Gå til innhold

Playstation 3 OG Xbox 360?

Welhaven

Anbefalte innlegg

Skal til å kjøpe min første konsoll, og er ikke lett å velge. De fleste av mine kamerater har Xbox 360, men pga støy og manglende Blueray-spiller, samt PS3 Slim ser utrolig mye bedre ut, så har jeg allikevel valgt å gå for PS3 Slim (er fortsatt ikke 100% sikker).

Og da slo det meg en tanke. Jeg tenkte på f.eks Arcade-versjonen, som man kan få ned til 1200 kroner på Finn.no - er dette noe som er brukende til spilling? Det er jo en del unna Xbox Elite tenkte jeg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innmaten er HELT lik på alle xbox360. Du får samme grafikken og tilkoblingene. Eneste er at du mangler harddisken (greit hvis du laster ned spill) HDMI/composit (hvis jeg husker rett) følger ikke med, dvs du må kjøp ny kabel for å få 1080p kvalitet..

Ja riktig. HDMI-kabler har jeg, så det er ikke noe problem.

Den eneste ulempen er da lagringsplass? Hvordan er denne når man skal lagre spill osv.? Er ikke sånn at jeg vil spille 10 spill om gangen akkurat. Holder meg fint til en 2-3.

Lenke til kommentar
Det følger med et 256MB minnekort, der lagrer du fremgang. Spill har du på plate :p

Harddisk kan du kjøpe senere hvis du ser behovet :)

Men er 256 mb nok til å lagre saves?

Det skal i utgangspunktet være mer en nok til savegames.

Ulempen med 256MB minnekort er at du ikke kan inntsallere spillene på HD, noe som medfører betydelig mer støy (det er dvd-drevet som i all hovedsak gjør at 360 støyer mye). En annen ulempe er at det blir mer og mer vanlig med nedlastbare utvidelses pakker "DLC", som krever at man har mer en 256MB lagringsplass.

Lenke til kommentar
Det skal i utgangspunktet være mer en nok til savegames.

Ulempen med 256MB minnekort er at du ikke kan inntsallere spillene på HD, noe som medfører betydelig mer støy (det er dvd-drevet som i all hovedsak gjør at 360 støyer mye). En annen ulempe er at det blir mer og mer vanlig med nedlastbare utvidelses pakker "DLC", som krever at man har mer en 256MB lagringsplass.

Ja riktig. Så da har man fortsatt "støyen" også. Da ville jo muligheten vært en ekstern harddisk, men da er man jo nesten oppe i en bruk Elite allerede.

Hmm....

Lenke til kommentar

Somregel er ikke støyen noe kjempe problem under spilling, da overdøver somregel lyden fra spillet boksen :) Men ja, under veldig stille partier så kan man irritere seg litt over det.

Jeg har begge konsollene selv, og hadde nok gått for xboxen hvis jeg måtte valgt å beholde kun en av de, tiltross for støyen og bluray :)

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Somregel er ikke støyen noe kjempe problem under spilling, da overdøver somregel lyden fra spillet boksen :) Men ja, under veldig stille partier så kan man irritere seg litt over det.

Jeg har begge konsollene selv, og hadde nok gått for xboxen hvis jeg måtte valgt å beholde kun en av de, tiltross for støyen og bluray :)

Ja det høres jo logisk ut det. Er bare at jeg digger PS3, synes det er helt rå. Så klarer på en måte ikke å gå for Xbox 360, selvom det er helt klart mest logisk med tanke på vennekrets og pris. Derfor jeg prøver å se ann muligheter med å bare kjøpe den Arcade-versjonen, siden jeg fant den så billig.

Lenke til kommentar

PS3 har

- Oppladbare batterier på kontrollerne

- Blueray

- Opptil 250 GB

- Gratis onlinemuligheter

- Trådløst nettverkskort i maskinen

- Gran Turismo 5 i 2010

Edit: Hvis du satser på Arcade nå, til 1200 kroner må du ut med en del ekstra etterhvert for å skaffe harddisk. X360 er best med harddisk!

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
en annen ting er jo kontrollene til xbox som er så mye behageligere å holde i.

og du får jo xbox med harddisk til 1995 på elkjøp. da er den svart itillegg. (ellers er de klin lik, bortsett fra farge og hdd)

Ja, men for noen hundrelapper til så har jeg jo min kjære PS3 slim.

GUDENE vet hvorfor jeg har så lyst på PS3 Slim og ikke Xbox 360. Jeg har kun spilt litt Fifa 09 på PS3 Slim, utenom det har jeg spilt Fifa 10 på Xbox 360. Allikevel tenker jeg kun PS3. Må være noe rart i knollen min eller?

Lenke til kommentar
PS3 har

- Oppladbare batterier på kontrollerne

- Blueray

- Opptil 250 GB

- Gratis onlinemuligheter

- Trådløst nettverkskort i maskinen

- Gran Turismo 5 i 2010

Edit: Hvis du satser på Arcade nå, til 1200 kroner må du ut med en del ekstra etterhvert for å skaffe harddisk. X360 er best med harddisk!

-Batteripakke til xbox koster 100 spenn. Selv bruker jeg ikke, om man glemmer å lade, må man sitte klint inntil tven..

- Får opptil 250 gb på xbox også

- gold koster 280 kr for 13 mnd, som blir 21,50 hver måned.

- Gratis nettverkskort er bra. Men så koster maskinen mer enn xbox også

- Gran turismo meg her og der.. Ingen som vet om det blir bedre enn forza 3.

Begge maskinene er veldig veldig bra. Om vennene dine har xbox, hadde jeg ikke nølt et sekund med å kjøpe det. OM du ikke mååå ha bluray.

Lenke til kommentar
Skal til å kjøpe min første konsoll, og er ikke lett å velge. De fleste av mine kamerater har Xbox 360, men pga støy og manglende Blueray-spiller, samt PS3 Slim ser utrolig mye bedre ut, så har jeg allikevel valgt å gå for PS3 Slim (er fortsatt ikke 100% sikker).

Og da slo det meg en tanke. Jeg tenkte på f.eks Arcade-versjonen, som man kan få ned til 1200 kroner på Finn.no - er dette noe som er brukende til spilling? Det er jo en del unna Xbox Elite tenkte jeg på.

Pga støy? Haha, give me a break... Latterlig argument. Men! Hvis du er så plaget av "støy", så kan du jo innstallere spillene på en Xbox 360 Elite. Uansett, når du spiller f.eks Modern Warefare 2, så kan jeg garantere deg at du ikke legger merke til "støyen"... Blu-Ray spiller er fint, men jeg foretrekker beste spillopplevelse og beste filmopplevelse, altså Xbox 360 og en standalone Blu-Ray spiller. Multispill har ofte en tendens til å se dårligere ut på PS3 også. I nyere tid har du jo MW2. (http://www.youtube.com/watch?v=OBjWP8EKmf8...layer_embedded#)

Hvorfor du engang tenker på PS3 når vennene dine har Xbox 360, skjønner ikke jeg... Xbox 360 er bedre online, har bedre håndkontrollere og bedre spill(imo).

Lenke til kommentar
Pga støy? Haha, give me a break... Latterlig argument. Men! Hvis du er så plaget av "støy", så kan du jo innstallere spillene på en Xbox 360 Elite. Uansett, når du spiller f.eks Modern Warefare 2, så kan jeg garantere deg at du ikke legger merke til "støyen"... Blu-Ray spiller er fint, men jeg foretrekker beste spillopplevelse og beste filmopplevelse, altså Xbox 360 og en standalone Blu-Ray spiller. Multispill har ofte en tendens til å se dårligere ut på PS3 også. I nyere tid har du jo MW2. (http://www.youtube.com/watch?v=OBjWP8EKmf8...layer_embedded#)

Hvorfor du engang tenker på PS3 når vennene dine har Xbox 360, skjønner ikke jeg... Xbox 360 er bedre online, har bedre håndkontrollere og bedre spill(imo).

Latterlig argument er det vel ikke. Altså; det er en grunn til at folk har nevnt det rundt om og har reagert på det. I tillegg, støy for meg må ikke være støy for deg. Derfor en subjektiv sak, så fortsatt ikke et latterlig argument.

Skal vi prøve å unngå fan boi krangelen? Saken er vel egnetlig løst?

Enig. Tråden går mer på det motsatte, jeg prøver jo faktisk å kombinere de to her :).

Én sak angående Xbox 360. På PS3-en kunne jeg streame rett fra PC-en, slik at spillmaskinen fungerte som en media server. Fungerer dette med XBOX også?

Og driter jeg i Blue Ray på PS3, så er jo hardware-forskjellen kun støtte for WiFi. Hvor mye koster denne pluggen til Xbox?

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Du skal kunne streame musikk fra windows media player til Xboxen, men jeg har ikke fått det til så langt..

Du kan jo lese her

Ikke fått det til? Er det komplisert?

Husker alt jeg gjorde med PS3-en var å installere TVersity eller noe slikt. Husker ikke helt hva det heter, men når det var installert så fungerte de to sammen, altså min PC og PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...