snorri Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei, jeg driver og redigerer en film akkurat nå, som jeg har tatt opp med et Hitachi VM-D865LE kamera, med video 8 format. (Som du sikkert har fått med deg, så er ikke jeg så forferdelig erfaren når det gjelder DV-kameraer. Men det jeg trenger er å få det jeg har tatt opp med kameraet over til PC, i .mpeg, eller et eller annet format som det går an å redigere med i Adobe Premiere. Når vi plugger firewire-kabelen i, så kommer det opp "Open with.. Premiere", men da åpner det bare et vindu med premiere, og filmen er ikke å se. Hvordan kan jeg løse dette? Takk for all hjelp på forhånd. Edit: Vet ikke om det er viktig, men det er visst DV-PAL format også... skjønner meg ikke helt på DV-kameraer Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg antar at du bruker et Digital 8 kamera for å få spilt Video 8 filmen inn på PC via FireWire - Standard Video8 kameraer har ikke DV utgang. Hvis du skal bruke Premiere til å redigere med må du først og frems ta Capture av filmen slik at du får de riktige klippene inn på maskinen. Capture vinduet kommer du enklest til ved å trykke F5. Anbefaler deg å lese manualen til Premiere for å finne ut mer om redigering i programmet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Det er ikke alle Digital 8 kameraer som sender DV-signal ut på firewire hvis opptaket er Video 8. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Nei, det stemmer. Men noen gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå