Gå til innhold

Video8-format inn på pc

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg driver og redigerer en film akkurat nå, som jeg har tatt opp med et Hitachi VM-D865LE kamera, med video 8 format. (Som du sikkert har fått med deg, så er ikke jeg så forferdelig erfaren når det gjelder DV-kameraer.

Men det jeg trenger er å få det jeg har tatt opp med kameraet over til PC, i .mpeg, eller et eller annet format som det går an å redigere med i Adobe Premiere. Når vi plugger firewire-kabelen i, så kommer det opp "Open with.. Premiere", men da åpner det bare et vindu med premiere, og filmen er ikke å se. Hvordan kan jeg løse dette? Takk for all hjelp på forhånd.

Edit: Vet ikke om det er viktig, men det er visst DV-PAL format også... skjønner meg ikke helt på DV-kameraer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du bruker et Digital 8 kamera for å få spilt Video 8 filmen inn på PC via FireWire - Standard Video8 kameraer har ikke DV utgang.

Hvis du skal bruke Premiere til å redigere med må du først og frems ta Capture av filmen slik at du får de riktige klippene inn på maskinen. Capture vinduet kommer du enklest til ved å trykke F5.

Anbefaler deg å lese manualen til Premiere for å finne ut mer om redigering i programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...