Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til å få dama til å slanke seg

Gjest guest_22

Anbefalte innlegg

jeg naiv?

Poenget mitt er at man elsker den på innsiden. Selvfølgelig skal man like det man ser på, men jeg synes det blir for dumt å syte fordi den ene har lagt på seg litt. Da får man ta tak i det sammen.

Trenger man være feit for å ha slike meninger? Nei! Jeg blir overlykkelig for den som ser meg for den jeg er, som forelsker seg i den jeg er på innsiden. Gutter som skryter meg opp i skyene pga av kropp og utseende faller jeg sjelden for.

1. Hva man har på den såkalte innsiden har også med hvordan man er på utsiden. Folk har en tendens til å sette en ugjennomtrengelig linje mellom disse to aspektene. Det er dog ikke slik det forholder seg. En person er hele personen, det inkluderer også det fysiske (og ikke minst hvordan det psykiske påvirker det fysiske).

2. Det er faktisk genetiske forhold å ta hensyn til her. Kjønnene har utviklet seg forskjellig, og det er et psykologisk faktum at gutter er genetisk «hardwired» til å synes kvinner som tilsynelatende er de som, rent fysisk, vil være den beste kandidaten til å bære frem et barn, er de mest attraktive. Nå vil ikke det nødvendigvis bety radmagre modeller (snarere tvert i mot), men ser man ut som om man er i dårlig form, så er man rett og slett mindre attraktiv. Slik er det bare.

3. Hvorfor er dette i det hele tatt en diskusjon? Hvorfor behandler man overvektige med silkehansker? Dette er et reellt problem, og bør behandles som et reellt problem. Man kan likevel være flink med å ha andre personers følelsesliv i tankene når man prøver å snakke sammen om slikt, og det tror jeg helt fint skal gå an om man bare er litt fornuftig. Det er imidlertid en skam at samfunnet har tilpasset seg en verden full av folk i elendig form. Man burde heller vært takknemlig for at man har personer rundt seg som bryr seg om en, om en blir forespurt om å være med å trene (f.eks.).

Trådstarter har selvfølgelig helt andre motiver, men åtti kilo for en jente er faktisk å være overvektig (såfremt vi snakker om en person med normal høyde), og jeg hadde selv reagert på en slik utvikling. Ser ikke helt problemet med å påpeke det heller, egentlig, såfremt det ikke er snakk om en person som er veldig sensitiv da det gjelder slike ting. Hvorfor er det helt stuerent å bli tjukk? Jeg synes det faktisk er litt rart. Man tatoverer seg heller ikke i panna og begynner å røyke Petterøes Rød 3 uten å snakke med samboeren om det på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva gjør at damer går og småspiser?

For lite oppmerksomhet? Dårlig selvtillit?

For lite tomat, salat, stangselleri, paprika og agurk i kjøleskapet?

De fleste som er overvektig er smertelig klar over det, ikke noe vits å påpeke det.

Så her er det bare å gå foran med et godt eksempel.

Gå tur. En times tur hver gang dere har anledning. Bra til å snakke sammen også. Helst litt tempo. Men alt teller.

Starte på helsestudio. Etter noen måneder gir du henne et abonnemang, siden du er så fantastisk fornøyd med opplegget selv, at du kan ikke tenke deg å gå der uten henne. Selv om det er mye pent å se på.

Og da bør det jo være sånn 'dametrimm' der, med aerobics-grupper eller noe hun har holdt på med før.

Xykling, powerstep, poweryoga og den slags. I tillegg til apparat.

Svømming er også bra. Kan anbefale klippekort. Kan ofte brukes av hvem som helst også.

Og hvis du spiser sunt, og stort sett bare kjøper sunn mat når du handler vil det merkes.

Og hvis alt feiler, så er i hvertfall du blitt sprek... (altså har dere vokst litt fra hverandre)

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

@CAT-scan: As within, so without.

De fleste som er overvektig er smertelig klar over det, ikke noe vits å påpeke det.

Poenget er ikke å påpeke at hun er overvektig. Poenget er å påpeke at hun ikke gjør noe med det.

Jeg må si meg sterkt uenig i en slik gå-rundt-grøten-løsning som mange her foreslår. Så gutten skal altså bruke penger på å starte på et treningsstudio og passe på at det har fasiliteter tilrettelagt for kvinner, trene der noen måneder, bruke penger på et medlemskap til andre enn seg selv, kjøpe sunn mat som dama i utgangspunktet ikke vil ha og derfor ikke vil bruke penger på (<- en antagelse).

Eller så skal han bare godta at helsa til dama blir dårligere og dårligere, miste tiltrekningen for henne, men godta henne fordi "det er egentlig bare personligheten som betyr noe". Gjør han ikke dette skal han bli hetset som en overfladisk drittsekk som ikke har empati og sosiale antenner til å forstå at man kan aldri fortelle en jente sannheten.

Jibuz folkens.

Det finnes et ord...

"Kommunikasjon" heter det.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Gjest guest_22

Wow, overveldene respons folkens!

Har fått mange idéer om hva jeg skal gjøre, for jeg innser at dette ikke kan fortsette. Akter ikke å miste attraksjonen til henne.

Nå skal jeg selvsagt ikke si hva jeg tenker å gjøre da det kommer til å bli en lang usakelig diskusjon om det er riktig eller ikke :)

Men takk for god input!

Lenke til kommentar
Nei. Start nå. Dette er en type ting som man kan utsette til det uendelige til du plutselig er sammen med en saccosekk av et menneske.

Slutt å kjøpe usunn mat og drikke. Det man ikke har i kjøleskapet får man ikke spist. Vær også obs på deg selv. Det er lettere å spise sundt og trene hvis de rundt deg gjør det.

Jeg hadde ikke taklet å gå rundt grøten og hadde personlig sagt ifra hva jeg syntes om at partneren lot utseendet gli ut. Jeg er ingen blomst selv, men jeg ville hatt såpass respekt for en partner at jeg brydde meg om hvordan jeg så ut. Dette er selvsagt urelevant, jeg prøver ikke å fortelle deg hva du skal gjøre.

Men vær forsiktig uansett. Det kan jo godt hende at hun allerede er bevisst det og redd for hva du tenker om henne. Men at hun ikke klarer å gjøre noe med det alene.

Eyyy, mente du det med saccosekk som noe negativt?:p

Lenke til kommentar

Wow, normalt er jo alltid rådet her i trådene å snakke med henne, men ikke når det dreier seg om vekta altså. Hvis hun bare har noe kilo for mye, bør ikke dette være noe problem for TS. Derimot, hvis hun fortsetter å legge på seg er dette helsefarlig. Fedme fører til økt risiko for hjerte- og karsykdommer, slitasjeskader, diabetes mm.

Ta det opp som at en er bekymret for helsa hennes. Så kan en eventuelt foreslå å forandre livsstilen sammen.

Lenke til kommentar
At dama veier 90 kilo ellerno sier oss ingenting, med mindre vi vet høyden og slikt. 1.50 og 90 kilo er mye. 1.95 og 90 kilo er brått langt mindre.

Vel en kvinne på 1.95 og 90 kg gjør ikke saken stort bedre... Da er det ikke bare vekta han kan klage på for å si det sånn.

Lenke til kommentar
At dama veier 90 kilo ellerno sier oss ingenting, med mindre vi vet høyden og slikt. 1.50 og 90 kilo er mye. 1.95 og 90 kilo er brått langt mindre.

Vel en kvinne på 1.95 og 90 kg gjør ikke saken stort bedre... Da er det ikke bare vekta han kan klage på for å si det sånn.

90 kilo og 1.5 meter høy gir en BMI på 40.

90 kilo og 1.95 meter høy gir en BMI på 23.

Skjønner du poenget mitt? over 25 er overvektig. Over 30 er helsefarlig.

Lenke til kommentar

90 kilo og 1.5 meter høy gir en BMI på 40.

90 kilo og 1.95 meter høy gir en BMI på 23.

Skjønner du poenget mitt? over 25 er overvektig. Over 30 er helsefarlig.

Poenget mitt er hvertfall at kvinner på 1.95 er groteske...

Lenke til kommentar

Problemet her er vel ikke nødvendigvis at dama er litt lubben. Heller det at hun nå nylig, og over en kort periode, har lagt på seg. Det er stor forskjell i å bekymre seg over den faktiske vekten til dama, og det å bekymre seg over hvor mye hun har lagt på seg i det siste.

Det største problemet da, som litt mange i denne tråden ikke virker å forstå, er ikke hva hun faktisk veier nå, men at hun tydeligvis har endret til en mer usunn livsstil. Det er på ingen måte bra for helsen og er noe som bør tas tak i. Det er fullt mulig å bekymre seg over en vektøkning uten at det totalt sett er noe problem med det nye høyde vekt forholdet.

Endret av svante
Lenke til kommentar

Den bekymrede har ikke noe kjærlighetsforhold. Han er fremdeles i stadiet som kan karaktriseres som overfladisk "lykkerus". Om dette volder han store problemer, så vil det bare bli værre. Om han forventer sin parnter skal være slimfit resten av livet. Da må han nok kutte forholdet og finne seg en "helsefanatiker". Resten av oss legger på seg et,to eller flere håndtak med tiden som går i et forhold.

Lenke til kommentar
Det er vel å dra det litt langt å nevne helsen når jenten bare er blitt lubben - eller kanskje til og meg bare litt større enn det TS liker.

Jeg gjentar meg selv, med uthevet skrift denne gangen:

Wow, normalt er jo alltid rådet her i trådene å snakke med henne, men ikke når det dreier seg om vekta altså. Hvis hun bare har noe kilo for mye, bør ikke dette være noe problem for TS. Derimot, hvis hun fortsetter å legge på seg er dette helsefarlig. Fedme fører til økt risiko for hjerte- og karsykdommer, slitasjeskader, diabetes mm.

Refererer ellers til det Svante skriver og legger til at det er mye enklere å legge om til en sunnere livsstil før enn senere.

Lenke til kommentar
Den bekymrede har ikke noe kjærlighetsforhold. Han er fremdeles i stadiet som kan karaktriseres som overfladisk "lykkerus". Om dette volder han store problemer, så vil det bare bli værre. Om han forventer sin parnter skal være slimfit resten av livet. Da må han nok kutte forholdet og finne seg en "helsefanatiker". Resten av oss legger på seg et,to eller flere håndtak med tiden som går i et forhold.

Når du kommer med antagelser, er det flott om du ikke prøver å pakke det inn som fakta, da du ikke har noen forutsetninger for å vite om han er i "overfladisk lykkerus" eller ikke.. At man bare har å godta at en person legger på seg når h*n er i ett forhold er utterly bullshit! Bare fordi mange gir faen i formen når de er i ett forhold, betyr ikke dette at det er noe en person bare må godta! Hørt om kommunikasjon? Er dette noe som er viktig for h*n så holder det ikke bare å la det skure og gå..

Er så mye latterlige forslag i denne tråden at jeg blir kvalm.. At folk i det heletatt syntes det er mer realt å prøve å lure med den andre istedenfor å snakke om det grenser til idioti spør du meg!

Lenke til kommentar

Haha, hvis du tror man må være helsefanatiker for å ikke legge på seg en, to eller flere håndtak skjønner jeg at du har meget lite peiling om kropp og helse.

Så det du påstår at hvis man bryr seg om hvordan personen man er sammen med ser ut, så er man kun "i en overfladisk lykkerus", mens hvis man gir faen så er man i et kjærlighetsforhold? Vel vel, whatever works for you.

Lenke til kommentar

Finn frem en av hennes gamle bukser (Som passet den gang hun var tynn) og spør henne om hun kan ta den på seg fordi du synes hun ser så utrolig sexy ut i dem. Når hun prøver å ta på seg buksa og sier "Oi! Den passer ikke lengere" så kan du si "Hvorfor ikke?". Da bør det gå opp et lys for henne.

Edit: Og du sparer deg for det pinlige spørsmålet "Har du lagt på deg?"

Endret av Cromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...