Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Sikkert ikke vanskelig, men når det ikke virka etter 5 min. Så orka jeg ikke å prøve mer. Jeg har uansett en HTPC som står og gjør jobben for meg Hehe oki. 5 min Nice. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har begge deler (Elite og Slim) og min mening er at slim bråker mindre og er langt lettere å bruke som medieavspiller. Hva som må til hos Xbox aner jeg ikke, men for PS3 holder det at du deler en mappe med filmer/bilder/musikk på en PC. I tillegg streamer PS3 over WLan, noe som kan være en fordel om PCer og kabler står en annen plass i huset. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Latterlig argument er det vel ikke. Altså; det er en grunn til at folk har nevnt det rundt om og har reagert på det. I tillegg, støy for meg må ikke være støy for deg. Derfor en subjektiv sak, så fortsatt ikke et latterlig argument. Folk/fanbois. Tror du virkelig du kommer til å bry deg om det lille som kan høres? Skal du spille med lyden av? Men gjør som du vil, prøver bare å gi deg et godt tips. Vil du ha en pen, stille og grei blu-ray avspiller, gå for PS3. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det er nå en gang et argument med støy fra konsollen. Jeg vil tro at støy fra Xboxen ville irritert meg om jeg så film på den. Når man spiller har det mindre å si, men det kan sikkert være irriterende der også. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 PS3 har- Oppladbare batterier på kontrollerne - Blueray - Opptil 250 GB - Gratis onlinemuligheter - Trådløst nettverkskort i maskinen - Gran Turismo 5 i 2010 Edit: Hvis du satser på Arcade nå, til 1200 kroner må du ut med en del ekstra etterhvert for å skaffe harddisk. X360 er best med harddisk! -Oppladbare batterier kan du vel strengt talt ha i kontrollene på xboxen også, i tilegg kan du ha et ekstra par liggende så når kontrollen går tom er det enkelt å bytte disse istede for å sitte å spille med usbkabelen i, så ser ikke plussen med dette. -Større HD kan man få i xbox også, koster rikig nok penger - Gratis onlinemuligheter skal ps3'n ha kreditt for, selvom den ikke er på langt nær så god som xbox live, i tilegg så er den ikke fryktlig dyr. - På xbox så har man Forza 3, noe som burde være fullgod erstatning for gran turismo, hvis ikke bedre. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Folk/fanbois. Tror du virkelig du kommer til å bry deg om det lille som kan høres? Skal du spille med lyden av? Men gjør som du vil, prøver bare å gi deg et godt tips. Vil du ha en pen, stille og grei blu-ray avspiller, gå for PS3. Skal selvfølgelig ikke spille med lyden av, men folk har nevnt det som et problem så er jo rettferdig å ta det opp. Hehe artig da, om Microsoft hadde gått ut med det samme. "Ja - den bråker, men håper for all del dere har på lyd og at dette overdøver bråket !" .... Er selvfølgelig takknemlig for innlegg! Endret 4. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
raysv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du skal kunne streame musikk fra windows media player til Xboxen, men jeg har ikke fått det til så langt.. Du kan jo lese her Nå har jeg aldri prøvd å streame fra windows media player eller server da jeg kjører en nas med linux selv, og dette fungerer utmerket både til xbox360'n og ps3'n min ihvertfall uten knoting. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Det er nå en gang et argument med støy fra konsollen. Jeg vil tro at støy fra Xboxen ville irritert meg om jeg så film på den. Når man spiller har det mindre å si, men det kan sikkert være irriterende der også. Jeg er veldig stor fan av å streame fra PC-en når det gjelder film osv. jeg da, så da har støy helt klart noe å si. Så derimot for meg at støyen kun kom under tyngre belastning, som spilling? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 PS3 har- Oppladbare batterier på kontrollerne - Blueray - Opptil 250 GB - Gratis onlinemuligheter - Trådløst nettverkskort i maskinen - Gran Turismo 5 i 2010 Edit: Hvis du satser på Arcade nå, til 1200 kroner må du ut med en del ekstra etterhvert for å skaffe harddisk. X360 er best med harddisk! -Oppladbare batterier kan du vel strengt talt ha i kontrollene på xboxen også, i tilegg kan du ha et ekstra par liggende så når kontrollen går tom er det enkelt å bytte disse istede for å sitte å spille med usbkabelen i, så ser ikke plussen med dette. -Større HD kan man få i xbox også, koster rikig nok penger - Gratis onlinemuligheter skal ps3'n ha kreditt for, selvom den ikke er på langt nær så god som xbox live, i tilegg så er den ikke fryktlig dyr. - På xbox så har man Forza 3, noe som burde være fullgod erstatning for gran turismo, hvis ikke bedre. Når det gjelder for og imot så kan man vel respektabelt si at begge maskiner er vel noe man blir fornøyd med uansett Hehe skjønner derimot fortsatt ikke hvorfor jeg er så opphengt i den PS3-en. Har liksom ingen forkjærlighet for noen av merkene heller, så det gjør det endra litt mer merkelig. Ingen slags Sony-patriot eller noe. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Pga støy? Haha, give me a break... Latterlig argument. Men! Hvis du er så plaget av "støy", så kan du jo innstallere spillene på en Xbox 360 Elite. Uansett, når du spiller f.eks Modern Warefare 2, så kan jeg garantere deg at du ikke legger merke til "støyen"... Blu-Ray spiller er fint, men jeg foretrekker beste spillopplevelse og beste filmopplevelse, altså Xbox 360 og en standalone Blu-Ray spiller. Multispill har ofte en tendens til å se dårligere ut på PS3 også. I nyere tid har du jo MW2. (http://www.youtube.com/watch?v=OBjWP8EKmf8...layer_embedded#) Hvorfor du engang tenker på PS3 når vennene dine har Xbox 360, skjønner ikke jeg... Xbox 360 er bedre online, har bedre håndkontrollere og bedre spill(imo). Det blir litt teit å bagatellisere støyen fra xboxen når jeg selv vet om fler som ikke kan spille når foreldrene har lagt seg, på grunn av akkurat denne støyen. Ja, det finnes nok bedre bluray-spillere der ute, ingen tvil. Men PS3 sin spiller har kommet ut bedre enn mange dedikerte bluray-spillere i de fleste testene den har vært med på. Jeg har forståelse for at enkelte spillserier som kun kommer ut på xbox er en grunn til å kjøpe konsollen. Halo og Forza 3 er gode grunner i seg selv til å kjøpe den! Men når PS3 har spill som Killzone, Gran Turismo og Uncharted, så går det litt opp i opp. Så når PS3 alene er blilligere enn en xbox pluss bluray-spiller, så er det jo ikke så rart å ihvertfall vurdere det? Endret 4. desember 2009 av Poor Leno Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Det blir litt teit å bagatellisere støyen fra xboxen når jeg selv vet om fler som ikke kan spille når foreldrene har lagt seg, på grunn av akkurat denne støyen. Ja, det finnes nok bedre bluray-spillere der ute, ingen tvil. Men PS3 sin spiller har kommet ut bedre enn mange dedikerte bluray-spillere i de fleste testene den har vært med på. Jeg har forståelse for at enkelte spillserier som kun kommer ut på xbox er en grunn til å kjøpe konsollen. Halo og Forza 3 er gode grunner i seg selv til å kjøpe den! Men når PS3 har spill som Killzone, Gran Turismo og Uncharted, så går det litt opp i opp. Så når PS3 alene er blilligere enn en xbox pluss bluray-spiller, så er det jo ikke så rart å ihvertfall vurdere det? Hehe er det med støyen sant? Det er jo bare helt vilt. Nå har ikke jeg foreldre å bekymre meg for, men det er fortsatt bare drøyt ass. Basert på sånn informasjon som dette er vel grunnen til at jeg heller mot PS3 Slim. Eneste som hindrer meg litt er jo at mange kamerater har XBOX. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det med støyen er tull.. Plasserer du kjeksboksen på et sted med mye luft rundt, støyer den ikke. Om du putter maskinen i en skuff eller trangt skap, så vil den selvsagt bråke!! Og killzone er ikke en grunn til å kjøpe ps3. Det suger jo ræl!! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har Xbox 360 Elite og PS3 slim liggende i samme TVbenk (type åpen) ved siden av hverandre. Det er ingen tvil om at Xboxen bråker mer enn PS3. Nå ser ikke jeg filmer og slikt på Xboxen, men jeg er sikker på at det ville irritert meg om jeg gjorde det. PS3en er derimot så godt som lydløs. Hvilke konsoller som har best spill får andre ta seg av. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har Xbox 360 Elite og PS3 slim liggende i samme TVbenk (type åpen) ved siden av hverandre. Det er ingen tvil om at Xboxen bråker mer enn PS3. Nå ser ikke jeg filmer og slikt på Xboxen, men jeg er sikker på at det ville irritert meg om jeg gjorde det. PS3en er derimot så godt som lydløs. Hvilke konsoller som har best spill får andre ta seg av. Og en annen tråd sådan Blir jo litt for og imot fortsatt. Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Somregel er ikke støyen noe kjempe problem under spilling, da overdøver somregel lyden fra spillet boksen Men ja, under veldig stille partier så kan man irritere seg litt over det. Jeg har begge konsollene selv, og hadde nok gått for xboxen hvis jeg måtte valgt å beholde kun en av de, tiltross for støyen og bluray Ja det høres jo logisk ut det. Er bare at jeg digger PS3, synes det er helt rå. Så klarer på en måte ikke å gå for Xbox 360, selvom det er helt klart mest logisk med tanke på vennekrets og pris. Derfor jeg prøver å se ann muligheter med å bare kjøpe den Arcade-versjonen, siden jeg fant den så billig. Arcade koster 999kr hos platekompaniet hvis de ikke er utsolgt. Bluray spillere får du til samme pris rundtomkring. Fatter ikke hvorfor alle er så opphengt i bluray på ps3, er jo bedre og ha hver for seg? Selv ser jeg ikke filmer på hverken PS3 eller 360 fordi jeg liker ikke tanken på at jeg sliter på drevet med det. Og hvis PS3'en går i stykker så har du ikke bluray spiller heller å se på mens du venter til den blir repararert. Og for de som sier at 256bm minnekort ikke holder. Jeg har ca 50 spill saves på min arcade 360 og har enda rundt 50mb ledig... Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Arcade koster 999kr hos platekompaniet hvis de ikke er utsolgt. Bluray spillere får du til samme pris rundtomkring. Fatter ikke hvorfor alle er så opphengt i bluray på ps3, er jo bedre og ha hver for seg? Selv ser jeg ikke filmer på hverken PS3 eller 360 fordi jeg liker ikke tanken på at jeg sliter på drevet med det. Og hvis PS3'en går i stykker så har du ikke bluray spiller heller å se på mens du venter til den blir repararert. Og for de som sier at 256bm minnekort ikke holder. Jeg har ca 50 spill saves på min arcade 360 og har enda rundt 50mb ledig... Er det sant det du skriver med så mange saves? Da er jo det i tilfelle konklusjonen på hele tråden, at jeg fint kan kjøpe Arcade-versjonen! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det er bedre å ha bluray og konsoll sammen, syns jeg. Å ha de vær for seg blir som å gå rundt med en mp3 og mobil med samme lydkvalitet, men bare høre på mp3'en istedet for Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det med støyen er tull.. Plasserer du kjeksboksen på et sted med mye luft rundt, støyer den ikke. Om du putter maskinen i en skuff eller trangt skap, så vil den selvsagt bråke!! Og killzone er ikke en grunn til å kjøpe ps3. Det suger jo ræl!! Støyen varierer mye fra konsoll til konsoll. På min litt eldre maskin starter viftene å gå ganske mye i enkelte spill. På en ny jeg har så endrer de seg faktisk aldri. Sånn er det jo med ps3 også. På en del eldre maskiner går jo viftene enda verre enn på 360. Dvd drevet er det som lager mest støy men det varierer også en del. Der er faktisk min eldre maskin stillere enn den helt nye. Så der gjelder det vel mest og ha flaks om man får en som ikke bråker for mye. Lenke til kommentar
Zuccarello Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Arcade koster 999kr hos platekompaniet hvis de ikke er utsolgt. Bluray spillere får du til samme pris rundtomkring. Fatter ikke hvorfor alle er så opphengt i bluray på ps3, er jo bedre og ha hver for seg? Selv ser jeg ikke filmer på hverken PS3 eller 360 fordi jeg liker ikke tanken på at jeg sliter på drevet med det. Og hvis PS3'en går i stykker så har du ikke bluray spiller heller å se på mens du venter til den blir repararert. Og for de som sier at 256bm minnekort ikke holder. Jeg har ca 50 spill saves på min arcade 360 og har enda rundt 50mb ledig... Er det sant det du skriver med så mange saves? Da er jo det i tilfelle konklusjonen på hele tråden, at jeg fint kan kjøpe Arcade-versjonen! Ja. Du vil få plass til mer spill saves enn du nok noen gang får spilt. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Når jeg setter på X360en og PS3en ved siden av hverandre, er det ingen tvil hvilken som støyer mest, det er X360en. Men det er aldri slik at støyen går utover spillopplevelsen. Så la oss få bort litt teknisk mumbo jumb her, ser ikke helt vitsen med dette utetter hva trådstarter spør etter, annet enn en morbid lyst fra enkelte å slenge Epenisen vilt rundt seg for deretter å høste komplimanger. Til trådstarters spørsmål: Det er ingen teknisk forskjell slik sett mellom Elite og Arcade, eneste er en HDMI port men, det er ingen spill såvidt meg bekjent som kjører på TrueHD på X360 (1080p). Samt om du ikke har en skjerm som takler 1080p er det ikke mye å tenke på. Om du kun er ute etter enheten for spillenes del er Arcade helt greit. Merk derimot at om du skal kjøpe tilbehør til X360en vil dette koste, og grunnet Microsofts absurde tankegang må dette tilbehøret være tilpasse spesifikt til X360, noe som vil si at både trådløs modulen og en 120 Gb HDD kan raskt koste mer enn hva enheten. Men spillmessig er det mye verd å ha X360 og PS3, mye grunnet de ekslusive til de 2 enhetene. Det er, hvis du ikke har en spill PC fra før av. Mange av X360s ekslusive finnes og på PC vel å merke. Sjekk ut litt spill på de 2 enhetene før du bestemmer deg, er ikke noe vits å ha begge hvis du kun blir å bruke en av dem, la spillene bestemme for deg så er du i alle fall garantert litt underholdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå