Gå til innhold

Roskilde Festival 2010: Informasjon og Diskusjon


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er hvertfall garantert at jeg skal på festivalen i år igjen. Muse er en bra start, og det blir åpenbart andre store.

 

Vi fant en fin og rolig campingplass ved en bensinstasjon i fjor for å dusje rett før festivaldagene starta. En liten busstur fra Roskilde sentrum til 10 minutter på landeveien til nærheten av Roskilde by. Noen som veit hvilket sted det er? Prøvd å lett litt på google maps etter stedet, men ikke noe særlig hell til nå.

Lenke til kommentar

Å betale, men til gjengjeld få varmt vann, såpe og håndkle høres bare utrolig digg ut :D

 

Noen som vet hvor strenge vaktene/politiet på Roskilde er når det gjelder cannabis? Har hørt at vaktene driter i om folk røyker der, siden de ikke lager like mye faen som de som drikker.

Lenke til kommentar

Woha! Mitt første år på Roskilde blir 2010 og gleder meg allerede.

 

Olum

 

Vakter\politi gir stort sett blanke i om du røyker eller ikke. Dette er ihvertfall det jeg har hørt fra venner og kjente som har vært der flere år på rad. Så føler meg ganske sikker.

 

Er sikkert ikke lurt å blåse røyken i trynet på nærmeste politimann uansett.

Lenke til kommentar
Woha! Mitt første år på Roskilde blir 2010 og gleder meg allerede.

 

Olum

 

Vakter\politi gir stort sett blanke i om du røyker eller ikke. Dette er ihvertfall det jeg har hørt fra venner og kjente som har vært der flere år på rad. Så føler meg ganske sikker.

 

Er sikkert ikke lurt å blåse røyken i trynet på nærmeste politimann uansett.

Tviler på at politiet bare hadde rikket på skuldrene hvis de hadde sitt deg åpenlyst røyke, men når det er sagt, er det veldig få, om ingen i det hele tatt av politi som går rundt i campen (tror jeg så et to stk under hele festivalen i år, og da var det noe om en bombetrussel ved togstasjonen :p ).

 

Noen som har kjøpt billett enda, eller venter folk før alle band er annonsert? Selv avventer jeg til hvertfall rundt februar for å se hvilke band og om jeg får meg en jobb.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt billetter enda, men det har med økonomien min å gjøre. Har ikke planer om å vente lenger enn nødvendig. Var for første gang på Hove i fjor. Denne gangen tester vi ut Roskilde. Hadde egentlig lyst til å ta begge, men pga. at Hove nå lander på samme tid som Roskilde, blir det sistnevnte (med forbehold om at det ikke annonseres noen syke band til Hove).

Lenke til kommentar

Pavement var på tide ble bekrefta. Lå jo i kortene at Roskilde ville ha dem, siden dem er et "reunion-band" og skal turnere nå på grunn av det.

 

Ganske sikker på at enten Yeasayer eller/og Vampire Weekend kommer til å spille på Odeon-scena til sommern. Yesayer kommer ut med album i februar og Vampire Weekend i januar. Var en av favorittalbumene mine i 2007 og 2008 de to.

 

Nye singlen til Yeasayer:

http://open.spotify.com/track/1uqX6EqaqDwJ1D4tR8tmwE

 

Ellers kommer Dr Dre, Amy Whinehouse, Blink 182, Devo, Deftones, Evanescence, Stone Temple Pilots, Smashing Pumpkins, The Strokes, The Offspring, RCHP osv av band som er store nok for Oransje scena og kommer med album eller turnerer. Mente jeg leste at Van Halen også, så kan hende dem slår på stortromma med dem/han men jeg veit ikke. Twisted Sisters også muligens.

 

Håper de velger litt bedre start-artist i 2010 for den oransje scena, Petter i fjor var så elendig. Han var for liten for en så stor scene. De skulle heller valgt Volbeat først i fjor, gnakande godt liveband jeg merkelig nok aldri hadde hørt om før jeg så dem live i år på Roskilde på den oransje scenen.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

*mine innlegg*

Hmm... Begynner å bli endel år siden jeg var på roskilde sist nå, så frister med en tur tilbake

 

Blir vel ikke jubeleum neste år. Festivalen startet vel i 1971 hvis jeg ikke husker helt feil..

Dersom første festival var i 1971, blir det vel 40'ende festival til neste år....

Lenke til kommentar
De skulle heller valgt Volbeat først i fjor, gnakande godt liveband jeg merkelig nok aldri hadde hørt om før jeg så dem live i år på Roskilde på den oransje scenen.

Volbeat åpnet Orange i 2007, så - Nei!

 

Håkan Hellström var et bedre alternativ etter min mening. Menmen. Petter ble det, og det var desverre fail.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...