mikkahirunin Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei, Prøver å få til en spørring som skal regne ut tid, fra et klokkeslett til et annet. Noen som har en formel eller lignende på dette? Har forsøkt [TilKl - FraKl], men uten hell. Takker for svar! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det pleier å være DBMS-spesifikt, har disse vagt i hodet: T-SQL (Access/MS SQLServer) : DATEDIFF(datepart, startdate, enddate) MySQL: TIMEDIFF(startdate, enddate) Bruker du noe annet er det sikkert en annen måte å gjøre det på, Google pleier å vite svaret. (søk <dbms> + datediff) Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for svar! Jeg er desverre ikke så stødig på databaser (enda). Hvis du (eller noen andre) hadde hatt mulighet for å skrive hvordan man gjør dette i spørringsutformeren i Access hadde jeg satt stor pris på det! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Takk for svar! Jeg er desverre ikke så stødig på databaser (enda). Hvis du (eller noen andre) hadde hatt mulighet for å skrive hvordan man gjør dette i spørringsutformeren i Access hadde jeg satt stor pris på det! Det viser seg at Access også har en datediff - funksjon ref. http://www.google.no/search?q=ms+access+datediff f.eks. select * from table where datediff("d", then, now()) > 100 gir alle rader som er over 100 dager gamle. Har tukla litt med å få datediff inn i vilkår-feltet i spørringsutformingen, men det evner jeg ikke å forstå hvordan man skal få til, desverre ... kanskje du kan gjøre spørringen ferdig mht. andre ting og legge inn datediff'en i SQL-view til slutt? Endret 3. desember 2009 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå