Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uvanlige følelser hos gutt?

Xsandri

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det var en veldig bra emnetittel, men håper det går bra.

Helt siden jeg har vært liten har jeg vært (veldig/ganske) følsom, og i tillegg til det var jeg så godt som aldri sur/irritert. Ettersom årene har gått har jeg blitt litt mindre følsom, og jeg har blitt mye mindre sur/irritert.

Så det jeg egentlig lurte på er hvorfor er jeg aldri sur/irritert, men kan bli fort følsom og lei meg?

Høres kanskje ikke så utrolig "big deal" ut men... mange venner som har kommentert på at de aldri kunne sett for seg meg sur.

Har tenkt over det en stund nå, noen som vet noe om dette? Er gutt.

EDIT: Og når jeg sier aldri sur, så mener jeg aldri sur. Kan ikke huske sist jeg var sur.

Takker på forhånd

Endret av Xsandri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da må det nok være av natur, og ikke det andre du sa. For jeg føler aldri at jeg blir sint på noen, og prøver å fortrenge det, liksom. Så tviler egentlig på at det er det. :)

Men ja, er vel sikkert av natur eller puberteten.

Store endringer i miljøet eller lignende? Flyttet?

Utenom at jeg byttet skole for ett halvt år siden, er det ingenting.

å bytte skole gikk mye mindre innpå meg enn jeg trodde det kom til å gjøre og, når jeg tenker meg om :hmm:

Endret av Xsandri
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Hvis du sjelden/aldri er sur, så er jo ikke det noe ulempe. Vil si meg enig med Trymte, at dersom du blir nok provosert, så blir du nok sur du også. Og kanskje du bare har en forskjellig måte å bli sur på enn det som er vanlig. Jeg selv blir ofte veldig stille og "følsom" dersom noen gjør noe dumt mot meg. Da er jeg jo sur, selv om jeg furter på en innadvent måte, bare at jeg ikke viser det så godt utvendig.

Lenke til kommentar

Jeg er litt eldre enn deg men jeg kjenner meg igjen i akkurat det du sier. Jeg opplevde på ungdomsskolen at ting bygget seg opp inni meg og dette kom ut 1 gang i året. Etter at jeg begynte på VGS ble jeg ganske careface iforhold til alt mulig, og sammen med et behov for adrenalin har jeg fått et par "nær døden opplevelser". Det er lite morsomt når en kamerat kliner med dama di og du har problemer med å være sur på han. Bare så det er sagt, jeg har ikke satt noen andre i fare enn meg selv, fordi jeg vet med meg selv at hvis jeg skader noen på livsstid kommer jeg til å få et kort liv.

Nå i det siste har jeg fått sterke egne meninger og jeg har begynt å forstå at det finnes alvor her i livet, og da har jeg fått meg forskjellig humør igjen. Utrolig deilig egentlig. Jeg blir ikke ordentlig sur, men jeg blir provosert. Jeg vil tro at dette kommer med modningen. Hvis det er noe råd jeg kan gi så er det vel bare å bli åpen for diskusjon, ikke la noen herse meg deg og kanskje finne ut hva du som person står for.

Lenke til kommentar
Jeg er litt eldre enn deg men jeg kjenner meg igjen i akkurat det du sier. Jeg opplevde på ungdomsskolen at ting bygget seg opp inni meg og dette kom ut 1 gang i året. Etter at jeg begynte på VGS ble jeg ganske careface iforhold til alt mulig, og sammen med et behov for adrenalin har jeg fått et par "nær døden opplevelser". Det er lite morsomt når en kamerat kliner med dama di og du har problemer med å være sur på han. Bare så det er sagt, jeg har ikke satt noen andre i fare enn meg selv, fordi jeg vet med meg selv at hvis jeg skader noen på livsstid kommer jeg til å få et kort liv.

Nå i det siste har jeg fått sterke egne meninger og jeg har begynt å forstå at det finnes alvor her i livet, og da har jeg fått meg forskjellig humør igjen. Utrolig deilig egentlig. Jeg blir ikke ordentlig sur, men jeg blir provosert. Jeg vil tro at dette kommer med modningen. Hvis det er noe råd jeg kan gi så er det vel bare å bli åpen for diskusjon, ikke la noen herse meg deg og kanskje finne ut hva du som person står for.

Jeg pleier å ha litt egne meninger og sånt. Men jeg kan ærlig si jeg følte meg smått truffet av det å være careface. Det er mye jeg gir blanke faen i faktisk, men langt ifra alt :)

Takk for svar alle sammen, får vel satse på at det bare er midlertidlig "humørsvingninger" :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...