Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan be med ut når det er andre til stede?

Gjest Guest_Jente17_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jente17_*

Jeg er en jente som går i 2. klasse på videregående. Det er en gutt i klassen jeg liker spesielt godt. Tenker å be ham med ut på date ;). Greia er at det er alltid andre i klassen. Han er en av de første sm går ut av skolebygningen og jeg er sein, så jeg får aldri vært alene med ham. Jeg har heller ikke telefonnummeret hans. Men uansett vil jeg be ham med ut face to face. Hvordan skal jeg gjøre det? Finner aldri rette plassen :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jente17_*
Rett tid og rett sted finner du aldri. Gå til han og si at du vil snakke med han, sånn får du han på tomannshånd.

Jeg veit ikke om han er interessert i meg. Og hvis han ikke er dat, synes jeg det blir veldig rart å gjøre et så stort nummer ut av det. Jeg tenkte å be ham med ut litt mer sånn "by the way". Å si det på denne måten kan vel oppleves påtrengene? Eller? Hvordan skulle jeg spurt i så fall? "Kan jeg få sankke med deg et øyeblikk? Alene." Så er det jo at jeg veit ikke om han liker meg, egentlig :( Ha ville dere som gutter følt om dette?

Lenke til kommentar

Hvordan han reagerer kommer an på hvordan han er som person. Dette kan du svare deg selv på mye bedre enn noen her kan. Selv ville jeg nok sakt ja til en jente som hadde turt å spørre på en slik måte uansett. Så har du jo selvfølgelig enkelte som sier nei og deretter går og snakker om deg til vennegjengen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente17_*
Hvordan han reagerer kommer an på hvordan han er som person. Dette kan du svare deg selv på mye bedre enn noen her kan. Selv ville jeg nok sakt ja til en jente som hadde turt å spørre på en slik måte uansett. Så har du jo selvfølgelig enkelte som sier nei og deretter går og snakker om deg til vennegjengen.

Han er veldig kul. Han er veldig usikker på seg selv (synes ikke utenifra). Han er veldig rolig og laidback. Han er stille. Han har god moral. Han tar aldri iniativ. Han ser p meg i hemmelighet, men virker kompeltt uinteressert ellers. Hva tror du han ville syntes hvis jeg sa det på denne måten?

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skrive at du kunne gi han en lapp der det stod om han ville være med på noe (konkret) i helga, for så å stå og vente på svar. På den måten forstår de rundt ingenting.

Men så kom wisd0m med noen visdomsord.

Selv ville jeg nok sakt ja til en jente som hadde turt å spørre på en slik måte uansett.

Kjenner meg veldig godt igjen i denne, så skulle du spurt meg ut, så hadde den beste måten være å lage så mye styr som bare mulig, bare for å vise hvor tøff du er. Hehe, vi gutta er rare dyr, vi også!

Lenke til kommentar
Han er veldig usikker på seg selv (synes ikke utenifra).

Hvordan greier du å tolke han som "veldig usikker på seg selv"? All den tid det ikke er synlig og du ikke kjenner/ snakker med personen?

Bare lurer litt av generell interesse.. Hvordan jenter greier trekke slike slutninger på så tynt grunnlag.

Synes dette blir veldig off-topic, men min forståelse er at jenter har en mye mer finurlig innstilt sosial intuisjon og leser kroppsspråk underbevisst på en mer nøyaktig måte enn oss menn. Har desverre ikke konkrete kilder å henvise til, men kan tilføye at dette er noe som går igjen i mye relatert litteratur.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente17_*
Han er veldig usikker på seg selv (synes ikke utenifra).

Hvordan greier du å tolke han som "veldig usikker på seg selv"? All den tid det ikke er synlig og du ikke kjenner/ snakker med personen?

Bare lurer litt av generell interesse.. Hvordan jenter greier trekke slike slutninger på så tynt grunnlag.

Jeg har sett ham utenfor skolen, når han trodde ingen var i nærheten. Da har han dette vettsremte blikket. Dessuten synes jeg at ultra!selvsikkre" menn enten er ultraselvsikkre, eller det motsatte. Det er en genereall oppfattning av ham som gjør at jeg føler at han er usikker. Jeg veit jo ikke, men jeg tror det ;)

Åssen gikk det? :)

Emm... Ikke så bra. Jeg har ikke turt å spørre ham. Huff. Når jeg tenker at "NÅ, nå er det riktig å spørre", så blir jeg tung og rar og synker inn i kærne mine og orker ikke røre meg eller snakke. Jeg er rett å slett kjemperedd. Men vil virkelig prøve i morgen :) Jeg vil jo virkelig bli bedre kjent med ham. Drømte om han i natt (igjen) og får ham ikke helt ut av hodet.

Lenke til kommentar
Når jeg tenker at "NÅ, nå er det riktig å spørre", så blir jeg tung og rar og synker inn i kærne mine og orker ikke røre meg eller snakke. Jeg er rett å slett kjemperedd.

Bland dette med en følelse som på mange grunnlag kan sammenlignes med frykten for å dø (jeg tuller ikke), og du har på mange måter en gutts hverdag. Vær jævla glad for de guttene som tør prøve seg på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente17_*
Bland dette med en følelse som på mange grunnlag kan sammenlignes med frykten for å dø (jeg tuller ikke), og du har på mange måter en gutts hverdag. Vær jævla glad for de guttene som tør prøve seg på deg.

Vel, Nå er det ikke så mange av dem ;)

Har blitt sjekka opp tre ganger utenom fest, og det var midt på gata. Hater å bli sjekka opp på fest. Det er liksom en frisone hvor du kan gjøre alt. Veit ikke om gutten liker meg for noe mer enn sex. Dessuten er jeg ikke ofte på fest :/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...