Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

JEg er forelska i en murvegg

Gjest Guest_Meg89_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Meg89_*

Jeg er 20, han er 23. Jeg er vilt forelska. Jeg tør ikke flørte. Han virker total uinteressert, som en murvegg. Han tar aldri iniativ til å snakke med meg og virker rett og slett sur mange ganger! Noen ganger (mer før) kunne han sitte å stirre på meg. Men når jeg så på ham og smilte latet hamn som jeg var usynlig. Men jeg er forelska, grier ikke vise at jeg liker ham. Vil spørre ham med ut, noe sånt som "kunne du tenkt deg å finne på noe med meg uten for jobben?" (vi jobber sammen). Men jeg greier ikke få ham på tomannshånd. Tror ikke jeg tør å spørre når de andre fra jobben er rundt oss. Hva skal jeg gjøre? Er det håpløst uansett og ksanksje jeg ikke burde prøve en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dette trenger du ikke være alene med han:

Skriv en lapp. På den skal det stå: "Kunne du tenkt deg å *konkret forslag*? Svar på andre siden av lappen."

Gi han en penn, la han svare, ta i mot lappen og pennen, gå rett ut av rommet, finn din egen arbeidsplass, sett deg ned i stolen, be en liten bønn og så se på svaret.

Svarer han ja, da er det på'n igjen:

Skriv en lapp. På den skal mobilnummeret ditt stå. Finn typen din, smil og fnis, gi han lappen og finn tilbake til stolen din igjen.

Må det være så vanskelig? Nei. Er dette morsomt for begge to? Ja.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Han virker total uinteressert, som en murvegg. Han tar aldri iniativ til å snakke med meg og virker rett og slett sur mange ganger! Noen ganger (mer før) kunne han sitte å stirre på meg. Men når jeg så på ham og smilte latet hamn som jeg var usynlig.

Eg synast det sjår ut som han liker deg, men ikkje tør å seie det. Er det berre eg som trur han er interessert? Eller kva trur dykker?

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager kan du være forelsket i en som ikke snakker til deg, ignorerer deg, og ellers bare er sur rundt deg? Har han i det hele tatt gitt noen som helst tegn til at han liker deg? Utifra det du skriver så betyr du null og ingenting for ham.

Der tok du orda ut av munnen min. Hvorfor er du interessert i denne karen?

Enten betyr du ingentnig for han, ellers er han enda en drittsekk som får jenter interessert ved å ignorere dem. Hvorvidt du vil være en av jentene som blir tiltrukket av dette for en eller annen grunn er opptil deg.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så hadde jeg enten ventet på det rette øyeblikk, eller bare funnet en annen måte. Mobil, lapp, etc.

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager kan du være forelsket i en som ikke snakker til deg, ignorerer deg, og ellers bare er sur rundt deg? Har han i det hele tatt gitt noen som helst tegn til at han liker deg? Utifra det du skriver så betyr du null og ingenting for ham.

Der tok du orda ut av munnen min. Hvorfor er du interessert i denne karen?

Enten betyr du ingentnig for han, ellers er han enda en drittsekk som får jenter interessert ved å ignorere dem. Hvorvidt du vil være en av jentene som blir tiltrukket av dette for en eller annen grunn er opptil deg.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så hadde jeg enten ventet på det rette øyeblikk, eller bare funnet en annen måte. Mobil, lapp, etc.

Så man er automatisk drittsekk hvis man får jenter interessert ved å ignorere dem? Do tell!

Lenke til kommentar

Hva skjer med folket her på diskusjon.no og dette med Lapper for å sjekke jenter / gutter?

Lapper er noe man bruker når man går på barneskolen, vist du liker personen så gå bort til han eller henne å spør om de vil finne på noe etter jobb eller hva det nå skulle være.

Vist du ikke er selvsikker nok til dette så vil jeg foreslå å bygge litt selvtillit først. Det finnes nok av bøker, lydklipp og videoklipp for å bygge selvtillit.

Det er ingenting som er så attraktivt som noen som vet hva de vil og går etter det!

Det er ikke min personlige mening, dette er generelt...

Lenke til kommentar
Det er ingenting som er så attraktivt som noen som vet hva de vil og går etter det!

For å bruke dine egne ord, men nå for å ytre min subjektive mening:

Det er ingenting som er så attraktivt som noen med knakende god humor og medfølgende selvinnsikt.

Derav lapper. Og du forklarer det jo så sabla fint også:

Lapper er noe man bruker når man går på barneskolen
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente17_*

Blir det ikke påtrengende å spørre? Virker ikke det masete? Og hvis han ikke liker meg? Det er jo lettere for både ham og meg å "glemme" at jeg spurte hvis jeg spør by the way. Men hvis jeg skal spørre ham om å snakke med ham blir det plutselig mye større. Hva ville dere følt hvis ei jente gjorde det? I det hele tatt. :/

Lenke til kommentar
Det var en uttalelse satt på spissen der Narsissisten snakker om den typen gutter/menn som ikke viser jenter/kvinner nok respekt, noe som kan manifestere seg ved at dem ignorer det søte kjønn.

Her skal vi diskutere, ikke kverulere.

Var en diskusjon jeg var ute etter, da gjerne en litt mer utfyllende påstand fra han før jeg biter av han hodet! hehe

Det jeg ville frem til er at man ikke automatisk er en drittsekk selv om man feks bruker en slik tilnærming for å dra damer. Er man generelt en ålreit kar, men man velger den fremgangsmåten for å få fruen i sitt liv, betyr ikke dette at man er en drittsekk som kommer til å behandle de uten respekt etc.. Get my point?

Lenke til kommentar

Her er det to ting som gjelder: Enten så liker han deg ikke, eller så er han like dypt forelska i deg som du er i han. At han ikke snakker til deg, og virker sur noen ganger, kan være fordi han rett og slett ikke tør å snakke med deg. Og i denne saken tror jeg dette er tilfellet. Ta initiativet, jeg tror du har mye å tjene på det.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Gjest Guest_NoName_*

Jeg tror ikke man nødvendigvis det er dårlig gjørt å spille kostbar hvis man spiller kostbar, men det er neimen behagelig for den utkårede. Jeg har møtt noen kostbare jenter. Skikkelig surt. Har ikke forstått noen ting, så plutselig sier de "jeg liker deg veldig godt". KOmmer som en STOR overreaskelse

Lenke til kommentar
Det var en uttalelse satt på spissen der Narsissisten snakker om den typen gutter/menn som ikke viser jenter/kvinner nok respekt, noe som kan manifestere seg ved at dem ignorer det søte kjønn.

Her skal vi diskutere, ikke kverulere.

Var en diskusjon jeg var ute etter, da gjerne en litt mer utfyllende påstand fra han før jeg biter av han hodet! hehe

Det jeg ville frem til er at man ikke automatisk er en drittsekk selv om man feks bruker en slik tilnærming for å dra damer. Er man generelt en ålreit kar, men man velger den fremgangsmåten for å få fruen i sitt liv, betyr ikke dette at man er en drittsekk som kommer til å behandle de uten respekt etc.. Get my point?

Det kan være du har rett, beklager formulasjonen min, men nå fortsetter du å skeie av fra temaet. Hun virket skeptisk til å gå opp til personen og si hva hun følte, derfor foreslo jeg noe slikt som en lapp. Selv er jeg en personlig tilhenger av å si det man mener face to face.

Jeg syns du skal bare spørre han rett ut. Du velger selv, og du analyserer situasjonen best selv. Men du kan gjerne utdype mer, ettersom vi bare vil hjelpe deg. Jeg tror enhver gutt blir smigret av jenter som spør han ut, uansett hvor påfallende kul han prøver å virke.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meg89_*

Hva ville du følt hvis en jente spurte om du ville finne på noe etter jobben? Hva ville du følt/gjort hvis hun ga deg en lapp? Hva ville du følt/gjort hvis hun ba om å snakke om noe med deg og så ba deg med ut?

Lenke til kommentar

Jeg føler mange av dere tar feil. Jeg kan godt kjenne meg igjen i rollen som denne gutten spiller. Jeg føler kanskje selv at jeg ofte prøver å ta over meg en litt mer rasjonell rolle når jeg er med en jente, dette har ingenting med at jeg er sjenert ellernoe, men at jeg kanskje ikke har noe sjans på denne jenta. Hvis det er så, så vil jeg heller "kanskje litt ubevisst :S) prøve å bli mer venn men jenta enn å flørte. Litt vrient å forklare kanskje :p Men konklusjonen er vel det at det er 100% mulig at en gutt virker ekstremt uinteressert når han er dypt forelsket. Mitt forslag er vel egentlig å ta det litt forsiktig, begynn å flørt! Hvis du flørter med latter og smil på en måte hvor han ikke kan missforstå deg lærer du fort hva han syns. Er han interessert må han bryte en eller annen gang, press han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...