Marvil Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Rimelig sikker på at man får det, jo. Ellers er det jo helt trygt å trimme biler til 4-500 hester, sannsynligheten for at man får det godkjent er bortimot null (om utgangspunktet er en "vanlig" bil). Om Biltilsynet måler effekten til å være over det som er betalt avgift for, faktureres det for det - de bryr seg døyten om at bilprodusenten ikke vil gi godkjenningspapirer på det. Dette finnes det vel også eksempler på. Det er Toll- og avgiftsdirektoratet som krever inn avgift, ikke Statens Vegvesen. Dette har jeg direkte fra de, ettersom jeg skrev en sak om trimming i sommer. Dette var i forbindelse med at de hadde fått rullende landevei på trafikkstasjonen i Trondheim. Fullt klar over det som tidligere arbeider ved Biltilsynet (men det er SV som står for bevismaterialet i effektmålingen). Men da er man komplett trygg mot økonomiske krav dersom man bygger sin bil om til noe man ikke får godkjent? Eller bare faktisk velger en chip uten godkjenning (TUV etc). Edit; Fant nå denne; http://www.klikk.no/motor/bil/article480591.ece "De presiserer også at disse avgiftene kun må betales dersom bilen blir godkjent med det nye antallet hestekrefter - noe det som regel er vanskelig å få til." Dette gjør det jo enda vanskeligere å kreve inn noe, men da stemmer det vel som du sier. Endret 7. desember 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Som jeg sa, jeg skrev en sak om trimming tidligere i sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå