EinarEriksen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Universitetet i Oslo har laget et program som lar deg peke rundt med mobilen for å lære historien om stedet. Les mer Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dette blir vel i bunn og grunn samme opplegg som det Gule Sider laget for en tid tilbake, bare med litt annen bruksfokus? Uansett er det veldig spennende. Kunne tenkt meg å prøve dette, men da må jeg nok vente til de sliper en S60-klient, eller jeg skaffer meg en iPhone ... http://www.amobil.no/artikler/krysser_virk...tjenester/72192 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det er forsåvidt også veldig likt et prosjekt som ble gjort i Trondheim på 90-tallet, men da var det hverken iPhone eller en mobiltelefon. Det ble brukt "låne-dingser" med GPS og headset. Man kunne gå rundt på noen kjente historiske plasser og få historieleksjon om hvert enkelt sted man sto på. F.eks hvis man gikk bort til en statue så fikk man høre historien om hvem det var og statuens historie. Dette er "utvidet virkelighet" med litt andre virkemidler enn de visuelle som artikkelen handler om. Så vidt jeg vet kan man fortsatt låne slike dingser på turistkontoret ved Nidarosdomen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg