Bjarnemann Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Vurderer å gå over til Tele2 her i gården, og komme meg vekk fra gribbene hos Telenor. Eneste som holder meg tilbake er at jeg har hørt at dekningen suger. Jeg er avhenging av å ha god super 3g dekning, hvis ikke blir det ikke aktuelt å bytte. Bor på Søndre Nordstrand, og ferdes ellers mye i byen. Noen som har erfaring med dekninga til Tele2? Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Vurderer å gå over til Tele2 her i gården, og komme meg vekk fra gribbene hos Telenor. Eneste som holder meg tilbake er at jeg har hørt at dekningen suger. Jeg er avhenging av å ha god super 3g dekning, hvis ikke blir det ikke aktuelt å bytte. Bor på Søndre Nordstrand, og ferdes ellers mye i byen. Noen som har erfaring med dekninga til Tele2? Tele2 benytter Netcomdekning. (Mulig de også snart vil kunne benytte Mobile Norway's nettverk, om det ikke fungerer allerede. Uansett er det vel bare å velge nett manuelt og velge Netcom.) Netcom har dekningskart for nettet sitt her: https://netcom.no/abonnement/dekning.html Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hva med å gå over til onecall eller ludo, som benytter telenor-nett? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 tele 2 er dyrt hvis du bruker mye datatrafikk. onecall annbefles da du kan sette på ekstra datapakker:) Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Så vidt jeg ser, så har ikke One Call noen pakke som gir ubegrenset datatrafikk? Ellers ser det jo bra ut, men evig MB er et must Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 holder jo med deres største vel? Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Så vidt jeg ser, så har ikke One Call noen pakke som gir ubegrenset datatrafikk? Ellers ser det jo bra ut, men evig MB er et must Tast inn ønsket MB på websida til Telepriser samt annet forbruk så ser du litt priser: Telepriser.no Forøvrig er det maksimumsforbruk per måned i en kolonne der, du må sjekke den. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Evt for vanlige abbonment med 5000Mb per måned. Edit: Du må lese avtalevilkårene nøye, Netcom iConnect har bl.a. "Data: Etter 5GB reduseres hastigheten." Endret 5. desember 2009 av balder80 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Nei, må ha ubegrenset Torrentnedlasting utgjør store mengder data, i tillegg til at jeg har ustabilt nett hjemme, og titt og ofte trenger å bruke mobilen som modem. Takk for linkene, de ga meg en god pekepinn på hva jeg trengte å vite. Hva tror dere om dette tilbudet? https://shop.tele2.no/index.php/Portal/gid/.../5957/action/1# N900 til 2599, ubegrenset data og 0.39 for sms og ringeminutt med månedspris på 299. Ikke så dumt det, når en uansett skal ha datapakke? Takk for svar btw Endret 4. desember 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nå har jo hvertfall både Telenor, Netcom og Tele2 en grense på 4-5gb med datatrafikk. Står med liten skrift. Noe som medfører at du etter 4-5gb enten blir satt ned til noe rundt 100 kbit/s maks hastighet. Hvis du flere måneder overstiger, får du ekstraregninger. Har selv erfart mobilt bredbånd og torrent Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kan anbefale Tele2 Champion for 49kr mnd minimum debitering, også kan du ta Tele2 datapakke small (100MB) for nye 49kr. Dvs 98kr mnd der 49kr av de kan ringes for. Du kan også ta den største pakken på 1GB, da blir det ca 200kr mnd sammen med champion abo. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Da er det avgjort, tar champion med mobilsurt large og 300 kr måneden Da får jeg n900 til 2500 Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Da er det avgjort, tar champion med mobilsurt large og 300 kr måneden Da får jeg n900 til 2500 Tele2 struper hastigheten etter 4gb, bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Large inneheld 1 GB per månad. Brukar ein meir enn det må ein betale 0,99 per MB, opp til maksprisen på 599 per månad. Så med mindre ein er viljug til å betale 600 kr. i månaden vert det med nedsett hastigheit heilt irrelevant. EDIT: Er du ute etter ubegrensa data som ikkje kostar skjorta bør du altså definitivt ikkje velje Tele2 Mobilsurf, fordi den ville gitt deg kjemperekningar. Det finst fleire gode alternativ. F.eks. tilbyr Telenor (minimum) 5 GB i månaden for 299 kr., og dersom du brukar for mykje, så får det i alle høve ikkje andre konsekvensar enn nedsett hastigheit. Lommeboka vert ikkje påvirka. Eg meiner det fungerer på same måten hos Netcom, men der er månadsprisen 249, og hastigheita vert nedsett så snart du passerer 4 GB. Endret 21. desember 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Det er bare udugelige Tele2 som sender ekstra regning ved overtredelse av gb grensen på data abb. Telenor og Netcom gjøre IKKE dette. Edit: Morsomt å kalle telenor for gribber,for så å hoppe på ett dyrere abb selv :-) Endret 21. desember 2009 av Rusher Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det er vel ikkje berre Tele2. One Call si største datapakke er på 500 MB, dersom eg ikkje hugsar feil. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ja, derfor holder jeg meg unna de små operatørene :-) Mange skjulte avgifter som f.eks erstatning simkort, og dårlig eller ingen kundeservice i helgene og helligdager. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Når ein skal velje abonnement må ein tenkje gjennom kva ein skal bruke det til, korleis ein skal bruke det, pris, kundesørvis, kvalitet på tenesta, kor stor tolmodigheit ein har dersom det skulle oppstå problem osv. Dersom tenesta held mål er det f.eks. sjeldan at ein har bruk for kundesørvis, og då kan vurderinga bli at det ikkje gjer så mykje om det tek litt tid å få svar på ein e-post. Dersom ein er ute etter mobilt internett (i betydninga internett på mobiltelefonen) er One Call noko av det billegaste ein kan ha, og kvaliteten på tenesta er like god som hos nokon annan. Er ein derimot ute etter mobilt breiband er det nok dei gamle gode som er best. Endret 21. desember 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Enig i det du skriver :-) Tele2 faller imellom i begge de 2 kategoriene, samt de må ha den dårligste kundeservicen uttav operatørene. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Maks en gig? Her står det da at det er 4 frie gig, før de struper hastigheten min. Noe jeg ikke har skjønt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå