Gå til innhold

Sammenligning av Mint 8 og Windows 7

Beritaron

Anbefalte innlegg

Da det dukker opp uendelig med diskusjoner om hvor dårlig et OS er og hvor godt et annet er, samt feilaktig informasjon rettet mot begge OS, lurer jeg på om det er noen flere her som er interessert i å lage en video-sammenligning av disse operativsystemene.

Jeg henviser til denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1178785&hl=

og quoter meg selv angående dette tiltaket:

Er det noen her, både Windows-brukere og Linux-brukere, som er intressert i å lage en stor sammenligning av f.eks Linux Mint 8 og Windows 7 ved bruk av video?

Tror vi aldri kommer til å bli enige, men med tanke på hvor mye feil-informasjon som blir slengt ut mot begge OS, hadde det vært kjekt å kunne ha noe mer håndfast å henvise til for å bekrefte (eller avbekrefte) en påstand. En video vil jo vise et hvert steg for å utføre en gitt handling også.

Jeg kan gjerne sette igang med Linux Mint 8, men litt hjelp hadde vært fint. Kanskje jeg burde slenge ut denne forespørselen på Windows 7-delen av diskusjon.no?

Det jeg mener kan være greit å ta med i en Mint 8 og Windows 7 sammenligning er:

*Hvordan man kan anskaffe seg disse operativsystemene.

*Boot, Installasjonen og test-muligheter (live-CD, virtualisering).

*Hva som er lagt til av støttede formater.

*Medfølgende programvare.

*Diverse løsninger på å logge seg på internett, endre utseende, og andre oppgaver.

*Metoder for installasjon av programvare.

*Maskinvare-støtte

*Programvare og spill-støtte.

... noen som har noen innvendinger om hva som burde fjernes eller tilføyes?

Jeg har ikke tid til å sette igang noe i dag, men har nok ikke noe problemer med å få satt av litt tid til helgen. Jeg har en noe lang ferie når jeg reiser hjem til min mor og min far nærmere jule-tider, selv om det er begrensett hvor mye jeg kan sitte å nerde på maskinen min.

Et par Linux-brukere har meldt interesse, og jeg kan også selv ta meg av mesteparten av denne biten. Jeg har noe mulighet til å ta for meg Windows 7, men for objektiviteten sin skyld, og da jeg ikke har så veldig mye erfaring med dette operativsystemet, hadde det vært fint om noen Windows 7-brukere kunne tatt seg av denne biten.

Noen som har noen ideer om hvordan vi kan legge frem dette? Forumet, wikipedia, etc ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...