Vibe89 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har fått en oppgave som jeg snart har innlevering på, og trenger noe hjelp for å komme i gang. Har vært syk lenge, så det haster litt. Setter stor pris på all den hjelp jeg kan få! Oppgaven er slik: Du skal inn på Norges Idrettshøyskole (NIH) I år er det mange søkere så snittet er ekstra høyt. Du ser at for å sikre deg en plass må du score høyt på alle øvelser. Du er såpass god i alle øvelsene at det kan gå Fra toppkarakter 1 til 3. Men du er ikke god på en øvelse og det er spenst. Spenstøvelsen er tre hink og landing og kriteriene er følgende: Start med å ta sats med begge bein, land så på én fot, hink to ganger på samme fot før øvelsen avsluttes ved å lande på begge bein. To forsøk, det beste teller. Vurdering: Lengden av hele serien. Kvinner 1 = 9.50 og lenger 2 = 8.75 9.49 m 3 = 8.00 8.74 m 4 = 7.25 7.99 m 5 = 6.50 7.24 m 6 = 6.49 m og kortere Opptaksprøven er om 3 mnd og du ligger foreløpig på en 5 er. Målet ditt er å komme på 3, helst bedre for å sikre deg plassen. Husk at du også må vedlikeholde ferdighets nivået i de andre øvelsene også. Lag en periodeplan For hvordan du vil trene spenst for å nå målet. (Ta hensyn til at du også må vedlikeholde ferdighet nivået i de andre øvelsene). Lag en øktplan for trening av spenst over 3 ukers tid. (forklar og illustrer) Lykke til! Lenke til kommentar
christin-87 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg med denne. Men jeg setter alt veldig generelt, så du må klare å gjøre oppgaven selv Jeg har lagt til en fil der jeg har skrevet litt om øktplan, periodeplan og spenstøvelser for deg. Generelt og for å hjelpe deg litt på vei. periodeplan___ktplan.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå