Gå til innhold

Årsutfordring i 2010, ein stad, eit år. Ta mange bilete på same stad over året.


Anbefalte innlegg

Blir pingle her; men på en plass som gir litt utfordringer allikevel; et sted nede ved Namsen der jeg har tilbrakt mange fine sommerdager. Fremkommelighet på vinterstid er jeg litt usikker på - i verste fall blir utsnittet litt feil når det er mye snø og/eller glatt.

 

Har jeg flaks får jeg med både situasjoner med mye og lite vannføring, med tåke og med skittent vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har en hard-core plan. Setter opp et stativ på balkongen, og kjører nabohagen (jungel) som motiv. Der er det store forandringer i lys og landskap ila. et år, samtidig som det ikke krever den helt store motivasjonen. Kan bli en kul timelapse av det til slutt. :)

 

Jeg er riktignok veldig betenkt mtp. antallet frikort, rett og slett fordi jeg er redd for at ferie+jobbreising gjør at det ikke går opp, men det får så være.

Lenke til kommentar
Einig i at påmelding ikkje er nødvendig, når du opprettar din eigen bildetråd så er det påmelding godt nok.

 

Vil nok kalle det utfordring og ikkje dugnad, trur eg.

Noe jeg har oversett i tråden kanskje...men hva slags "kort-navn" har du gitt denne utfordringen? (Skulle bare "lagre" reglene, så visste jeg ikke hva jeg skulle kalle den...)

 

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg har en idé til en entusiastsak, men lurer på om variasjonen blir for stor til å kvalifisere for kravet om "samme sted".

 

Jeg vil ta bildet samme sted og tid hver mandag, på toget til jobb. Utsnittet vil jeg forsøke å få så presist likt som mulig hver gang, det må jeg ta et kjapt studie av i romjula. Men siden NSB veksler mellom ulike togsett, og togsettene er orientert en av to retninger, kan det bli endel veksling fram og tilbake mellom ulike interiør. Mulig noen frikort kan brukes til å plukke ut enkeltbytter, men neppe alt. Høres det allikevel ok ut?

Lenke til kommentar
Jeg har en idé til en entusiastsak, men lurer på om variasjonen blir for stor til å kvalifisere for kravet om "samme sted".

 

Jeg vil ta bildet samme sted og tid hver mandag, på toget til jobb. Utsnittet vil jeg forsøke å få så presist likt som mulig hver gang, det må jeg ta et kjapt studie av i romjula. Men siden NSB veksler mellom ulike togsett, og togsettene er orientert en av to retninger, kan det bli endel veksling fram og tilbake mellom ulike interiør. Mulig noen frikort kan brukes til å plukke ut enkeltbytter, men neppe alt. Høres det allikevel ok ut?

Ja, eg synest det.

 

 

Einig i at påmelding ikkje er nødvendig, når du opprettar din eigen bildetråd så er det påmelding godt nok.

 

Vil nok kalle det utfordring og ikkje dugnad, trur eg.

Noe jeg har oversett i tråden kanskje...men hva slags "kort-navn" har du gitt denne utfordringen? (Skulle bare "lagre" reglene, så visste jeg ikke hva jeg skulle kalle den...)

 

RandiA

Tja, kanskje "Årsutfordringa 2010", med undertittel "Ta bilete på same stad, over heile året"

Lenke til kommentar

Som den observante akamist sikker alt har oppdaga, har eg endra tittelen på tråden og oppdatert den første posten. Same oppdateringa er gjenteken nedanfor:

 

 

2010 nærmar seg raskt, her er det endelege forslaget til årsutfordring for 2010

 

Utfordringa går ut på å ta bilete på same stad over eit heilt år for å dokumentera korleis den utvalde staden endrar seg med årstida (og vær og vind).

 

Det blir 5 ulike deltakarnivå:

Pingle: Ta bilete på same stad 12 gonger over året, 3 frikort.

Kandidat: Ta bilete på same stad 24 gonger over året, 6 frikort.

Entusiast: Ta bilete på same stad kvar veke, 10 frikort.

Hard-Core: Ta bilete på same stad kvar dag, 50 frikort.

Super-Hard-Core: Ta bilete på same stad kvar dag, 0 frikort.

  • Bileta skal så langt råd er vera av same motiv og med same utsnitt kvar gong, nettopp for å sjå korleis motivet endrar seg over året.
  • I utgangspunktet er det fritt fram med utstyrsval, men i kategorien Super-Hard-Core er det også krav om same utstyr i alle bileta.
  • Det er fritt fram for å setja seg andre spesielle krav, f.eks:
    • - Ein deltakar i pingle kategorien også setta seg spesifikke mål med utstyr ol.
      - Ta bilete på bestemt vekedag eller dato i månaden, bestemd klokkeslett etc.

Sidan dette går over heile året ser eg også føre meg at det bør vera mogeleg å endre deltakarnivå ila. året.

Kvar enkelt deltakar opprettar sin eigen tråd, etter følgjande namnereglar:

Årsutfordring 2010 - ein stad, eit år - nick - eventuelt eigen tittel

 

Påmeldinga vert oppretting av din eigen tråd.

 

 

Lykke til :)

Endret av ok67
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja, det er fortsatt mogeleg å melda seg på. Det er i utgangspunktet ingenting som tilseier at du må legga ut bileta med ein gang dei er tekne, sjølv om det sjølvsagt er å føretrekke. Dessutan har du ved å f.eks. delta som pingle 3 frikort, dvs du skal ut med minst 9 bilete ila. året.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Denne skal jeg faktisk slenge meg med på, men ettersom jeg faktisk flytter fra nåværende bosted, så får jeg faktisk ta det stedet jeg besøker flere ganger uansett, hjemme hos foreldrene mine. Så gjelder det bare å finne seg et flott sted som faktisk ikke kun er utenfor stuedøra. :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Må få gratulere alle som har fullført en ekstra gang her, det blir vel en galleritråd snart og det gleder jeg meg til.

 

Men, -blir det en tilsvarende utfordring for 2011? Jeg falt av i 2010, vil prøve på nytt... :blush:

Du får høre med trådstarter angående begge deler ;)

 

Jeg er usikker på om jeg orker en runde til. Dvs. Hvis jeg roer meg ned til pingle eller kandidat, så kan det være verdt å forsøke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...