IskaldCola Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ikke noe galt med denne oppgaven.Hint http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix Oppgaven er helt fin, men de har klart å lage forskjellige spørsmål og alternativer på bekreftelsessiden i forhold til i selve oppgaven. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kanskje for å lære oss at det virkelig er lurt å sjekke både spørsmål og svar en gang til før en sender? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er det ikke litt flaut å ikke klare å lage konkurranser folk faktisk kan vinne i to dager på rad? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Litt kjedelig at hverken oppgaven i teksten eller på bekreftelsessiden har noen riktige svaralternativer. : < Ser det er et riktig svaralternativ på andre siden, ja... Endret 3. desember 2009 av peterbb Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg drøyer med å svare på denne til både føste side og andre side er korrigert. Ikke nok med at man bytter på spørsmålene, men man har sannelig byttet svaralternativene også på andre side. Det svaret på første side som er riktig i forhold til teksten på bekreftelses siden eksisterer ikke på denne siden! Hvis man skal tulle slik kan man like gjerne bare ha adressefelt og trekke vinneren vilkårlig. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg svarte antageligvis feil på førstesiden, og siden jeg har dysleksi så merket jeg ikke at andresiden var annerledes før jeg leste det i denne tråden. Her har amobil å nulle samtlige innsendte svar og legge opp en korrekt konkurranse. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hm, er det teksten på bekrefelsessiden og alternativene på førstesiden som hører riktig sammen? *forvirret* Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Synd at det enda er feil i oppgaven. Spørsmålet som kommer opp når man har skrevet inn navn, e-post og adresse er ikke det samme som det på førstesiden. Og det er fortsatt ikke noen riktige svar på spørsmål nummer 2, om man kan kalle det det. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Og det er fortsatt ikke noen riktige svar på spørsmål nummer 2, om man kan kalle det det. Det er forskjellige svaralternativer på «spørsmål 1» og «spørsmål 2», og det er ett riktig på 2'ern. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Og det er fortsatt ikke noen riktige svar på spørsmål nummer 2, om man kan kalle det det. Det er forskjellige svaralternativer på «spørsmål 1» og «spørsmål 2», og det er ett riktig på 2'ern. Ikke her. Her er det bare én riktig på 1-eren, og ingen på 2-eren Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er riktige svaralternativer på begge spørsmål. Du må bare tenke rett. Regner med det er det andre spørsmålet som teller, og da slipper vi også unna tulleenheten millibit (hvor vi kunne ha kranglet lenge og vel om 1000 vs 1024, samt hvordan i all verden man skulle kunne dele opp en bit). Lenke til kommentar
Darwinen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 heh svarene forandret seg når jeg trykte send.... Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 spørsmålet har endret seg siden i morges :o Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 hvordan i all verden man skulle kunne dele opp en bit Rent teoretisk er det ikke noe problem å dele opp en bit, og det kan være ekstremt nyttig for eksempel i beregning av informasjonsentropi. Og svaralternativene er fortsatt feil, men jeg regner med at man mener gibibyte heller enn GB. Lenke til kommentar
exenter Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) spørsmålet har endret seg siden i morges :o Hmm. Lurer på om jeg kan sende svaret enda en gang hvis alternativene var feil tidligere i dag og spørsmålet har blitt endret. Endret 3. desember 2009 av exenter Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Sendte nå en mail til ansvarlig redaktør i amobil. Håper de tillater at vi får lov til å svare på nytt i dag. Fint å vite at det ikke er mulig å sende mail til ansvarlig direktør i amobil. Endret 3. desember 2009 av Dragen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 I så fall vil jeg svare på nytt for i går. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 hvordan i all verden man skulle kunne dele opp en bit Rent teoretisk er det ikke noe problem å dele opp en bit, og det kan være ekstremt nyttig for eksempel i beregning av informasjonsentropi. Og svaralternativene er fortsatt feil, men jeg regner med at man mener gibibyte heller enn GB. Selvom det kom en revisjon av IEC standard prefix i 1999 så er fortsatt SI en akseptert og brukt standard. Spesielt når man snakker om minne så er det tullete å snakke om størrelser i 10-base, da minnet har en adressebuss med bestemt bredde som bestemmer hvor stor mengde data som kan addresseres. Så i slike tilfeller vil G alltid bety 2^30 og ikke 10^9. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 SI-prefiks i 2-base er ikke en del av SI-standarden, men brukes allikevel mye av industrien. Bruken er derimot langt fra konsekvent, siden størrelsene har ulike betydninger avhengig av bruksområdet. For eksempel brukes som regel 10-base betydningen for størrelsen på harddisker, mens 2-base brukes for RAM. I dette tilfellet går det ikke frem av spørsmålet om størrelsene skal tolkes som harddisk-størrelser eller RAM-størrelser. Da er det umulig å vite hva størrelsene betyr (selv om det nå etter å ha blitt endret kan tolkes ut fra svaralternativene). Den eneste måten å være presis og gjøre seg fullt forstått på, er ved å bruke IEC-prefiks om man snakker om 2-base. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg