EinarEriksen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Moroa fortsetter, og også i dag har du sjansen til å vinne en premie i vår julekalender. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) g Endret 2. desember 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Begynte først å lure på om det var et lurespørsmål (mb som i "millibit" i stedet for megabyte (MB)), men var heldigvis ikke noe så sært. Øh... når jeg skal bekrefte svaret, får jeg: Julekalender 2009, luke 3 (Amobil.no) Du har nå anledning til å se over svarene dine en siste gang. Hvor mange b er det i en GB? Endret 2. desember 2009 av Peppep Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Spørsmål 1 har ingen riktige alternativ. Med mindre dere mener megabytes, i stedet for megabits? Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det ligger en feil inne i systemet, I artikkelen står det "Hvor mange MB er det i en gb" og på den siden du blir linka når du svarer står det "Hvor mange B er det i en GB" Blir litt vanskelig å svare Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Og det er bare ett spørsmål, så sannsynligheten for å få noe som helst riktig er da... Liten? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 HammerBro: Skal du først pirke på bits og bytes, så må du da være konsekvent - "m" er ikke "mega", ref: http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix#List_of_SI_prefixes. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Venter til i morgen med å svare på denne da det var litt tvilende hva som er riktig Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det ligger en feil inne i systemet, I artikkelen står det "Hvor mange MB er det i en gb" og på den siden du blir linka når du svarer står det "Hvor mange B er det i en GB" Blir litt vanskelig å svare Ja så den samme feilen Ikke "B", men "b"! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Samtlige svaralternativer er feil. Her blandes SI-prefix med IEC-betydning i minst en av størrelsene. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det ligger en feil inne i systemet, I artikkelen står det "Hvor mange MB er det i en gb" og på den siden du blir linka når du svarer står det "Hvor mange B er det i en GB" Blir litt vanskelig å svare I tillegg er svaralternativene forskjellige. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ettersom det er 1000 MB i en GB er jo dette littegranne pinlig for amobil, vil jeg påstå. Kanskje greit å ha med et svaralternativ som faktisk er riktig? Det at 1GB=1024MB er feil har vært allment kjent ganske lenge nå. Dette er sløvt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Når så svaralternativene endres når du skal bekrefte svarene, blir det hele en fadese. Trøtt som jeg var trykket jeg selvfølgelig også på send. Håper dere sletter alle innføringer fram til et visst tidspunkt (det tidspunktet dere endrer svaralternativene og spørsmålet). Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er vel mest sansylig hvor mange MebiByte (MiB) det er i en GibiByte (GiB) de er ute etter på første siden, mens på andre siden er faktisk det ene alternativet rett hvis man spør hvor mange bits det er i 1GiB. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Oi, jeg så ikke at også alternativene endret seg på bekreftelsessiden. Da er det vel klart at det er "hvor mange bits i en GiB" de mener. Men likevel.. veldig dårlig kvalitetskontroll på oppgaven i denne luken. Endret 3. desember 2009 av Peppep Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Samtlige svaralternativer er feil. Her blandes SI-prefix med IEC-betydning i minst en av størrelsene. Ja,det var det eg også stusset på når eg "åpnet luken" .. To feil på to dager i Amobil sin Julekalender,håper det er fleire som leser korrektur på spørsmålene før vi opner dei andre lukene. Og sjølv om eg redigert dette innlegget vil sikkert noen brukere av forumet finne skrivefeil hos meg også Endret 3. desember 2009 av Mr.Hassan Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja detta var rart. I en mikstur av google, wikipedia, og litt utilstrekkelig matte og pc kunnskaper kom jeg frem til svaret 8 589 934 592. Men det er jo ikke en gang noen av alternativene. Her er det enten jeg eller amobil som skranter litt. Ser jeg på hvor mange gb det er i en GB derimot kommer jeg frem til en av alternativene... Tror jeg må vente med denna. Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Her står det svart på hvitt "Hvor mange millibit er det i en gigabyte?" Siden det står GB snakkes det altså om SI-enheter, dvs 1GB = 1000^3 byte. Gjør vi om så får vi 8 000 000 000 000 millibits. edit: det var det med dele eller gange da... Endret 3. desember 2009 av Mongster Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Veldig originalt. :!: Kom iallfall frem til riktig svar*, så kan ikke se at det er noe galt med oppgaven i dag. * Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ja, begge gangene. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ikke noe galt med denne oppgaven. Hint http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg