Gå til innhold

Roskilde Festival 2010: Informasjon og Diskusjon

Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Jeg og flere andre har planer om å kjøre til Roskilde festivalen og lurer på om noen kan komme med erfaringer om hvor mye det vil koste? Og om det vil lønne seg å kjøre helt ned til København og kjøre over brua, eller å ta båt? Vi kan ikke ta danskebåten, pga vi er fo unge. Eventulet om det heller vil lønne seg å kjøre buss, tog eller fly?

Vi reiser fra oslo området.

Håper på mange gode svar! :!:

Endret av gufe
Lenke til kommentar

Jeg skal mest sannsynlig dra til Roskilde i år.

Vet noen omtrent når det pleier å bli utsolgt med telt, da spesielt de store teltene? Har lyst på å bestille snarest mulig, men jeg vil sjekke hvilke flere artister som spiller der, og jeg må i tillegg vente på lønning og svar fra ubestemsomme kamerater. Om jeg drar er jeg nok der under hele oppvarming også.

Gleder meg. Om jeg drar blir det den første ordentlige festivalen jeg er på :)

Lenke til kommentar

Er nok "Get a Tent" h*n mener ja! Har vel tatt litt tid før de har blitt utsolgt, og i år har de enda fler enn før.

Det som var kjipt med "get a tent" sist jeg var der (2006) var at det lå et stykke unna resten av området, og man måtte ta buss til festivalplassen, men står at det er gåavstand nå:

Omfang og beliggenhed

Get A Tent er vokset og ændret drastisk siden sin oprindelse i 2003. I 2010 slår vi 500 stk. hhv. små og store telte op på området. Når musiklysten melder sig, er der ikke langt til festivalpladsen og scenerne. Get A Tent-camping er placeret i gåafstand derfra.

Edit: Men ville uansett sjekket hvor langt unna det ligger før du bestiller, for "gåavstand" kan jo brått være et stykke. Tipper også at det er litt roligere og mindre festing på "get a tent"-campen.

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Hei! :)

Jeg og flere andre har planer om å kjøre til Roskilde festivalen og lurer på om noen kan komme med erfaringer om hvor mye det vil koste? Og om det vil lønne seg å kjøre helt ned til København og kjøre over brua, eller å ta båt? Vi kan ikke ta danskebåten, pga vi er fo unge. Eventulet om det heller vil lønne seg å kjøre buss, tog eller fly?

Vi reiser fra oslo området.

Håper på mange gode svar! :!:

Skal man ta bil er det raksere og det koster like mye å ta båten strekket Helsingborg <-> Helsingør. Da kjører du nord for Køben og slipper potensielt mye trafikk. båten koster det samme som brua og du får kjøpt med deg billig øl. I fjor kjøpte jeg 48 øl for rundt 200 danske.

Lenke til kommentar

Gleder meg til Roskilde i år tror det kan bli bra.

Ser ut til at vi blir mange folk i campen i år også.

Håper det kommer flere band på listen snart.

Og at det blir en del house/electronica på kveldstid som det var i fjor med Röyksopp, Deadmau5 osv.

Det er 'the recipe for success' for min del, med rock på dagen tidlig kveld så unz unz på natten :woot:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor strenge vaktene/politiet på Roskilde er når det gjelder cannabis? Har hørt at vaktene driter i om folk røyker der, siden de ikke lager like mye faen som de som drikker.

Politiet GIR faen i om du røyker. Dessuten husker jeg de ga en spesiell form for "amnesti" for Roskilde og involverte seg ikke med mindre folk lagde problemer. Man må også huske at det er lov å besitte opp til 5 gram i Danmark til personlig bruk (!). Det finnes også tonnesvis av dealere som går fra telt til telt og selger cannabis, men personlig hadde jeg vært noe skeptisk til å kjøpe fra disse selv om de sikkert selger kurante greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...