Gå til innhold

PC'en fryser eller rebooter seg "uten grunn"

Anbefalte innlegg

Fikkk nettopp nytt hk, ram og cpu. Har installert XP. alt gikk helt bra, helt til maskina plutselig begynte å fryse opp eller reboote etter ca. 30-50 min. etter at jeg slo den på.

Har ikke funnet noen sammenheng om hvorfor den krasjer. har verken spillt eller gjort noen andre cpu krevende ting. Tempen er aldri over 50 grader.

Se signatur for hw. utenom skjermkortet, får det snart. Ellers så har jeg Asus mx2, MSI tv kort, modem (!), pioneer dvd og Aopen brenner.

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win XP har en innstilling som booter maskinen ved "system failure". Definisjon av dette kan være mangt, men jeg slo den hvertfall av og vips ikke flere spasmatiske reboot's. Husker ikke dog helt hvor det var du skulle slå av dette, men skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.

Kontrollpanel - system - avansert - oppstart - Der skal det ligge en sak som "automatisk boot" .

Lenke til kommentar

Prøvde å ta ut ene minnebrikka, men det hjalp heller lite.

meanbean: sjekk power settingene i bios. deaktiver auto off, feltet. hva temp har du på ram??

Hvordan sjekker jeg temp på RAM?

Hvordan power settings er det du sikter til?

Maskina streiker ikke når jeg ikke bruker den. lar den bare idle og kjører seti.

Men den streiker etter ca en halv time.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva denne feilmeldinga betyr når jeg får blåskjerm?:  

IRQL_BELOW_OR_NOT_EQUAL ?

Den samme feilmeldingen har jeg på min Win2k. Så langt som jeg har funnet ut av det så er det en driverfeil, men jeg vet ikke hvilken driver ennå. Feilen oppstår etter som driveren prøver å få tilgang til et adresseområde som ikke er tillatt. Dermed feiler den og går i BSD.

Test derfor med å oppdatere alle drivere (en om gangen selvfølgelig) for å se om feilen forsvinner.

Lenke til kommentar

Er ikke kommet noen ny BIOS update. Tempen ligger rundt 50 grader.

Alle driverne er oppdatert.

Har satt opp vcore'n til 1.9. da klarte maskina seg i 6 timer før den krasja...

Men volten trenger vel ikke å være så høyt da vel?

Satt RAM speed på auto. var på BY SPD. kan det være det som kan krasjer? rammen går på 333 nå.

Lenke til kommentar

Hadde lignede feil med et eldre Epox HK. Pcen frøs i tide og utide. Bytta ut AGP kortet med et pensjonert PCI skjermkort. Opplevde ikke noen krasj etter det. Så det er mulig at AGP porten din er litt ustabil. Det er verdt et forsøk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...