Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Førstebil | Forsikring | Pris max 140000.

InstanZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreldrene taper mindre på en utbetaling enn en ungdom, så dermed lønner det seg dersom man ser på alles økonomi under ett.

Og med å skyve problemene forran seg: man betaler uansett veldig mye mer de første 5-6 årene, så man tjener neppe noe på å ha forsikringen på seg selv der, men jeg ser ikke bort fra at det kan lønne seg i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Foreldrene taper mindre på en utbetaling enn en ungdom, så dermed lønner det seg dersom man ser på alles økonomi under ett.

Og med å skyve problemene forran seg: man betaler uansett veldig mye mer de første 5-6 årene, så man tjener neppe noe på å ha forsikringen på seg selv der, men jeg ser ikke bort fra at det kan lønne seg i enkelte tilfeller.

Hvis man har råd, så er det vel uansett lurt å begynne med forsikring selv?

Å opparbeide bonus (%) tar tid veit jeg, men det er jo bare å komme igang

isteden for å utsette det ved å ha det på foreldre. Jeg har forløpig forsikring

på faren min, men jeg har planer om å sette igang om ca. ett år (som 21 år),

for det er vel da man kan jobbe opp bonus-prosent? Eller åssen er det egentlig?

Lenke til kommentar

Du kan nok begynne å opparbeide deg bonus så snart du har en bilforsikring, kanskje du må være 18? Jeg begynte å opparbeide meg bonus på en lett mc som 16-åring, og da begynte jeg med 20 %. Denne bonusen får jeg også med meg videre til bil etterpå mener jeg, ettersom bonus er personlig (uavhengig av selskap og kjøretøy) :)

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Gjør det det? Jeg "taper" kanskje en tusenlapp i året på å ha forsikringa på meg selv kontra å ha den på foreldrene, og ungdomstillegget får jeg igjen med renter hvis jeg kjører skadefritt.Har man samme folkeregistrerte adresse som foreldrene kan man få forsikringa sammen med deres, slik at man kan bli totalkunde og dermed oppnå en god rabatt selv om man bare har bilforsikring.

Lenke til kommentar

Jeg tjener 8000,- på at bilen står på og er forsikret av pappa.

Ang opparbeidelse av bonus:

Hvis du skifter forsikringsselskap etter 6 mnd kan du få bonusopprykk. Det vil si at på et år kan du øke i fra 20% til 40%. Det er jo en ting å tenke på, da det kan være greit å opparbeide egen bonus før du skaffer deg en dyr bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...