Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva bør jeg gjøre for å være mer attraktiv? Jentesvar verdsettes.

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har tenkt lenge på dette, og tror jeg trenger noen råd og tips.

Først kan jeg vel egentlig fortelle litt om meg selv og bakgrunnen min.

Jeg er 17 år gammel, går i 2. klasse på Videregående skole. På fritiden min bruker jeg hovedsaklig tiden min på gaming, musikk og film. Dette er altså ganske klassiske nerde-hobbier. Jeg har i det siste også startet mer med webdesign. På sommerstid er jeg veldig glad i volleyball og fotball - men driver ikke med noe av dette organisert. Jeg er altså en ganske normal gutt, ut i fra det du har lest nå. Og det stemmer nok også, jeg er ganske normal.

Uansett, for å komme til det egentlige temaet kan vi vel egentlig starte med noe som er ganske grunnlegende; utseende.

Selv anser jeg megselv som en relativt gjennomsnittlig pen person. Jeg er ikke stygg, men ikke påfallende pen heller. Jeg er omlag 175 høy, og veier ca 60 kilo. Jeg er altså ikke så stor. Dette er noe jeg forøvrig jobber med - jeg har startet å trene. Mange jenter sier at et pent smil er viktig (hvor viktig?). Dette er noe jeg føler jeg ikke har. Jeg synes ikke jeg er noe pen når jeg smiler veldig bredt. Jeg er også ganske blek (though, dette er ikke så vanskelig å gjøre noe med).

Men alt i alt tror jeg ikke utseendet mitt er det som er den avgjørende faktoren her, da jeg ser helt grei ut. Og har en ordentlig klesstil, samt god hygene.

Av person er jeg ganske glad og positiv. Jeg elsker å diskutere, og burde kanskje skrevet politikk da jeg nevnte hobbier lenger opp her. Jeg er på grunn av dette ganske flink til å utrykke meg muntlig. Dette betyr ikke at jeg nødvendigvis er flink sosialt. Selv er jeg ikke en sjenert person, og har lite problemer med å snakke med mennesker av begge kjønn, og kommer godt over ens med nesten alle personer. Jeg er ikke veldig populær, men heller ikke upopulær. Jeg har en del venner, men ingen jeg føler jeg virkelig kan snakke med om ting. Kanskje en. Det er få jenter jeg faktisk har rukket å bli godt kjent med, da jeg ikke er mye med jenter på fritiden - annet enn på fest. Det er én person jeg fikk ekstra god kontakt meg for noen måneder tilbake, og dette er vel den første som faktisk har vist interesse for meg. Men jeg var for sen til å reagere, og hun trodde ikke jeg var interesser på samme måte. Så derfor ga hun opp, og nå er løpet kjørt. Dette har også vært med på å både svekke og sterke selvtilliten min.

Når det kommer til å være sosial er dette et spørsmål jeg har stilt meg selv mange ganger. Er jeg usosial? Jeg pleier sjelden å finne på ting med venner etter skolen på hverdager. Dette er fordi jeg synes det er deilig å kunne komme hjem å slappe av, men også ofte fordi jeg har mye å gjøre, det har vennene mine også. Mange har også kjæreste, som de tilbringer mye tid sammen med. I helger er det ikke uvanlig at jeg ikke gjør noe som helst, og bare tasser rundt hjemme uten å gjøre noe, eller er hos moren min. Men andre helger (som f.eks den som var nå), gjorde jeg en del. Da var det fest på lørdag, og være med en kompis hele søndagen. Men det er ikke så ofte jeg drar ut på fest (går fort 3-4 uker mellom hver gang), fordi jeg som regel drar siden en kompis er invitert, og vil ha meg med. Ikke fordi jeg selv er direkte invitert.

Selvtilliten min vil jeg si er helt normal. Men når det kommer til jentefronten begynner selvtilliten å synke. Som sagt har jeg ingen problem med å snakke med andre jenter, men når det kommer til fysisk kontakt er jeg vel så dårlig som man kan få blitt. Jeg er veldig dårlig til å ta på og forføre andre jenter, da jeg er redd for å bli ansett som klåfingrete. Jeg har aldri kysset noen i edru tilstand før, og har så vidt jeg husker ikke skjedd i fylla heller. Dette er noe som plager meg veldig. På grunn av dette er jeg også redd for å kysse en jente for første gang, da jeg aldri har gjort det før, i en alder av 17 år. Jeg er også redd for at jeg er en dårlig kysser. Det siste der er faktisk noe jeg tenker en del på, selv om det garantert er helt unødvendig å tenke på.

Altså, for å summere, så sliter jeg med å få andre jenter interessert i meg. Jeg er redd for å være i fysisk kontakt med andre jenter - ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er usikker på dette. Det er noe nytt for meg. Både i edru og full tilstand. Jeg lurer altså på om dere har noen tips (ikke bare når det kommer til berøring), om hvordan jeg kan bli mer attraktiv og få jenter til å like meg - ikke bare som en venn.

Mulig dette innlegget ble veldig langt, tungt og tåpelig - men jeg tror jeg har fått frem poenget mitt.

Dersom det er uklart hva jeg ønsker hjelp med her, så bare still spørsmål istedet for å la vær å svare. Jeg ønsker å kunne bli bedre her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Trymte. Du er flink å skrive også :thumbup:

Sett fra mine øyne er du en veldig vanlig gutt, men du vet det egentlig ikke selv. Jeg ser at du kaller deg selv "normal", "klassisk", "gjennomsnittlig", men vet du egentlig hva det innebærer? Det innebærer at du er god nok; akkurat som du er. Nesten alle andre er som deg, hvorfor skal du føle noe press om å være bedre? Hvorfor skal du la andre påvirke deg til å tro at "smil er viktig", å være blek er fælt, hobbiene dine er "nerdete", du må finne på noe i helgene, det er viktig å ha kysset noen i en alder av 17 eller at du er dårlig til å kysse?

At du er redd for det fysiske med jenter kan du løse på to måter: Enten overbeviser du deg selv om at det er faen meg helt naturlig å være fysisk med jenter (en sannhet), eller så lærer du gjennom erfaring at det er faen meg helt naturlig å være fysisk med jenter :thumbup: .

Det du egentlig nå skulle ha lært på skolen, synes jeg, er å skille mellom dine egne mål og verdier som bygger på din innerste identitet, og de verdier og idealer som samfunnet har prakket på deg.

Ta og gi deg selv et ballespark og fortell deg selv at du har rett til å være akkurat den du vil være - den du vil være. Synes du det er greit å slappe av etter en stressende dag på skolen? Jammen jøssenavn, da skal du få lov til det.

Et pent smil er viktig. Spørsmålet er heller "hva er pent?". Når du smiler fordi det er en positiv reaksjon på noe du opplever, da er smilet ditt pent uansett. Det er ikke selve muskelspenningen eller visingen av tennene som er pent. Det er den underliggende reaksjonen eller holdningen.

Fortsett å tren, fortsett å skriv gode stiler, fortsett å spill volleyball på sommeren, fortsett med å ha god hygiene, fortsette med webdesign, fortsett å diskutèr i det lange og brede, men begynn å gjør akkurat det du vil. Forstår du dette? Gjør du virkelig det? For jeg tror nemlig du må gå litt dypere inn i deg selv og lete etter deg - lære deg å skille mellom den sosialiserte delen av deg og den dype, nesten primale delen av deg.

Så hva innebærer det å være deg? Dette er et spørsmål som bare du kan svare fullt og helt på, men jeg vet at det innebærer at når du f.eks. har lyst å gå ut å feste en helg, da gjør du det. Hvis du har lyst å gå på nærmeste pub og ta en runde biljard med en kompis, da gjør du det. Eller si at du har lyst å få gjort unna "Det Første Kysset", ja da gjør du det. Ta og gi deg selv et ballespark og fortell deg selv at du har lov til å gjøre akkurat det du vil gjøre.

Når du forstår hvor fantastisk verdifull du er, hvor unik og spesiell du er, da skal du se at damene setter opp kølapp-system, snekrer skranke og krakk til deg og lar morroa starte.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Tusen takk for en av de beste svarene jeg har lest på lenge. Det ga meg faktisk litt inspirasjon, og fikk meg til å se litt annerledes på ting. Takk skal du ha!

Dersom andre har innspill, er jeg mer enn interessert i å høre disse også.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_LilleMeg_*

Jeg vil legge til interesse. Hvis du viser jenta intersse blir hun ganske sikkert mer interesert i deg. Hver gang jeg tror en gutt er forelska i meg, pleier jeg å forelske meg i ham :). Se på henne, be henne med ut, gi henne komplimenter. Selv liker sjenrte gutter som er skikkelig forelska i meg :)

Ellers kan jeg anbefale å dyrke deine særegenheter. I hvert fall liker jeg peronlige gutter. Ikke vær redd for å skille deg ut. Det viser mot og engasjement :)

Lenke til kommentar

^Nei nei nei. Gang på gang skjer det at menn viser interesse og dama kjeder seg og finner en annen en. På tross av at damer sier selv at de vil ha en mann som er snill og tar vare på dem og kjøper ting til dem.

Men det andre du sa, er jeg svært enig i. Særegenhet. Akkurat som hr. StianGH formulerte så forbasket fint her oppe. Særegenhet kommer alltid som en konsekvens av at man er legitim og ekte; gjør man akkurat hva faen man føler for - akkurat det man vil innerst inne, ja, da er du virkelig blitt et individ, gutt! Og for slike, som sagt, setter damene opp kølapp-system og snekrer skranke og krakk til.

Lenke til kommentar

Selvtillit er veldig viktig når det kommer til jenter ihvertfall. Tidligere hadde selvtillit og ble nervøs bare jeg pratet med jenter, nå er jeg helt rolig og kan ta insiativ til samtaler med ukjente jenter osv, jeg er til felles med deg ekstremt dårlig med berøring og kroppskontakt, men alikevel blir det endel jenter på meg, tror det har endel med det at jeg er veldig avslappet, god på blikkontakt og kroppspråk, berøring og eksalering derimot er jeg helt for jævli på, jeg gir jo respons og flørter tilbake når jenter flørter med meg, men ligger alltid et steg bak og tar sjelden/aldri føringen, og hvis jeg først gjør det så er det somregel veldig halvhjerta.

Hvis du viser litt mer interesse for jentene så kan det fort gå litt bedre, trenger ikke være mer enn å bli med ut på en røyk ol. Men ikke forgud jenta du vil prøve deg på, da vil hun mest sannsynelig bli lei deg ganske fort. Øvelse gjør mester, føles mer naturlig etterhvert...

Å få seg et kyss er ikke så veldig vanskelig, men skal litt mer til om du ikke prøver, er ikke så jævli ofte at jenter gidder å ta insiativ til alt selv, selv om det skjer av og til.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Tmz skriver mye riktig, men spesiellt en ting skiller seg ut som feil:

Initiativ, initiativ, initiativ, initiativ, initiativ, initiativ! Du gjør meg gal, Tmz! :!: På en god måte.

EDIT: Thank you for the praise. Vil jo ikke virke arrogant og ikke takke :p

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Jeg er en jente, og stiller meg helt bak kongeinnlegget til StianGH. Jeg faller som regel for helt gjennomsnittlige gutter, det finnes som regel så uendelig mye mer ved dem enn de er klar over selv. Jeg kan garantere deg at du vil finne noen som faller for deg fordi du er akkurat den du er! Det høres klisjé ut, men det er helt sant. Det blir også fort tydelig når noen spiller en rolle for å bli lagt merke til, og ikke på en positiv måte. Du høres ut som en flott fyr, og jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode svar. Alle verdsettes.

Jeg er forsåvidt veldig enig det som er sagt her, men jeg kan tenke på étt problem:

I dag er det veldig få jenter jeg kjenner som jeg er interessert i. Jeg møter som regel disse på steder der få vet hvem jeg er på forhånd. Jeg har egentlig lyst til å treffe fler jenter, for å kunne bli kjent med fler av de. Hvordan kan dette gjøres på en enkel måte? Livet mitt idag er stort sett skolen, og vennegjengen min. Klassen min består forøvrig av mange jenter, men disse er alle klassekammerater, og ingenting mer. Når man er ute å fester, er det som regel med de samme folkene hver gang. Jeg har derfor problemer med å møte nye jenter rett og slett. Er det noen som vet om noen gode måter på å få utvidet nettverket sitt? Jeg vil bli kjent med fler jenter.

Endret av Trymte
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Espen_*

Føler denne tråden passet ganske bra. Velskrevet førsteinnlegg også, må jeg si. Jeg går etter samme definisjon: Jeg er ikke stygg, men ikke overveldene pen heller.

Jeg er med andre ord i ganske lik situajson, bortsett fra at jeg kanskje ikke gjør "nok" for å bli attraktiv. Det er her jeg trenger svar.

Punkt 1: Hva synes dere om å gå i joggebukse nesten hver dag? Genserene jeg bruker er temmelig fine og ordentlige, men pleier nesten uavkortet å bruke joggebukse a la "treningsmerkene". Hvilket inntrykk gir dette - og har det noe å si? Burde jeg skifte til olabukse, og ville dette hjulpet på attraktiviteten?

Punkt to blir dermed, selv om det høres svært urutinert ut (det innrømmer jeg også at jeg er når det kommer til sånt), er det okey å kjøpe "vanlig" olabukser til rundt 400 (en helt random en), eller noe spesielt man bør styre unna?

En annen ting som også ble nevnt her, er dette med fest. Som trådstarter er jeg heller ikke med på så mye. Har flere venner som er på fest og som jeg sikkert ved å være litt mer frampå lett kunne blitt med, men det har blitt lite. Hvor vanlig er dette med fester hos den vanlige ungdom? Personlig ville jeg ikke begynne å drikke så lenge jeg var veldig under aldergrensa, så har ventet til 17-årsalderen. Men hvor vanlig er fester på videregående og ungdomsskole? Er det svært uvanlig å ikke være med på sånt?

Hvordan kan jeg eventuelt få vite om det er noen tidligere klassekamerater som skal avholde eller lignende i framtida - det har med andre ord blitt lite på videregående og ungdomsskole.

På studie (studerer for øvrig i Oslo) har jeg begynt å gå på litt flere, kanskje tre ganger i halvåret. Men utestedbesøk, som jeg har begynt oftere med nå etter at jeg ble student, har delvis avløst "behovet". Summa summaum: Jeg har nå forklart litt hvordan tilstanden er, og hadde satt enormt pris på svar om det å øke attraktiviteten. Hadde også satt pris på om også trådstarter, som er i en ganske like situasjon kan det se ut som, også hadde kommet med et aldri så lite svar ;)

Lenke til kommentar

Har du en kompis som drar masse damer?

I så fall, be han bli med deg på klesbutikken en dag ;)

Har også følgende problemstilling du bør ta hensyn til: Hvis du ikke drar damer med den personligheten du har nå, hvorfor skal du i så fall ikke forandre deg? Man er aldri bra nok som man er; man kan alltid bli _bedre_. Samma gjelder personligheten.

Lenke til kommentar

Hei Espen, tar med tiden til å svare på ditt innlegg jeg. Med mine meninger, og hva jeg tenker.

Føler denne tråden passet ganske bra. Velskrevet førsteinnlegg også, må jeg si. Jeg går etter samme definisjon: Jeg er ikke stygg, men ikke overveldene pen heller.

Jeg er med andre ord i ganske lik situajson, bortsett fra at jeg kanskje ikke gjør "nok" for å bli attraktiv. Det er her jeg trenger svar.

Punkt 1: Hva synes dere om å gå i joggebukse nesten hver dag? Genserene jeg bruker er temmelig fine og ordentlige, men pleier nesten uavkortet å bruke joggebukse a la "treningsmerkene". Hvilket inntrykk gir dette - og har det noe å si? Burde jeg skifte til olabukse, og ville dette hjulpet på attraktiviteten?

Selv gikk jeg veldig mye i joggebukser før. I det siste har jeg prøvd å vike unna dette, av to forskjellige grunner. Den ene er at dersom jeg går med en skikkelig olabukse, som jeg er fornøyd med, og føler meg fin i, vil selvtilitten min være bedre, og jeg vil være en generelt mer positiv person.

Det andre er at det faktisk ser mer ordentlig ut med en olabukse enn en joggebukse, så ved å bruke så lite joggebukse som mulig (slackerdager er alltid lov), vil man kunne få et bedre klesimage, noe som teller positivt - tenker jeg.

Punkt to blir dermed, selv om det høres svært urutinert ut (det innrømmer jeg også at jeg er når det kommer til sånt), er det okey å kjøpe "vanlig" olabukser til rundt 400 (en helt random en), eller noe spesielt man bør styre unna?

Selv når jeg kjøper klær, tenker jeg ikke bevist på merke. Men det blir som regel til at jeg kjøper bukser for rundt 1000lappen, da de buksene jeg selv synes er fine, pleier å ligge rundt denne prisen. De billigere buksene pleier som regel å være like alle sammen. Men det viktigste er at du selv skal føle deg fin i klærne du går med, og at du skal være fornøyd med disse. Er du det, vil man som regel også utvikle en egen stil.

En annen ting som også ble nevnt her, er dette med fest. Som trådstarter er jeg heller ikke med på så mye. Har flere venner som er på fest og som jeg sikkert ved å være litt mer frampå lett kunne blitt med, men det har blitt lite. Hvor vanlig er dette med fester hos den vanlige ungdom? Personlig ville jeg ikke begynne å drikke så lenge jeg var veldig under aldergrensa, så har ventet til 17-årsalderen. Men hvor vanlig er fester på videregående og ungdomsskole? Er det svært uvanlig å ikke være med på sånt?

Hvordan kan jeg eventuelt få vite om det er noen tidligere klassekamerater som skal avholde eller lignende i framtida - det har med andre ord blitt lite på videregående og ungdomsskole.

Vel, jeg tror hverken du eller jeg er spesielt unormale når det kommer til festing. Det er nok de aller færreste som fester veldig ofte. Jeg vil vel tro at ca 1 fest i mnd er gjennomsnittlig, kanskje litt sjeldnere også. Det er utrolig mange som fester lite. Selv er ikke problemet at jeg ikke liker å dra på fest, jeg synes det er kjempegøy. Men jeg er en person som synes det er veldig tiltak å gjøre ting. Så jeg synes det er tiltalk å høre med andre om de vil være med på en fest, eller å dra dit i det hele tatt.

Anyways, jeg tror ikke det å feste mye automatisk gjør deg mer attraktiv. Men på den andre siden vil du kunne møte fler mennesker, og bli bedre til å sosialisere deg. Så sjansene for å møte en potensiel kjæreste er jo mye større. Men dette gjelder ikke bare fest. Alle sosiale kanaler er vel slik.

---

Anyways, etter jeg laget denne tråden har jeg startet å være mer avslappet ovenfor hele situasjonen. Og allerede nå er det en jente jeg har gått i klasse med i snart 6 år, som starter å ta mer kontakt med meg. Vi trente blandt annet sammen etter skolen idag, på hennes initiativ. Så jeg får bare fortsette å være glad og positiv, og la folk ta meg for den jeg er, og til slutt vil jeg nok møte en som passer sammen med meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Espen_*

Takk for et godt svar, Trymte. Det trengte jeg. Helt enig med deg at det er lurt å ha et avslappa forhold til hele situasjonen. Hyggelig å høre om siste avsnitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...