Gå til innhold

PL: 05.12.09 v Stoke, Emirates Stadium

Prinz Poldi

Arsenals beste?  

15 stemmer

1. 1. Arsenals beste?

• Bacary Sagna
      0
    • William Gallas
      2
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Armand Traore
      0
    • Cesc Fabregas
      0
    • Denilson
      1
    • Samir Nasri
      0
    • Emmanuel Eboue
      0
    • Andrey Arshavin
      11
    • Tomas Rosicky
      0
    • Carlos Vela (45)
      0
    • Aaron Ramsey (54)
      0
    • Manuel Almunia (lol)
      1

Anbefalte innlegg

05.12.09

Arsenal – Stoke

Barclays Premier League

15.00 @ Emirates Stadium

Canal+ Sport Extra

Dommer: Kommer

gun__1225704112_fabregas_stoke.jpg

Etter en tung periode for Arsenal er det tid for å reise kjerringa mot Stoke. The Gunners har mistet hengen på teten, og ligger nå bak Tottenham på tabellen. Selv om Arsenal har en hengekamp til gode er det ikke et syn vi goonere er vant til å se når vi skriver desember. Stoke har hatt en fin innledning på sesongen, og ligger på en fin niendeplass. Likevel er det jevnt nedover på tabellen, og en seier her vil langt på vei løfte Stoke vekk fra nedrykksstriden.

Ligatabell før helgens kamper

pltabelldesember.png

Arsenal news

Arsenal har etter en forrykende start fått en downperiode, og har to strake ligatap før denne kampen. Det kan virke som Arsenal denne sesongen vinner kampene de skal vinne, men har problemer med de aller beste lagene. Hvis vi skal tro på denne statistikken trenger ikke goonerne å frykte noe, men utviklingen de siste kampene er likevel urovekkende. Spillet har langt fra fungert siden Robin van Persie ble skadd resten av sesongen. Cesc Fabregas og Thomas Vermaelen har, etter en fabelaktig åpning på sesongen, hatt en dalende formkurve, og målene som haglet inn har ikke kommet de siste kampene. Arsenal bør bruke denne muligheten til å melde seg inn i tittelkampen igjen, med å slå Stoke på eget gress, og de fleste spillerne er nok ute etter å revansjere seg. På skadelisten har Bacary Sagna meldt seg på med en smell i ankelen, men han skal være klar til lørdag.

Arsenals 5 siste kamper:

Manchester City 3-0 Arsenal

Arsenal 0-3 Chelsea

Arsenal 2-0 Standard Liège

Sunderland 1 - 0 Arsenal

Wolverhampton 1-4 Arsenal

Forventet starting-XI:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen – Armand Traoré

Cesc Fàbregas - Denílson - Samir Nasri

Tomas Rosicky - Eduardo - Andrey Arshavin

Stoke news

Stoke har hatt en bra innledning på sesongen, og har hatt en poengfangst de må sies å være fornøyd med. Likevel er det kampen om å overleve som er i fokus i Stoke. Stoke har ikke greid å påføre poengtap på Chelsea og Man Utd som begge har vært på besøk på Britannia, og de er nok sugne på å bevise at de også sparke fra seg mot et storlag. Hvordan det gikk mellom disse to lagene i fjor er noe de fleste Arsenal-fans prøver å fortrenge, så det er ingen tvil om at Stoke må ikke tas lett på. Stoke har få skader, men til gjengjeld er begge førstevalgenepå stopperplassen skadet. Abdoulaye Faye er definitivt ute, mens Ryan Shawcross er tvilsom, men rekker nok kampen. Dette fører til omrokkeringer i forsvaret, og hvis Arsenal har en god dag i angrep, kan de utnytte dette.

Stokes 5 siste kamper

Blackburn Rovers 0–0 Stoke City

Stoke City 1-0 Portsmouth

Hull City 1-0 Stoke City

Stoke City 2 -2 Wolverhampton Wanderers

Portsmouth 4-0 Stoke City

Forventet starting-XI:

Thomas Sørensen

Robert Huth - Ryan Shawcross – Danny Collins – Andy Wilkinson

Rory Delap – Glenn Whelan – Salif Diao – Matthew Etherington

Ricardo Fuller – James Beattie

Klubbenes lagoppstillinger de 3 siste kampene

Innbyrdes oppgjør sist sesong:

24.05.09 PL: Arsenal 4-1 Stoke City

01.11.08 PL: Stoke City 2-1 Arsenal

Resultattips: 3-1; Arshavin x2, Nasri - Beattie

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tro på at vi kan vinne denne?

Tror vi går på enda en smell og får uavgjort. Stanger og stanger mot et Stoke som har parkert bussen. Får vel inn 1-2 mål, men som kjent så slipper vi jo inn hver kamp også. Må nesten score 3 for å være sikker på seier her. Det er mulig, men kommer litt an på laget vi stiller.

Lenke til kommentar
Noen som har tro på at vi kan vinne denne?

På en side har jeg god tro på at vi tar denne. Vi har vært flinke til å plukke de poengene vi skal denne sesongen, spesielt hjemme. Likevel tørr jeg ikke tro alt for mye på seier. Utfallet du beskriver er veldig realistisk, de legger seg bak, vi stanger uten en særlig plan og får ikke uttelling. Spillere som Rosicky og Nasri har en tendens til å tulle det til for laget mot etablerte forsvar med fancy trekanter som aldri går til avslutning. Det er fint å se på, men det vinner vi ikke kamper på. Med Song ute er sjansen mye større for at vi får et kontringsmål i fleisen, og da må vi plutselig score to ganger. Med de fleste offensive spillerne våre på en dalende formkurve kan det bli vanskelig. Får vi det første målet tar vi kampen garantert. Blir det målløst til pause kommer jeg til å bite negler som faen, da blir det tungt.

Lenke til kommentar

Føler at Wenger burde switche til en 4-4-2 inntil Bendtner er tilbake i troppen igjen, for Eduardo og Vela fungerer ikke alene på topp i en 4-3-3, Arshavin kan fungere, men tviler på at Wenger spiller han i midten uansett..

Så dermed vil jeg se dette laget mot Stoke:

Fabianski

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Nasri - Cesc - Denilson - Arshavin

Eduardo - Vela

Lenke til kommentar
I grunn ganske trist at vi sitter og diskuterer om vi klarer å slå Stoke hjemme.

Quoted for truth.. Dette skal i realiteten være en leken seier, men det er søren ikke sikkert at vi slår de, noe som er ganske trist :p

Grunnen til det er fordi vi sliter mot fysiske lag. Vi ble jo eid av de i fjor, skal ikke se bort i fra at det kan skje igjen. Den som lever får se!

Lenke til kommentar
Grunnen til det er fordi vi sliter mot fysiske lag. Vi ble jo eid av de i fjor, skal ikke se bort i fra at det kan skje igjen. Den som lever får se!

Det er deres største problem, og uten Song på midtbanen har dere ikke en fysisk sterk spiller fremfor forsvarsleddet. Denilson, Arshavin, Fabregas, Vela, Eduardo, Rosicky.. Smågutter i forhold til Stoke sine kraftmenn.

Klikk-klakken må sitte her, og da må Eduardo ut. Han er helt utrolig langt borte fra gamle takter.

Lenke til kommentar

Uenig. Dette er nøyaktig en slik type kamp Eduardo må spille for å komme i form. Spiller han ikke her, kunne han like gjerne ikke signert kontrakten. Eneste trusselen fra Stoke jeg ser for meg er dødballer og Fuller på topp. Blir spennende å se Vermaelen mot ham. Han tapte duellen mot Drogba med god margin forrige søndag, så det blir moro å se om Ajax fans' teori om Vermaelen vs store spisser stemmer.

Lenke til kommentar
Uenig. Dette er nøyaktig en slik type kamp Eduardo må spille for å komme i form. Spiller han ikke her, kunne han like gjerne ikke signert kontrakten. Eneste trusselen fra Stoke jeg ser for meg er dødballer og Fuller på topp. Blir spennende å se Vermaelen mot ham. Han tapte duellen mot Drogba med god margin forrige søndag, så det blir moro å se om Ajax fans' teori om Vermaelen vs store spisser stemmer.

Eduardo må spille for å komme i form - ja. Men mot Chelsea ødla han jo alt av sjangser. Hver gang ballen kom over midtbanen og ble slått på Eduardo så rotet han den bort med en horribelt touch. Stoke vil ikke være så "gode" og "raske" til å stjele ballen når Eduardo roter, men hadde jeg vert Arsenal supporter hadde jeg håpt på Vela eller Walcott. Mot Chelsea ble jo Arsenal et annet lag med Vela på topp.

Lenke til kommentar

Vel, Theo er skadet (igjen), så vi får nok ikke sett ham mot Stoke. Som du sier spilte Eddy horribelt mot Chelsea, men jeg tror at han vil gjøre det bedre mot et dårligere Stoke-forsvar. Vela fullførte 90 minutter i en tøff kamp mot City på onsdag, så jeg tror han er litt småsliten. Og nok en gang, hvis vi ikke skal satse på Eddy i denne kampen, når skal han få spille da? Om en uke skal vi til Anfield, og uka etter det drar vi til Burnley.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Er enig med deg der iRoman. Det er slike kamper som dette Eduardo trenger for og komme i form. Vi så hvordan han var mot Chelsea, og det var ikke imponerenes. Jeg vil hels heller ikke se Eduardo mot Liverpool med mindre han viser store forbedringer i morgen.

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...