Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Noen ideeer om OC av mobil? Mvh Danielgr Endret 10. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Veldig mange svar:D Endret 5. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Kanskje fordi du er 14 år, ikke vet hvordan du overklokker en telefon, og spør etter noe gratis? Jeg synest det er morsomt at du skriver "Jeg har alt planlagt oppe i hodet". Fra spøk til alvor. Du klarer ikke overklokke en telefon. Du må ha tilgang til informasjon kun telefonutviklerene har, du må ha mangeårig erfaring med programmering for å forstå hvordan du kan endre på kjernen i cpu styringen. Du må ha en jtag for alle de gangene du vil feile. Du tror sikkert at siden du kan overklokke en datamaskin, så går det sikkert an å gjøre det samme med en mobiltelefon. Det er så feil det kan bli. På en PC er allerede alt lagt til rette for overklokking. Program som lar deg ta styring over cpu'en er allerede skrevet og tilgjengelig for alle brukere, så alt en trenger å gjøre er å sørge for nok kjøling og korrekt strømtilførsel. Det kan hvem som helst lære på minutter. På en mobiltelefon derimot har du ikke dette. Da må du skrive det selv eller få noen andre til å skrive det. Du må ha stor kjennskap til operativsystemet og hvordan det er snekret sammen, og har du slike ferdigheten, jobber du sannsynligvis allerede for nokia, samsung, sony etc. For å gjøre en sammenligning: Å gå fra å overklokke en hjemme-PC til å overklokke en mobiltelefon, er som å hoppe fra addisjon til integrasjon i mattematikkverden, uten å ta med alt imellom. Skal du endre en mobiltelefon, begynn i det små. ...Og gjør research på hva som er mulig og hva som er umulig (slik du spør etter her). Derfor har ingen svart deg. Endret 5. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Kanskje fordi du er 14 år, ikke vet hvordan du overklokker en telefon, og spør etter noe gratis?Jeg synest det er morsomt at du skriver "Jeg har alt planlagt oppe i hodet". Fra spøk til alvor. Du klarer ikke overklokke en telefon. Du må ha tilgang til informasjon kun telefonutviklerene har, du må ha mangeårig erfaring med programmering for å forstå hvordan du kan endre på kjernen i cpu styringen. Du må ha en jtag for alle de gangene du vil feile. Du tror sikkert at siden du kan overklokke en datamaskin, så går det sikkert an å gjøre det samme med en mobiltelefon. Det er så feil det kan bli. På en PC er allerede alt lagt til rette for overklokking. Program som lar deg ta styring over cpu'en er allerede skrevet og tilgjengelig for alle brukere, så alt en trenger å gjøre er å sørge for nok kjøling og korrekt strømtilførsel. Det kan hvem som helst lære på minutter. På en mobiltelefon derimot har du ikke dette. Da må du skrive det selv eller få noen andre til å skrive det. Du må ha stor kjennskap til operativsystemet og hvordan det er snekret sammen, og har du slike ferdigheten, jobber du sannsynligvis allerede for nokia, samsung, sony etc. For å gjøre en sammenligning: Å gå fra å overklokke en hjemme-PC til å overklokke en mobiltelefon, er som å hoppe fra addisjon til integrasjon i mattematikkverden, uten å ta med alt imellom. Skal du endre en mobiltelefon, begynn i det små. ...Og gjør research på hva som er mulig og hva som er umulig (slik du spør etter her). Derfor har ingen svart deg. Haha, okai, nå høres det ikke så lett ut, sviger broren min, hadde overclocket sin iphone skjønner du:) Men nå ttor jeg jeg venter.. Takk for at du slo virkeligheten inn:) Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Svogeren din bare tuller med deg, han har ikke overklokket iphonen sin... Lenke til kommentar
vohm Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hørte noe snakk om klokking på htc tytnII. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 For all del, det er mye snakk om klokking av mobiler, bare søk rundt om. Men de som påstår de klarer det lyver nok flesteparten. Det er mulig, men da skal du ha mange bekjente på innsiden av utvikleravdelingen. Men til syvende og sist er det grunn for at mobiler ikke overklokkes, og det fakta at mange faktisk er underklokket. ÉN: Batteriet ville prestert dårligere. TO: Batteriet ville fått redusert levetid. TRE: Mobil har ikke vifte eller temperaturstyring, og det sier seg selv at f.eks. 100 mhz overklokking vil drepe telefonen. Jeg har hørt snakk om klokking på mange telefoner. Men så spørs det om jeg tror på alt jeg leser på nettet da Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er ikke noe stress å overklokke windows baserte mobiler. Har gjort det selv med flere av mine. Fungerer fint det! Pass på at de bruker mer strøm, blir varme, og kan selvsagt ta permanente skader av det. http://www.htc-touch-info.com/en/overclocking/ Apegryn: Du får nå bare tro hva du vil.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det der var jo sinnsykt. Er du sikker på at tallene som står i videoene er reelle? Jeg har ikke tro på at en telefon varer lengre enn et par måneder med 20+% høyere klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nei det vet jeg ingenting om, men mulig er det ivertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå