Sutrus Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har klart å få tak i to høytalere, men jeg kan ingen ting om det og fant ut at jeg måtte ha en receiver e.l. Jeg er egentlig bare ute etter den billigste måten for å få disse høytalere til å fungere(trist nok) Derfor lurer jeg på om noen kunne ha hjulpet meg litt? Kan jeg f.eks få de til å funke gjennom en DVD spiller eller noe lignende? Utaket bak ser slik ut På forhånd takk Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du må ha en forsterker. Og forsterkeren må mates med signal – for eksempel fra en DVD-spiller eller PC. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Du skal bare ha lyd i disse to? Da ville jeg sett etter en brukt stereoforsterker på finn.no e.l. Om du derimot tenker at du vil ha flere høyttalere og surround på sikt så ville jeg sett etter en ditto surroundreceiver. Husk å se etter en forsterker/receiver som har innganger nok til kildene dine. Vil du koble på en dvd-spiller, en cd-spiller og en pc trenger du f.eks. 3 innganger. Blant det billigste av det billigste vil du kunne få tak i både surroundreceiver og stereoforsterker til 500 kr bruk. Eksempler: Surroundreceiver: JVC RX-616 Stereoforsterker: Harman/Kardon HK6200 Vær åpen for at alle andre alternativer er bedre da dette er et absolutt minimum for å produsere lyd, akkurat som du spør om. EDIT: Jeg hoppet over noe veldig vesentlig nå; Hva slags høyttalere er det snakk om? Det er jo greit å kjøpe noe som klarer å drive dem litt mer enn bare å bevege elementene. Endret 4. desember 2009 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå