 grader det samme som -10 kanskje -15 i Lofoten, pga. luftfuktighet. Men turbobiler, også lastebiler, både bensin og diesel skal man vente noen sekunder med før man slår av, så turboen får kjølt seg litt ned så ingenting slår seg (alle har vel fått stekepanna til å slå seg skeiv?) eller blir fullt av koks, sot og dritt. Så turbobiler skal man være forsiktige med. Er en grunn til at tunere har turbotimer i, for å la motoren gå til turboen er kald nok til å være brukende noen år til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå