miknira Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Har hatt monowall 1.2X gående som brannmur hjemme i snart 2 år og er meget fornøyd. Oppgraderte den til 1.3 i helga. Har brukt et D(ritt)-link DWL 2000 access punkt til å nå internet fra wifi-mobil og nettpc. Bestillte et pci cnet wlan kort (Ralink Rt25515 chip) som jeg satt opp som access punkt i monowall'n , for å erstatte d-linken. Dette virker greitt en stund men så virker det som jeg mister nettet. F.eks jeg sitter å jobber i ssh mot en ekstern server og når det er inaktivitet en stund så må jeg restarte sesjonen for å få jobbe videre. Samme problemet har jeg også i vmware server console. her må jeg restart vmware klienten og logge på igjen. Lurer på om monowall gjør noe med wlan etter en stund med inakivitet. Noen Som har vært borti dette? Lenke til kommentar
miknira Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 hmm kanskje det er for dårlig støtte for trådløse kort i freebsd 6.4 kjerna. Lurer på om jeg heller skal hive kortet over på Debian 5 servern istedet og sette den opp som access punkt. Finner lite info om monowall og wlan på nettet med denne problemstillinga Lenke til kommentar
miknira Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ble bare tull med Debian. fikk ikke satt iwconfig wlan0 til mode Master. Til og med lastet ned og kompilert driver til ralinken men likevel nei. Så tok jeg til å installere freebsd 8 og med litt knoting, ja så sitter jeg her nå da og surfer på det nye access punktet. Så får vi bare se om dette får drop outs ved inaktivitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå