Gå til innhold

Feature: Hva er galt med audiobransjen?


Anbefalte innlegg

Om du skal snakke sær så vil jeg for det første påstå at å vannkjøle pc, overklokke etc er ganske sært. LAN etc kan være veldig sosialt, men for de som ikke skjønner det så virker det fremmed.

 

Hva er mest sært - å være opptatt av å tyne ut de siste fem prosentene av en pc, eller av et anlegg? Hva er forskjellen på AMD/Intel fanboys kontra transistor/rør-fanboys? Om et par år regner jeg med at det er mer sært å ha cd-spiller enn platespiller, og det å ha en hig mot det retrofile vil alltid være litt motstrøms.

Jeg har ikke brukt ordet sært, og det går ikke på generelt grunnlag å rangere særheten i interesser, da dette avhenger av perspektiv. Dog kan man nok si at dess mindre dokumenterbar grunnlaget for interessen er, dess lettere er det å se på dette som sært, uten at det nødvendigvis er galt.

 

Det gikk en serie på NRK for en stund siden om folk som samlet på merkelige ting. Felles for disse var at, selv om de dyrket interessen med største alvor, så hadde de ett humoristisk forhold til at dette ikke var en allment interessant eller akseptert (ikke les lugubert). Jeg tror at folk som har spesielle interesser, har det bedre med interessen sin med en slik holdning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...