McMuffin Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Vurderer å kjøpe en del lydutstyr i UK for å bruke det i Norge. Vet selvfølgelig at begge land har forskjellige plugger, men såvidt jeg vet bruker både Norge og England 230 V spenning. Holder det å bruke en vanlig overgangsplugg i stikkkontakten, vil dette funke problemfritt? Eller trenger jeg noe ekstra utstyr? På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er bare pluggen du trenger å bekymre deg for. (Følger forresten pluggen med når du kjøper elektrisk utstyr i England nå? Det var en periode du måtte kjøpe den separat ...) Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Yes, kabel og plugg er festet i utstyret. Så for å være sikker, det er kun en overgang jeg trenger? Isåfall, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Eventult kan du jo bare klippe av kontakten og montere din egen. De hadde jeg gjort så slipper du en stor klump i enden. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Med min kompetanse innen det området ryker nok huset innen kort tid, da er det billigere og bedre å bruke en adapter Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Med min kompetanse innen det området ryker nok huset innen kort tid, da er det billigere og bedre å bruke en adapter Ikke for å skremme noen, men en bråta med slike adaptere kan utgjøre en risiko i seg selv. Det hele kommer an på hvor slarkete adapteren er, dvs. om man risikerer at det gnistrer inni adapteren fra tid til annen, noe som ikke skal være så lurt etter det jeg har hørt. Hvis du skal kjøpe flere ting (som skal stå i nærheten av hverandre), så kan du jo ta med et engelsk grenuttak også (hvis det er det det heter? 1m kabel og en dings du kan plugge x antall enheter inn i?). Dermed kan du plugge dine engelske ting inn i grenuttaket og så trenger du kanskje bare én adapter mellom grenuttaket og veggkontakten. edit: Hvis apparatene har ikke-jordet støpsel, så kan det nesten ikke bli enklere å bytte: kabelen har 2 tråder og det spiller ingen rolle hvilken som går til hvilken pinne. Så lenge du ikke kortslutter noe inni pluggen er du i mål. Med jordet støpsel må du følge med litt bedre ... Endret 3. desember 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for info! Da utstyret jeg kjøper ikke skal brukes hele tiden eller være konstant på, tror jeg det går greit med en adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå