Me-here Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 ❏ jeg kan bøye regelmessige verb (verb som slutter på -ar, -er og -ir) og kan verbendelsene utenat. ❏ jeg kan bøye de uregelmessige verbene ser, estar og tener utenat og vet hva de betyr. ❏ jeg kan finne riktig form av av disse verbene, det vil si bøye det til riktig person når jeg skal lage eller oversette en setning. ❏ jeg vet at vi bruker verbet tener på spansk når vi snakker om alder (å ha år) ❏ jeg kan klokka på spansk ❏ jeg kan måneder, årstider og ukedager på spansk. ❏ jeg kan si datoer på spansk ❏ jeg kan tallene på spansk 1-100 ❏ jeg kan hilse, spørre hvordan noen har det og ta farvel på spansk ❏ Jeg kan fortelle om meg selv på spansk; Jeg kan si hva jeg heter og hvor gammel jeg er, fortelle hvor jeg kommer fra, og hvor jeg bor hen. ❏ jeg kan fortelle om familien min på spansk, presentere dem med navn og alder og ord for familiemedlemmer (mor, far, foreldre, søster, bror, søsken, bestefar, bestemor, besteforeldre, onkel, tante, søskenbarn) ❏ Jeg kan beskrive en persons utseende og egenskaper ❏ Jeg kan sette substantiv og adjektiv i samsvar ❏ Jeg kan gloser fra kapitlene vi har gjennomgått disse ordene er ekstra viktige: hus, landsby, by, venn, skog, hund, fjell, stasjon, blyant, penn, viskelær, tavle, lærer, elev, PC, bok, å ta, å ville ha, å være sulten, å være tørst, sandwich, film, tv, bord, stol, seng, å fryse, foran, bak, rom, her. Dette er det jeg må kunne. Trenger hjelp med glosene, sette substantiv og adjektiv i samsvar og hvordan jeg kan si datoer på Spansk. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tror du må være mer spesifikk hvis noen skal orke å svare på spørsmålene dine. Du kan jo et par av de glosene? De går også an å sjekke på google eller i en eventuell spanskbok du har. Hvilken klasse går du i? Lenke til kommentar
Me-here Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Tror du må være mer spesifikk hvis noen skal orke å svare på spørsmålene dine. Du kan jo et par av de glosene? De går også an å sjekke på google eller i en eventuell spanskbok du har.Hvilken klasse går du i? Går i 8.klasse. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Oi. Vi hadde ikke sånne krav i 8. Henger tydeligvis langt etter på skolen vår. Det der er vel ca. alt jeg kan nå etter 3 år med spansk. Lenke til kommentar
Me-here Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Oi. Vi hadde ikke sånne krav i 8. Henger tydeligvis langt etter på skolen vår. Det der er vel ca. alt jeg kan nå etter 3 år med spansk. Ja, hun er skikkelig kravstor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå