Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til å få dama til å slanke seg

Gjest guest_22

Anbefalte innlegg

Gjest guest_22

Jeg og dama har bodd sammen i 2,5 år nå, begge er 22.

I løpet av det siste halvåret har hun begynt å lagt på seg en del, har blitt lubben, rett og slett.

Jeg finner lubbne jenter særdeles lite attraktivt, så jeg er litt bekymret nå.

Hun går å småspiser å ikke lenger særlig oppmerksom på hva hu putter i seg.

Tør ikke si noe da jeg regner med det kommer til å bli feiltolket og alt ender med et helvetes styr.

Har noen tips til hvordan jeg kan få henne til å ta litt bedre vare på kroppen sin og gi slipp på noen kilo?

Blir sikkert ikke noe bedre med all julematen som nå står på menyen etterhvert...

(og nei, hu er ikke gravid :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke si at hun er feit eller noe lignende, det fører bare til motsatt effekt og hun kommer til å trøstespise. Bare si at du har tenkt til å forandre litvsstilen din å bli mer aktiv og bare spør sånn btw om hun vil være med? lag sunn og god middag engang i blandt og meld dere på danse kurs eller noen form for aktivitet! Du må trø varsomt og det blir sikkert litt krevende men jeg tror du får det til!=) og jo til slutt!...kanskje det er en grunn til at hun spiser mer enn før? er hun lykkelig da?

Lenke til kommentar

Vel ja, snakk om at du skal begynne og trene og sånt.

Bruk argumenter som at om noen år er det forsent, men hvis man danner seg et godt grunnlag nå så kommer det til å bidra til et sunnere og bedre liv.

Hvis hun ser at du begynner å tenke over kroppen din, så kanskje hun også tenker over sin.

Da kanskje du kan få henne til å trene og slikt uten å en gang spørre.

Eventuelt invester i ei tredemølle som dere kan ha hjemme. Pass på at du kjøper matprodukter som er sunne, slik at det hvertfall ikke ligger usunne produkter strødd overalt som hun (og du) kan småspise på.

Til slutt vil jeg si at du bør gjøre dette for hennes eget beste, og ikke for din skyld.

Fysisk aktivitet og et sunt liv er noe alle bør ha, så slutt å tenk på at du vil at hun skal bli mer sexy, tenk heller at du vil at hun skal bli sunnere. (og deg selv, men jeg vet ikke hvilke vaner du har, sier ikke at du er usunn)

Alt bør gjøres gradvis ellers kan ting bli mistolket.

Ikke gjør tabben jeg gjorde...

Jeg sa at kjæresten min (hun er 18) hadde kjempeflott kropp (noe jeg mente helt ærlig), men at det aldri kommer til å vare utover 20-åra hvis man ikke driver med fysisk aktivitet.

Det ble mistolket for å si det sånn. :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Gjest guest_22
Så du er en spinkel jævel? De færreste jenter tenner på små spinkle gutter vet du.

Hehe, urutinert å blande meg selv opp i dette...

@kakemot:

Takk for svar.. Jenter kan være flinke til å mistolke av og til ja!

Får se om jeg får igang noe aktivitet på nyåret... Vi får se..

Lenke til kommentar

Du får begynne å trene jævlig, spise sunt, rett og slett gå foran med et godt eksempel. Er hun litt oppmerksom vil hun fatte at kanskje hun også bør begynne å ta vare på kroppen sin.

Evt. hvis du ikke gidder det, får du si "Har du lagt på deg?" med verdens største smil og gøyeste tone.

En tredje løsning er å ha sex, ofte. Og la hun gjøre jobben.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Nei. Start nå. Dette er en type ting som man kan utsette til det uendelige til du plutselig er sammen med en saccosekk av et menneske.

Slutt å kjøpe usunn mat og drikke. Det man ikke har i kjøleskapet får man ikke spist. Vær også obs på deg selv. Det er lettere å spise sundt og trene hvis de rundt deg gjør det.

Jeg hadde ikke taklet å gå rundt grøten og hadde personlig sagt ifra hva jeg syntes om at partneren lot utseendet gli ut. Jeg er ingen blomst selv, men jeg ville hatt såpass respekt for en partner at jeg brydde meg om hvordan jeg så ut. Dette er selvsagt urelevant, jeg prøver ikke å fortelle deg hva du skal gjøre.

Men vær forsiktig uansett. Det kan jo godt hende at hun allerede er bevisst det og redd for hva du tenker om henne. Men at hun ikke klarer å gjøre noe med det alene.

Lenke til kommentar

Var det ikke en Kongen av Queens episode som tok opp nettopp dette temaet? :p

Jeg tror, som mange andre her, at du ikke bør konfrontere hun direkte med dette, da det fort kan mistolkes og at hun blir pottesur og at selvtilliten synker. Evt. begynner hun bare å spise enda mer på ren trass. Jenter blir ofte sur for de minste ting, men du er nesten nødt til å ta det opp før eller siden. Men måten du tar det opp på har jo mye å si. Om du sier "hey, kjære! Du begynner å se ut som en hval, ta og slank deg!", så er kanskje ikke det så heldig.

Det krever ikke så mye fysisk aktivitet heller om dere skal bli sunnere! Bare en 30 minutters gåtur hver eller annenhver dag kan være nok, men det viktigste er hva dere spiser. Som andre har nevnt, så sørg for at det er du som handler, å handle da sunne matvarer.

Evt. arranger en filmkveld hvor dere har en Rocky maraton. Blir man ikke insipirert til å trene da, så blir man det aldri. :)

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
Evt. arranger en filmkveld hvor dere har en Rocky maraton. Blir man ikke insipirert til å trene da, så blir man det aldri. :)

Jenter lar seg ikke inspirere av Sylvester Stallone. :p

Å joda, etter at jeg har sett rocky vil jeg ut og jogge :p

Lenke til kommentar
Forslag nr. 1: Grow up.

Jeg støtter dette forslaget. Man har kun lov å være lykkelig som singel, etter man blir sammen med noen må man bare godta dem for den de er, uansett hvor jævlig det er.

Neida, for å være saklig, tren selv. Enten så tar hun hintet og holder følge eller så ligger du godt an når du dumper henne og du er kjekkas mens hun er feiten sjøl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...