Saileh Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hei! Trenger hjelp til å bygge en ny PC for søstera mi. Hun jobber på grafikkavdelingen på nrk å bruker programmer som "hele adobe pakka", maxon, cinema 4d osv. Jeg har tidligere bygget mine egene pcer med deler fra komplett, men er desverre ikke helt up2date lenger. Tenkte derfor det var lurt å høre her før hun går å kjøper en ny iMac! Må også nevne at hun liker å spille litt på pcen til tider, samt teste diverse nye modellerings programmer som kommer osv. Derfor må pcen være litt sprek. Når det var sagt, det vi trenger hjelp til er å bestemme innmaten i kabinettet (under). PCen Blir vel basert på win7 64bit operativsystem Hovedkort CPU: Amd eller Intel? dette er ingen viktig faktor Skjermkort: er vel en fordel at det har hdmi ut, men det har vel alle nye nå? Ram PSU Lydkort: Det integrerte holder nok. NB! Ikke ta så mye hensyn på prisen nevnt i tittelen. Fokuset er på en "ok" sprek pc som skal takle de programmene nå og ting som kommer. Så, hvis noen har lyst å hjelpe oss litt hadde det vært supert! Takker for respons! mvh Saileh Endret 3. desember 2009 av Saileh Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det ser ikke ut som man har de helt store valgmulighetene når man kjøper en mac hva konfigurering angår... Vertfall ikke hvis det er den på mac sine hjemmesider du mener? Skjermkort kan man så vidt jeg ser ikke kunne velge. Men jeg synes en iMac blir fryktelig dyr. Flotte og se på, men prisen er helt hinnsides. Jeg er så absolutt ingen mac-hater. Jeg har iPhone og Ipod og bare elsker funksjonaliteten, men prisene er helt horible på mac sine pc'er synes jeg. Siden den skal brukes til det du skriver å du nesten regne med å bruke minst 20.000,- og oppover. Mye minne er jo greit når man skal drive med 3D/4D. Rask CPU er jo sef. også ett pluss. Hva slags skjermkort som sitter i en imac vet jeg ikke.. men til den prisen bør det være sykt bra... Lenke til kommentar
Saileh Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 BjerkneZ. Ja, iMac som på hjemmesiden dems. Jeg er helt enige i dine synspunkter hva angår iMac...derfor jeg kom hit i utganspunketet -> Ang. prisen var det ren tipping fra min side, jeg vil tro hun er intressert i å bruke de programmene(nevnt over) fullt ut, så ikke ta hensyn på den. Skal endre det med en gang.** Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg ville helt klart satset på en pc fra netshop.no jeg da. Har nettopp bestillt meg en derfra selv og for 20-25.000 får du skikkelige saker! Man kan faktisk også velge en imac skjerm hvis man ønsker å betale nesten 8 lapper for denne... Selv så gikk jeg for en Samsung T-240 (1920x1200)til 2.500,- Min pc kom på til sammen ca. 22.000 og har følgende specs (hvis du ønsker å sammenligne): Hovedkort: Asus P6T X58 CPU: Intel Core i7 920 RAM: 12GB. OS: Windows 7 Ultimate Strømforsyner: Mist 1000W Skjermkort: 2xHD5870 (crossfire) HD: 1TB Samsung 7.200rpm Skjerm: Samsung T-240 24" Kabinett: Lian Li Bigtower PC-80 Tastatur: Logitech Illuminated Mus: Razer Mamba 5.600DPI Musematte: Razer Exactmat Webcamera: Logitech Pro 9000 Er vel det jeg kom på i farten... iMac har følgende specs når jeg satt opp tilsvarende mine specs (der jeg hadde muligheten) CPU: i7 (tilsvarende min.) RAM: 8GB. Skjermkort HD4850 (kan ikke endres) HD: 1TB Tastatur: Standard apple Mus: standard apple + skjermen. nesten 23.000,- Helt horibelt... Endret 3. desember 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå