Gå til innhold

Romforståelse - Hvordan ser bildene for romforståelse ut?

DaMole

Anbefalte innlegg

Hei.

I framtiden skal jeg få meg jobb som flygeleder. Der har jeg lest at jeg trenger å forstå romforståelse. Derfor lurte jeg på hvordan 'bildene' til romforståelse ser ut, om noen i det hele tatt kan finne. Har søkt på google allerede uten hell.

Hvis noen har bilder, så vil jeg gjerne se.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går mest på logikk, forstå geometriske former osv. F. eks

_test1_jpg_881210g.jpg

Har forresten veldig lyst til å bli flygeleder selv, men må vente til Januar 2011 for å søke(er 18 nå, og har bursdag i september):(

Det jeg har hørt er at mange av evnene er medfødt, så det er ikke så mye man kan trene så mye på, men det kan være en idé og ta en IQ-test, dette vil du få på opptak. Det er mye av det samme som på sesjon, i hvert fall av type oppgaver, ikke nødvendigvis vanskelighetsgrad. Det kan også være lurt å teste seg selv i reaksjonsevne og simultankapasitet. En artig test for koordinasjon og simultankapasitet kan du jo prøve:

Ta venstre hånd og legg den på magen, klapp deg selv på magen. Så tar du høyre hånd og legger på brystet hvor du beveger den i en sirkelbevelgese. Prøv så å bytte om uten å stoppe øvelsen, litt tricky, men du kan trene på det.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...