Gjest Slettet-2WM5Wj Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) . Endret 25. august 2018 av Slettet-2WM5Wj Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du kan jo starte med å følge med i timene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2WM5Wj Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) . Endret 25. august 2018 av Slettet-2WM5Wj Lenke til kommentar
Bedhead Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 vel, hva er det du ikke skjønner? syns det virker klart jeg... ville begynt med å lage en disposisjon først, og så bare starte. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du kan no begynne å forklare på en mer detaljert måte hva som er oppgaven og hva som skal sammenlignes. Send melding til læreren din på It's Learning og spør om det du lurer på. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hva er det du ikke skjønner? Det står jo i oppgaven hva du skal gjøre. Hvis du ikke skjønner det har du ikke lest teksten. Lenke til kommentar
robin7 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei, jeg skal ha fremføring i norsk, som skal handle om kjærlighet og kjønnsroller. Jeg skal bl.a sammenligne temaet i Victoria og Ringen av knut hamsun. skal også ha et kort referat av tekstene. jeg må: -gjøre rede for hvordan temaet belyses i tekstene -belyse tema i sammenheng med aktuell litterær periode -redegjøre for sjangre og språklige virkemidler ++ HJEEEELP!! skjønner ikke en puck! hvordan skal jeg gå frem?? :S Ikke mange som er behjelpelige her, jeg antar at problemet ditt i utgangspunktet er å tolke spørsmålene? - Å redegjøre ("gjøre rede for") betyr å "kort og konsint (konkret) forklare." - Å belyse betyr å sette fokus på eller å utdype. - Aktuell littær periode vil si den perioden verket, her "Victoria og Ringen" ble lansert (Eksempler som ikke er svaret: Barokken, 1600-1700 tallet, eller: Romantikken 1700-tallet) 1) Gjøre rede for hvordan temaet belyses i tekstene. - Her skal du kort forklare hvordan temaet ditt: "kjærlighet og kjønnsroller" tas opp (settes fokus på/utdypes) i Knut Hamsuns "Victoria og Ringen". Dette innebærer at du må lese teksten.. 2) Belyse tema i sammenheng med aktuell litterær periode - Hvordan henger temaet ditt "kjærlighet og kjønnsroller" sammen med den perioden som Knut Hamsuns "Victoria og Ringen" ble lansert på markedet (i norge, butikken, på hjørnet etc). - Var denne litterære perioden veldig preget av temaet kjærlighet og kjønnsroller? 3) Redegjøre for sjangre og språklige virkemidler. - Hvilke sjangre og språklige virkemidler er brukt i Victoria og Ringen? - Med språklige virkemidler menes bruk av verb i setninger, adjektiver. Er det kanskje mye poetri? Her er en oppsummering av "Victoria og Ringen".. tror jeg. http://www.daria.no/skole/?tekst=6000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2WM5Wj Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) . Endret 25. august 2018 av Slettet-2WM5Wj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg