Manskow Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei, dere. Ja, så sitter jeg med et rykende ferskt E-3 m/12-60. Foreløpig er førsteinntrykket svært bra, men det er selvsagt en overgang å venne seg til alle de supre knappene for direktevalg. Jeg har fått litt dilla på HDR og dermed bracketing. Igjen tilbake til gode gamle Pana FZ30. Når jeg aktiverer BKT der, og i tillegg selvutløser går det hele på skinner. På E-3 får jeg satt opp BKT, men klarer da ikke å velge selvutløser, det ser ut til at jeg må velge det ene eller det andre. Serieopptak lar seg velge, men selv på stativ blir det ikke stabilt nok med aldri så mye stabilisering på, så jeg ville derfor gjerne brukt selvutløser. Det er ikke alltid jeg husker på fjernkontrollen... Er det da jeg som har kløna meg bort på menyene, eller lar det seg gjøre å sette opp BKT med selvutløser? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Siden bracketing er noe jeg bruker sjelden aldri skal jeg ikke si noe om det, men jeg vil påpeke at man alltid slår av IS ved stativbruk. IS vil forsøke å kompansere for en bevegelse som ikke finner sted, og resultatet blir uskarpe bilder. Simon Lenke til kommentar
sarc Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er det da jeg som har kløna meg bort på menyene, eller lar det seg gjøre å sette opp BKT med selvutløser? Når du har valgt BKT: Hald nede MODE-knappen og vri på framhjulet til symbolet for sjølvutløysar (12 el. 2 sekund) kjem fram på skjermen på toppen av huset. Det same kan du gjere via hurtigmenyen på LCD-skjermen (trykk OK-knappen for å aktivere). Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Takk for tips. Men vil den da ta 3/5 bilder automatisk? På mitt E-400 måtte jeg nemlig selv manuelt trykke meg gjennom hver eksponering, selvutløseren fyrte da av kun ett bilde, så jeg endte opp med å måtte bruke fjernkontrollen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå