Gå til innhold

Hva er ålreit å kjøpe???

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere maskinen min med nytt HK, RAM, CPU, og Skjermkort.

Har sjekka rundt en del nå å er blitt sikker på at jeg skal kjøpe et ASUS A7N8X Deluxe HK.

Som prosesor har jeg tenkt på AMD xp2800+ eller xp2500+, med Barton kjerne. Dette kommer helt ann på pris når jeg kjøper.

Når det gjelder RAM er jeg mer usikker, jeg har lyst på 2x 256 MB brikker fra Corsair uten å bruke skjorta på de raskeste.

Hva slags ram burde jeg kjøpe her, hvis jeg setter tak på ca 1500 kr?? (Helst litt under)

Som skjermkort har jeg tenkt på Radeon 9500 PRO eller 9700. noen som har noe formeninger om dette, evt tips råd for og imot enkelte modeller.

For å si det, jeg er ikke ute etter de siset 30 poenga i 3dmark, eller andre programmer. jeg er interessert i ting som er bra og er STABILE uten at det koster alt jeg eier å har.

Håper noen har noe vettug å si meg?? (Regner med det :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller TwinMos ram med Winbond brikker, disse koster MYE mindre enn Corsair (du får 2x512MB til 1400,-) og det er samme brikkene som sitter på corsairram. Radoen 9500Pro er billigere men spørs om du finner tak i dem, ellers er radoen 9700 enda bedre, men litt dyrere. Hovedkortet er iaffal veldig bra

Lenke til kommentar
billig, isåfall, GeForce 4 ti 4200 :yes:

Er du gal man! du må seff kjøpe et 9500PRO eller 9700 fremfor et GfTi4200!

Det er ett billigt kort, og da er GF4 ti 4200 64MB til 1000kr et bra valg. Skal han ha noe mere 3d mark poeng så er radeon 9500pro/9700pro ett mye bedre valg ja. Men det koster det dobbelte.

Lenke til kommentar

får se, grunnen til at jeg vurderer Radeon er for at de går for å være bedre, rett og slett.

Må kjøpe CPU kjøler også, en Swiftech MCX370CR2. vil denne holde til en xp2800+ med Barton kjerne? Evt vil den holde hvis jeg skulle finne på å overklokke??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...