weebl Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei! Jeg sitter og jobber med et prosjekt hvor jeg skal lage et bilspill i java som kjøres via kommandolinjen. spillet er av den typen hvor man ser bilen ovenfra og du må bevege deg til høyre og venstre for å få unngå å kollidere med veggene. jeg har fått til å få en bil til å kjøre på en forhåndsgenerert vei som jeg lagde i notepad og greier men vi skal ha en vei som er tilfeldig generert hvor den totale bredden på vinduet skal være 31 tegn bredt og på første nivå skal banen bare bevege seg til sidene uten å gå utenfor vinduet dette skal være en jevn prosess. neste nivå er mer eller mindre det samme men banen kan også endre bredde mellom 5 og 11. Jeg tenker på å bruke arrays til dette og endre possisjonen på det tegnet som viser hvor veien slutter (#) ved å endre plassen dette tegnet har i arrayet. jeg har tanken på hvordan dette skal gjøres men får det ikke til å fungere i kode i det hele tatt. hvordan jeg da har tenkt at dette skal funke: printe veien midstillt>sjekke om # = 0 eller 31 om # = 0 #+1 om # = 31 #-1. om # != 0 eller 31 endre possisjonen til # i array ved å legge på 1+/0/-1> loop 100 ganger> om antall loops = 100 start på nivå 2. hva tror dere om å bruke denne metoden for å få til dette, har noen noen tips på bedre metoder? kan noen hjelpe meg med å starte på denne delen? -Weebl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå