DummeGaas Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg skal på leirskole om en uke, og vi kan få ta med laptop. Jeg låner søsters Fujitsu Siemens Amilo-lappis og har en Nokia 3410-mobil selv. Kan jeg bruke denne kombinasjonen til å koble meg til nettet? Hvilke kabler osv. trenger jeg i så fall? Kan jeg bruke start.no Gratis internett? Hvor raskt vil det bli? Hilsen en nettavhengig nerd Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 seriøst.. hvor lenge varer en leirskole? 5 dager? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 2 dager Jeg må da lese slashdot! Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hadde ikke giddi å kobla opp med mobil til internett.... WAY to slow! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 2 dager Jeg må da lese slashdot! Å koble opp med mobiltelefon er nok treigt og dyrt. Unnskyld at jeg sier det, men det må da være mulig å klare seg uten en datamaskin i 2 dager? Jeg mener, 2 dager, hva er vel det!? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du kommer nok til å få nok å henge fingra i hvis leirskolen bare skal vare to dager. Var på seksdagers tur til ei lita øy uti gokk, og jeg hadde kun et par timer fri på ettermiddagen/kvelden og da var jeg vanligvis så sliten etter alle strabasene tidligere på dagen at jeg endte opp i senga med et blad. Strabasene gikk da ut på fisketur med fembøring og lita fiskeskøyte, hinderløp i skogen (fyf*en det var tungt!), fjelltur på en mil i bratt(!) oppoverbakke osv osv. Du får nok ikke fred til å sitte så mye med laptoppen at det er vits i å ta den med seg... :wink: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 E det mulig... Du bør seriøst vurdere avhengihetsforholdet ditt til internett! Men er ikke dette flaming av trådstarter? Du må vel ha en datakabel hvis det ikke er innebygget ir sender på maskinen. Er det det på 3410'en? Muligens programvare, men tror det ikke. Hvilken hastighet snakker vi om her da? Er det så mye som 33.6? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Husker selv hvor jævelig kjedelig turen til beito eller hva faen det var dem dytta oss til. fjell fjell og mere fjell.. savna min da p90 ellerno slikt som et helvette Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Ikke for å være slem, men tror at du bare vil brife til alle over hvor "avhengig" du liksom er.... ALLE, klarer seg uten maskin 2 dager. Det har du GARRANTERT klart før. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hvilken hastighet snakker vi om her da? Er det så mye som 33.6? Nei, det er luksus. GSM-nettet takler ikke mer enn 9600 Har selv brukt laptop og GSM noen slitsomme sommerferier med slekta; 9600 baud fungerer akkurat til IRC; men du må nok ha en Nokia kabel for å få det til. (Nokias program krevde i hvertfall at kabelen sto i når du installerte programmet/driver'ne, og at du endret til infrarødt etterpå.) Trur nok det er lettere å ta med seg et datablad å lese det på senga, enn å fikle med en stor og klumpete PC..... I hvertfall for bare 2 dager (en overnatting?) Jeg kommer nok til å sette opp GSM-telefon mot laptoppen min i sommer, når jeg skal på en ukes tur og torturere konfirmanter (LES: ungdomsleder på konfirmantleir) =) Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Tviler på at det går, Nokia 3410 har ikke innebygd modem. Lenke til kommentar
rks Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Det går nok ikke med 3410 nei.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå