kjell_56 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 jaja, men krasjer gjør man jo selvsagt ikke. Men jeg mener det må jo være fordeler å sette forsikringa på foreldra `? Hvor mye sparar man. Blir ikke det bare å skyve problemene foran seg? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Foreldrene taper mindre på en utbetaling enn en ungdom, så dermed lønner det seg dersom man ser på alles økonomi under ett. Og med å skyve problemene forran seg: man betaler uansett veldig mye mer de første 5-6 årene, så man tjener neppe noe på å ha forsikringen på seg selv der, men jeg ser ikke bort fra at det kan lønne seg i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Foreldrene taper mindre på en utbetaling enn en ungdom, så dermed lønner det seg dersom man ser på alles økonomi under ett. Og med å skyve problemene forran seg: man betaler uansett veldig mye mer de første 5-6 årene, så man tjener neppe noe på å ha forsikringen på seg selv der, men jeg ser ikke bort fra at det kan lønne seg i enkelte tilfeller. Hvis man har råd, så er det vel uansett lurt å begynne med forsikring selv? Å opparbeide bonus (%) tar tid veit jeg, men det er jo bare å komme igang isteden for å utsette det ved å ha det på foreldre. Jeg har forløpig forsikring på faren min, men jeg har planer om å sette igang om ca. ett år (som 21 år), for det er vel da man kan jobbe opp bonus-prosent? Eller åssen er det egentlig? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Du kan nok begynne å opparbeide deg bonus så snart du har en bilforsikring, kanskje du må være 18? Jeg begynte å opparbeide meg bonus på en lett mc som 16-åring, og da begynte jeg med 20 %. Denne bonusen får jeg også med meg videre til bil etterpå mener jeg, ettersom bonus er personlig (uavhengig av selskap og kjøretøy) Endret 6. desember 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Alt er fiksa, mangler bare å se på bil. Fått forsikring i jernbanen:) NSB.. Første året med en 2005 A3 5 dørs, med 1.6 motor må jeg ut med 5000kr ca... det er jo ingenting : D Lenke til kommentar
1915 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 a3 med 1.6 liters motor er jo en gressklipper. treg i aks og å få opp i fart. dårlig plass i baksetet er det og. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 a3 med 1.6 liters motor er jo en gressklipper. treg i aks og å få opp i fart. dårlig plass i baksetet er det og. Men det står Audi i grillen... ;P Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 a3 med 1.6 liters motor er jo en gressklipper. treg i aks og å få opp i fart. dårlig plass i baksetet er det og. Men det står Audi i grillen... ;P det kan fjernes ;p Lenke til kommentar
1915 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) haha. audi er jo ikke akkurat beste bilen i verden da. men man får ikke bedre motor i bilen ved å fjerne audi merket ^^ Endret 7. januar 2010 av hahaa Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Audi A3 2005 Sportback 1.6 FSI ble d Er gått 53000km. Idag gikk 80628kr ut av lønnskontoen og resten lån Bilen koster 189000kr! Godt kjøp! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Foreldrene taper mindre på en utbetaling enn en ungdom, så dermed lønner det seg dersom man ser på alles økonomi under ett. Og med å skyve problemene forran seg: man betaler uansett veldig mye mer de første 5-6 årene, så man tjener neppe noe på å ha forsikringen på seg selv der, men jeg ser ikke bort fra at det kan lønne seg i enkelte tilfeller. Gjør det det? Jeg "taper" kanskje en tusenlapp i året på å ha forsikringa på meg selv kontra å ha den på foreldrene, og ungdomstillegget får jeg igjen med renter hvis jeg kjører skadefritt.Har man samme folkeregistrerte adresse som foreldrene kan man få forsikringa sammen med deres, slik at man kan bli totalkunde og dermed oppnå en god rabatt selv om man bare har bilforsikring. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tjener 8000,- på at bilen står på og er forsikret av pappa. Ang opparbeidelse av bonus: Hvis du skifter forsikringsselskap etter 6 mnd kan du få bonusopprykk. Det vil si at på et år kan du øke i fra 20% til 40%. Det er jo en ting å tenke på, da det kan være greit å opparbeide egen bonus før du skaffer deg en dyr bil. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Skulle ønske jeg også kunne tjent penger på en slik måte. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gratulere med flott bil! Regner med du poster en showcase/worklog, eller i det minste gir oss noen bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå