Gå til innhold

PL: 05.12.09 v Stoke, Emirates Stadium

Prinz Poldi

Arsenals beste?  

15 stemmer

1. 1. Arsenals beste?

• Bacary Sagna
      0
    • William Gallas
      2
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Armand Traore
      0
    • Cesc Fabregas
      0
    • Denilson
      1
    • Samir Nasri
      0
    • Emmanuel Eboue
      0
    • Andrey Arshavin
      11
    • Tomas Rosicky
      0
    • Carlos Vela (45)
      0
    • Aaron Ramsey (54)
      0
    • Manuel Almunia (lol)
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andrey Arshavin er grunnen til at vi leder. Fantastisk fotballspiller, han trives med mange involveringer og det har han fått idag. Cesc slurver som faen, og når han ble takla for femte gang pga for dårlig konsentrasjon smalt jeg fjernkontrollen i gulvet og den er historie nå. Taper vi poeng idag blir jeg rett og slett jævlig forbanna.

Lenke til kommentar

Med tanke på de siste kampene, så er jeg egentlig ganske fornøyd med 1. omgang.

Guttene viser at de vil noe, og alle tar initiativ. Dessverre så så sitter ikke all teknikken, og Fabregas har vært unormalt slurvete i dag.

Almunia der i mot, gjør meg rimelig nervøs. Har han greid å holde en eneste ball med fast grep i dag? Greit nok at innkasta til Delap er vanskelig å ta, men da får han heller holde seg på streken.

Lykke til med 2. omgangen gutta :)

Lenke til kommentar

God gjennomført kamp synes jeg mot en antatt vanskelig motsant. Dog synd med alle skadene. Kan vel knapt stille lag mot Olympiakos og Pool :S

Eduardo, Eboue, Traore og Gallas er de nye skadene. Får håpe samtlige rister det av seg. Eduardo kunne trengt en kamp mot Olympiacos!

Dersom Traore er skadet er vi faktisk nede på 4. valget på venstreback. Altså Silvestre. Blir interessant borte mot Pool det :)

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Almunia: Heia Tufte! Har ingen tillit blant fansen eller sitt eget forsvar. Du kan se hvor dårlig kommunikasjonen hans er når han og Traore brukte et halvt minutt på å bestemme hvem som skulle ta ballen. Det er keepers jobb! Ble ikke satt på noen prøver, heldigvis. 3

Sagna: Svært god kamp fra Bac. Jobber som en gallerslave opp og ned hele kampen, umulig å runde 1mot1. Må dog jobbe mer med innlegg, som jeg har sagt lenge. 7

Gallas: Blir satt på en test med Song ute, og løser den godt. Kvalitetskamp fra en kvalitetsstopper.7

Vermaelen: God kamp av Verminator. Ruver i duellene og villig til å gå framover. Kanskje litt for villig til tider, men en fin forestilling alt i alt. 6.5

Traore:God kamp. Det er enkelte småfeil som trenger å bedres, men han har taklet ting som posisjonering langt bedre enn jeg trodde. 5

Fabregas: Hva skal man si? Mister helt utrolig mye ball, virker rett og slett lite konsentrert. Men når han har ballen i beina, produserer han den ene kremballen etter den andre. Vi hadde ikke vunnet uten Cesc. Vanskelig å sette karakter på El Maestro idag. 6

Denilson: Takler Song-rollen på en glimrende måte. Har andre kvaliteter enn Song, men han er slett ikke en dårlige fotballspiller. 6.5

Nasri: Begynner å ta mer ansvar. Vanskelig å ta fra han ballen, jobber godt og skaper sjanser. Bør få utvikle seg sentralt på midten6.5

Eboue: Kommer på enkelte gode løp, men det blir for lenge mellom de gode involveringene fra Eboue. Ikke Arsenal-klasse med ballen i beina. 5

Arshavin: En annen spiller som det er vanskelig å sette karakter på. Burde hatt hat-trick, likevel spiller han en svært god kamp. Gjør spydspiss-rollen til sin egen på en glimrende måte. Genial på små flater, og veldig flink til å stikke mellom stopper og back. Mangler dog litt kondisjon til en høy-intensiv kamp i 90 minutter.7

Rosicky: Blir for anonym idag igjen. Har gode involveringer, men spiller på for få strenger. Har ikke gjennombruddskraft eller finter, og blir enkel å forsvare seg mot.4.5

Vela: Fremdeles bare nesten, men mannen oser kvalitet. Gleder meg til det løsner. 5.5

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Ikke akkurat walk in the park, men 3 herlige poeng i en ineffektiv drittkamp. Stoke er Stoke, ikke særlig villige til å spille og satser hele tiden på Delap. Heldigvis klarte vi oppgaven og CLEAN SHEET. Viktig!

Ellers er skadene våre tragikomiske. Hvor mange skal være ute samtidig? Blir vel rent reservelag mot Olympiacos. Kan ikke risikere skader i den ubetydelige kampen. Rosicky. Jesus, blir vel et par uker (om ikke år) på han nå. Groin-injury i følge Wenger. Jaja, vi får se. Latterlig er det i alle fall.

Og Hegland, når du er tilbake fra fylla, ta og fiks Arsenals beste. :) Selv mener jeg at det var Gallas. Veldig viktig bak der, som sagt herlig at vi endelig fikk en clean sheet. Som Winterburn sa det i går på Friday Night Live: folk sier det er "greit" å slippe inn 4-1 målet når vi vinner med så mange mål, men i lengden skaper clean sheets en trygghet i forsvaret, som gjør at vi ikke lar f. eks. Chelsea score det samme målet to ganger på 3 minutter. Eller gir bort en 2-0 ledelse mot et tragisk WH-lag for den saks skyld. Skjer med at United reiser opp dit og slakter dem med Neville og Brown i midtforsvaret? Latterlig.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...