Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med Spansk

Anbefalte innlegg

❏ jeg kan bøye regelmessige verb (verb som slutter på -ar, -er og -ir) og kan verbendelsene utenat.

❏ jeg kan bøye de uregelmessige verbene ser, estar og tener utenat og vet hva de betyr.

❏ jeg kan finne riktig form av av disse verbene, det vil si bøye det til riktig person når jeg skal lage eller oversette en setning.

❏ jeg vet at vi bruker verbet tener på spansk når vi snakker om alder (å ha år)

❏ jeg kan klokka på spansk

❏ jeg kan måneder, årstider og ukedager på spansk.

❏ jeg kan si datoer på spansk

❏ jeg kan tallene på spansk 1-100

❏ jeg kan hilse, spørre hvordan noen har det og ta farvel på spansk

❏ Jeg kan fortelle om meg selv på spansk; Jeg kan si hva jeg heter og hvor gammel jeg er, fortelle hvor jeg kommer fra, og hvor jeg bor hen.

❏ jeg kan fortelle om familien min på spansk, presentere dem med navn og alder og ord for familiemedlemmer (mor, far, foreldre, søster, bror, søsken, bestefar, bestemor, besteforeldre, onkel, tante, søskenbarn)

❏ Jeg kan beskrive en persons utseende og egenskaper

❏ Jeg kan sette substantiv og adjektiv i samsvar

❏ Jeg kan gloser fra kapitlene vi har gjennomgått disse ordene er ekstra viktige:

hus, landsby, by, venn, skog, hund, fjell, stasjon, blyant, penn, viskelær, tavle, lærer, elev, PC, bok, å ta, å ville ha, å være sulten, å være tørst, sandwich, film, tv, bord, stol, seng, å fryse, foran, bak, rom, her.

Dette er det jeg må kunne.

Trenger hjelp med glosene, sette substantiv og adjektiv i samsvar og hvordan jeg kan si datoer på Spansk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...