naits150 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei! Da var det enda en noob som skal lære seg programmering. Har lest meg kvalm på nettet for å prøve å finne det "beste" kompilerings programmet og editor. Kan noen fortelle meg litt om hva som skiller MinGW og Dev-C++ ? Kanskje komme med alternative kompilerings programmer? Funker Winedt som editor? Eller er det heller noen andre editorer dere vil anbefale? Jeg bruker Windows 7 X64, og jeg vet ikke om det har noe å si for hvilken kompilator jeg skal bruke.. Hjelp! Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg ville bare brukt Microsoft Visual Studio (finnes i knallgod gratis Express-variant). Det er et godt IDE med en god kompilator innebygget. Dev-C++ er ikke aktivt vedlikeholdt lengre. MinGW er ikke et IDE, men en port av GCC (en kompilatorsamling som originerer i Linux). Den fungerer fint på Windows, men som sagt det enkleste er nok å gå for Visual Studio Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for raskt svar Det var det jeg hadde fått intrykk av, at den var litt utdatert. Ville du da anbefalt å laste ned visual basic eller bare visual c++? Hva inngår i VB i forhold til visual c++? Igjen: Tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg vil ikke anbefale visual basic ettersom det faktisk ikke er i nærheten av c/c++ i det hele tatt(er sånn circa å sammenligne en lada med en f-16). Jeg anbefaler sådan Visual C++ 2008 Express, er det jeg bruker i windows(i linux går det på kate + gcc), og er desidert det enkleste å sette opp synes jeg. Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg vil ikke anbefale visual basic ettersom det faktisk ikke er i nærheten av c/c++ i det hele tatt(er sånn circa å sammenligne en lada med en f-16). Jeg anbefaler sådan Visual C++ 2008 Express, er det jeg bruker i windows(i linux går det på kate + gcc), og er desidert det enkleste å sette opp synes jeg. Det høres logisk ut! Er det med editor i visual c++ ? Eventuellt, witch editor to use? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Visual C++ er et IDE (teksteditor blant annet) og en kompilator. Du trenger ikke noe mer enn Visual C++ for å skrive, kompilere og debugge programmer. Men du kan kanskje trenge noen biblioteker etterhvert, som Windows SDK, GTK, OpenGL eller DirectX, men for en nybegynner som bare skal jobbe med console, er alt du trenger med i pakka. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Visual C++ inkluderer alt du trenger (IDE og kompilator), du kan utvikle store prosjekter i C/C++ uten å laste ned noe som helst annet. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg ville helt klart brukt Visual Studio med tillegget wholetomato. Eneste er at wholetomato kun virker med fullversjonen av Visual Studio og det koster penger. Men fordelene er mange, ekempelvis så blir lista som kommer opp med forslag når du koder bedre og du kan endre navn på funksjoner og klasser hvilket som helst sted i koden, så fikser tomato at det blir fikset alle stedene automatisk. Legger til: Skal du kode windows programmer, så kan det også være vært å se på Qt. Endret 3. desember 2009 av TeisL Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Dette var kjempe info gutter (og jenter..?). Skal laste ned visual c++ og gå derifra. Det viktigste for meg er å lære meg språket først og fremst, så får jeg prøve å skjønne hvordan c++ funker, og hva jeg må kunne videre for å utvikle meg innen språket. Det blir sikkert en del flere spørsål rundt tema i tiden som kommer på forumet. Tusen takk alle sammen for raske og gode svar Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dette var kjempe info gutter (og jenter..?). #define OFF_TOPIC *sjekker* Joda, har utovertiss enda. #endif //OFF_TOPIC Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Legger til: Skal du kode windows programmer, så kan det også være vært å se på Qt. Ville vel heller sagt at hvis du vil kode krysskompatible/lett-porterbare programmer, så kan du se på Qt. Hvis du skal kode kun Windows apps ville jeg holdt meg til System.Forms hvis man kjører VC++ managed... -C- Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dette var kjempe info gutter (og jenter..?). #define OFF_TOPIC *sjekker* Joda, har utovertiss enda. #endif //OFF_TOPIC Error #endif without #if Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Error #endif without #if Pokkern, n00b poeng til meg gitt, skulle selvfølgelig være "#ifndef OFF_TOPIC" før #define. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå