Gå til innhold

AE-bracketing på E-3

Anbefalte innlegg

Hei, dere.

Ja, så sitter jeg med et rykende ferskt E-3 m/12-60. Foreløpig er førsteinntrykket svært bra, men det er selvsagt en overgang å venne seg til alle de supre knappene for direktevalg. Jeg har fått litt dilla på HDR og dermed bracketing. Igjen tilbake til gode gamle Pana FZ30. Når jeg aktiverer BKT der, og i tillegg selvutløser går det hele på skinner.

På E-3 får jeg satt opp BKT, men klarer da ikke å velge selvutløser, det ser ut til at jeg må velge det ene eller det andre. Serieopptak lar seg velge, men selv på stativ blir det ikke stabilt nok med aldri så mye stabilisering på, så jeg ville derfor gjerne brukt selvutløser. Det er ikke alltid jeg husker på fjernkontrollen...

Er det da jeg som har kløna meg bort på menyene, eller lar det seg gjøre å sette opp BKT med selvutløser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det da jeg som har kløna meg bort på menyene, eller lar det seg gjøre å sette opp BKT med selvutløser?

Når du har valgt BKT: Hald nede MODE-knappen og vri på framhjulet til symbolet for sjølvutløysar (12 el. 2 sekund) kjem fram på skjermen på toppen av huset. Det same kan du gjere via hurtigmenyen på LCD-skjermen (trykk OK-knappen for å aktivere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...