Gå til innhold

En skremmende opplevelse

Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

For en måneds tid siden hadde jeg den mest skremmende opplevelse bak rattet noen sinne.

Jeg trodde rett og slett at jeg skulle dø, eller drepes, som kanskje er det rette ordet...

Jeg hadde akkurat kommet fra jobb og skulle hente datteren min i barnehagen. Men i stedet for å hente henne, dro jeg hjem for å hente noen ekstra uteklær til henne slik at jeg skulle slippe å stresse med det etterpå med henne ventende i bilen.

På tur ut av bygdesentrum kjører jeg inn mot en av to rundkjøringer. Jeg skal rett frem og legger meg derfor til høyre. Bak meg kommer det en rød bil, og legger seg til venstre og opp på siden av meg.

I det det blir klart kjører jeg fremover, passerer første avkjørsel, begynner å blinke mot høyre... Så komme den røde bilen på innsiden av meg og skyter fremover og skal plutslig rett frem den også. På innerste felt, og ikke et eneste lyssignal om at det faktisk er rett frem den skal.

Jeg måtte bråbremse for ikke å kjøre i siden på den, og tuter i panikk.

Den røde bilen passerer meg og kjører ut av rundkjøring samme vei jeg skal. Etter ca 10-20 meter bråbremser den så jeg må stoppe. Ut av den røde bilen kommer det 5 av våre nye landsmenn. Armer og bein i været. De hoier og skriker og er dritforbanna.

Jeg blir helt satt ut og rister oppgitt på hodet, og prøver å vinke dem videre. De stirrer på meg i noe som føltes en evighet, for så å sette seg tilbake i bilen.

Jeg blir liggende bak den rød bilen inn i neste rundkjøring. Den røde bilen kjører raskt helt rundt i den andre rundkjøringa og legger seg helt oppi rumpa på min bil. De blunker med lysene, tuter og ligger nesten inni bagasjerommet mitt.

De følger etter meg hele veien hjem (ca 3 km), og i det jeg stopper på parkeringsplassen hjemme peker de på meg, så kjører de videre.

Jeg holdt på å drite i buksa... Hvorfor i alle dager skal man straffes for å overholde trafikkreglene? Jeg kjørte jo begge rundkjøringene helt korrekt. Men jeg angrep kanskje noen ære ved å tute for at han skulle se meg.

Jeg er så glad for at jeg ikke hentet datteren min først, for hun hadde trolig blitt livredd av situasjonen. Det ble jo jeg...

Dessverre var jeg så "utafor" at jeg ikke klarte å få med meg hverken modell eller kjennemerke på bilen... Jeg husker bare den var rød, og at innsiden av mine bukser nesten ble brune.

Andre som har opplevd noe sånt?

Andre som har blitt "straffet" for å kjøre riktig?

hei du, først vil jeg gjerne vite hvilken by du bor i? og i hvilken del av byen var det dette skjedde? for det andre vil jeg anbefale deg om å ikke stresse over sånt....husk en ting, er det noen som leker kjekkas, svar tilbake eventuelt må du true dem med at du ringer politiet snart.... da blir dem stille...dette funker garantert.

men du er nå familiefar så jeg skjønner godt hvorfor du reagerte som du gjorde.

Jeg har aldri opplevd noe sånt...men nå er jeg en av "de nye landsmenn" hehe....men jeg tror nok at jeg hadde gått ut av bilen og fortalt han andre, hvor stor idiot han er.

anngående om det har noe med ære å gjøre tviler jeg på....det finnes noen av nye landsmenn som dessverre har lite å gjøre, og de oppsøker bråk over hva som helst. kan hende at du kom over noen sånne idioter.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å være rasistisk altså, så om jeg blir oppfattet slik beklager jeg dette. Jeg påpekte at det var noen av våre nye landsmenn da det er alt jeg husker, samt den røde bilen. Men det var voksne mennesker, ikke ungdommer.

Edit: Dette skjedde på Vestby.

Der har du ei bru over motorveien, med rundkjøringer i begge ender.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
...eventuelt fortelle tullingen hvor david kjøpte øllet.

Utnummerert fem mot en hadde det kanskje ikke vært så taktisk lurt, (avhengig av trådstarters fysikk og framtoning) men definitivt fristende.

Hehe, min fysikk og fremtoning er nok den velkjente ola nordmann ingen legger merke til :p

Lenke til kommentar
...eventuelt fortelle tullingen hvor david kjøpte øllet.

Utnummerert fem mot en hadde det kanskje ikke vært så taktisk lurt, (avhengig av trådstarters fysikk og framtoning) men definitivt fristende.

Hva mener du? Mente selvsagt at du skulle fortelle dem at david kjøpte øllet på spar :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke å være rasistisk altså, så om jeg blir oppfattet slik beklager jeg dette. Jeg påpekte at det var noen av våre nye landsmenn da det er alt jeg husker, samt den røde bilen. Men det var voksne mennesker, ikke ungdommer.

Er du sikker på at du lå riktig i rundkjøringen? Hvis det bare er en avkjørsel til høyre og en rett frem i rundkjøringa skal man ligge til venstre når man skal rett frem.. Ikke at dette på noen som helst måte unnskylder fremtoningen til disse bøllene,men noen mennesker klikker for sånne småting.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du lå riktig i rundkjøringen? Hvis det bare er en avkjørsel til høyre og en rett frem i rundkjøringa skal man ligge til venstre når man skal rett frem.. Ikke at dette på noen som helst måte unnskylder fremtoningen til disse bøllene,men noen mennesker klikker for sånne småting.

Begge rundkjøringene har 4 mulige veier ut, altså lå jeg helt riktig. Er det noe jeg er nøye på så er det følge trafikkreglene :) Det er spesielt viktig om man havner i en ulykke og bilen går på en smell. Har man overholdt reglene er sjansene større for å komme vinnende ut av saken.

Det er derfor det er så fryktelig irriterende når folk blir forbanna på meg fordi jeg faktisk kjører riktig...

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

jeg tar meg ikke nær av sånt :) du skriver at de var voksne mennesker, da tror jeg nok at det har blitt en misforståelse her. Voksne menn blant innvandrere gjør ikke sånt uten grunn, så jeg tipper nok at dette dreide seg om noe helt annet. dem trodde kanskje at du traff bilen dems eller noe lignende. hvis jeg hadde vært deg, ville jeg garantert gått ut av bilen og tatt en prat med disse menneskene, får å få avklaring på hva som har skjedd.

men jeg forstår godt hvorfor du ikke gjorde dette, innvandrere har en tendens til å virke aggresive uansett hva. dette gjelder ikke bare ovenfor folk du ikke kjenner men også blant dine egne venner. mens etniske nordmenn bruker en roligere tone.

husk en ting til neste gang: møter du på voksne innvandrer menn, ikke regn med at de kommer til å gjøre deg noe fysisk. skarp/frekk tone må du regne med her. men svar tilbake med samme mynt :) ikke vær redd, vi er mennesker vi også :)

møter du på innvandrer ungdommer som oppfører seg som idioter: ikke la deg provosere over de frekke kommentarene de kommer til å tilføye. men prøv å unngå en diskusjon med sånne "jalla" ungdommer, sjanse for fysisk vold er større her. men bare nevn navnet "politi" skal du se hvordan tonen dems for en annen lyd....kanskje noe av dem svarer "tror du jeg er redd polti eller"? da må du bare slå på tråden og ringe purken, da løper de for livet :)

EDIT:

Vestby, jeg tror nok ikke at de "gærne" gutta bor der. dem finner du for det meste på Furuset og Stovner området i Oslo.

Ikke vær bekrymet over det som skjedde :) la livet gå sin gang. jeg tror neppe dem kommer til å komme på døra di, eller gjøre deg noe i det hele tatt.

Endret av snape
Lenke til kommentar

Låner en kort historie fra en kompis som opplevde noe lignende, bortsett fra at fem av våre nye landsmenn var byttet ut med to sinnatagger fulle av bol og tappet for hjerneceller. Han fulgte også trafikkreglene, men tutet og blinket med lysene på en annen bil hvor disse to bolerne satt, da denne ikke overholdt vikeplikten. Samme historie, de spratt ut av bilen og skulle banke ham. :roll:

Svaret hans var å bli sittende helt rolig, mens han fant fram en blokk og noterte registreringsnummer på bilen foran. Han viste så bolerne hva han hadde skrevet gjennom ruta. De ble rimelig lange i maska og var kjapt tilbake i sin egen bil, på vei bort fra stedet. Moralen i historien: Folk er ikke så tøffe i trynet når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Pass på bilen din, kan hende de har planlagt å knuse vindu eller noe, hvem vet? siden de pekte på deg?

Jeg er villig til å sette en hel hundrings på at trådstarter har tenkt den tanken selv. Sett i lys av at det snart er en måned siden denne hendelsen fant sted, er det vel også rimelig å anta at den helt store angsten for represalier snart begnner å gi seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...