Gå til innhold

Trenger hjelp m Dell spillbærbar

Syri

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter hjelp med å sette opp en bærbar pc fra Dell.

Makspris helst 13000, maks 14000 kroner.

Jeg skal bruke maskinen til standard kontorapplikasjoner samt å spille World of Warcraft. Hva som er "bra nok" spillytelse vil jo variere etter hvem du spør, jeg ønsker at maskinen skal kunne kjøre WoW minst like bra som http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10567338;fl:0 (har sett ytelsestester for denne og tenker det er bra nok for meg, har derfor valgt denne som et utgangspunkt for sammenligning)

Andre krav til maskinen: Batterilevetid bør være over 3 timer, vekt ikke mye over 3 kg (lavere vekt er et pluss). Må ha WLAN. Gjerne en skjerm som er behagelig å se på, men jeg skal ikke redigere foto/bilde eller den typen ting. Harddisk på minst 120GB.

Hvis noen har tid og mulighet, hadde det vært supert å få et alternativ med mindre skjerm/vekt (basert på XPS Studio 13? Eller tilsvarende størrelse) og et alternativ med medium skjerm/vekt (15-17-tommers skjerm, vekt maks 3,5 kg), og forklart forskjellen i ytelse. Jeg har selvfølgelig vært inne på Dell sine sider selv for å se også, men jeg skjønner ikke nok om komponentene til å sammenligne på fornuftig vis. Jeg har sett på http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html for rangering av skjermkort, men hvilken forskjell som er viktig her vet jeg ikke.

Noen konkrete spørsmål har jeg også - setter uansett pris på svar på disse!

- Harddisk: Solid state og høyere/lavere RPM: Har noe av dette merkbare utslag på batterilevetid og/eller ytelse?

- 512 MB nVidia GeForce 210M-grafikkort - MLK som er beste mulighet for XPS Studio 13 - hvordan vil dette virke for WoW-spilling?

- Hvor stor er forskjellen på en i7-basert prosessor og en Core Duo-prosessor til mitt bruk? (Stemmer det at i7 vil senke batterilevetiden merkbart? Vil den gi mye bedre ytelse i et spill som WoW eller er grafikkort flaskehalsen her?)

- Dersom jeg har 4 GB ram, er det da viktig å ha Windows 7 64 bit versjon? Påvirker det ytelsen hvilken jeg velger? (det er også gitt at jeg skal ha Windows, og jeg er ikke så glad i Vista).

Tips om bestemte tilbud fra Dell eller andre ting å være obs på med produsenten er også hyggelig - av grunner som jeg ikke kan gjøre noe med er det ikke et alternativ å kjøpe fra noen andre.

På forhånd tusen takk for all hjelp, enten det er svar på enkeltspørsmål eller konfigurering av alternativer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...