Makky Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) En jeg kjenner skal ha seg en liten bærbar for å ta med seg. Bruk: Office, mail/surfing, noe musikk Altså ikke noe tungt som skal kjøres på den. Fant en 13,3", HP Probook 4310s Centrino C2D T3000. Er Intel Celeron T3000 / 1.8 GHz helt "ubrukelig"? Jeg har i utgangspunktet aldri vært helt fan av budsjett cpuer som celeron og sempron, men nå er det en god stund siden jeg har vært borti disse cpuene, og aner ikke hvordan de er i "real life". Spesifikasjoner på maskinen: 13.3" TFT 1366 x 768 (WXGA) Intel Celeron T3000 / 1.8 GHz 2 GB DDR3 Intel GMA 4500MHD 250 GB S-ATA HDD (7.200RPM) 10/100/1000 LAN + 802.11 b/g WLAN + Bluetooth Kommer til å bruke Windows 7 og ikke vista på den. Takker for svar. Endret 2. desember 2009 av Makky Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Til bruken funker den helt greit. Er jo en tokjerna prosessor, noen spillmaskin er det ikke. Selv ville jeg aldri lagt den skjermen, hater det når jeg alltid må dra skjermen opp og ned for å få meg hele forside bildet på alle websider. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Selv kjører jeg win7 på en laptop med en enkjernes AMD Turion på 2 GHz og 1 GB minne. Funker som regel greit, og til ditt bruk tror jeg ikke du trenger noe mer. Ellers er det en god idé å se på Linux om du vil kjøre glattere på PC-er som ikke er så kraftige. For eksempel Linux Mint. Da trenger du for øvrig heller ikke en PC som er såpass "kraftig" som den du tenker på å kjøpe nå, forresten. Ingen av oppgavene du skal bruke maskina til er krevende i seg selv, så det mest krevende vil være å kjøre operativsystemet. Grunnen til at jeg bruker Windows, er det fremdeles er alt for mange programmer som ikke støtter Linux. Men for all del - den vil kunne kjøre Windows 7 greit. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Flott, takk for svar. Må dessverre bruke windows pga brukeren bruker et oversettingsprogram (hun er tolk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå