Gamer93 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Hei, min mor lider av utbrenthet og det har hun gjort i et par år, hun har meget lite energi og klarer nesten ikke å arbeide eller utføre dagligdagse oppgaver lenger. Hun har store vansker med å sove om natten og har prøvd mange metoder for å greie å sove, hun påstår selv at det kan ha vært noe med at hun fikk utbrentheten og overgansalderen samtidig og at dette er noe veldig spesielt hun har fått. Når hun drikker alkohol føler hun også at hun ikke får den berusende følelsen hun fikk før. Hun har besøkt legen ved jevne mellomrom og har tatt prøver, men legene bare løfter på skuldrene og sier de ikke er sikker på hva som er galt. Noen leger gidder rett å slett ikke å gjøre et ordentlig forsøk på å få henne frisk, og dette gjør henne og oss i familien veldig triste. Hun har også prøvd ut uttallige metoder for å bli frisk som alternativ behandling, en såkalt 'sol-lampe' som skal skaffe deg mer overskudd og energi, osv osv, uten noe varig virkning. Dette er andre gangen jeg tar kontakt på forumet for hjelp, den forrige tråden min ble ikke besvart så jeg håper inderlig at noen kommer med et par innspill. Er det noen som har noen forslag til hva hun kan gjøre, eller besøke noen leger som er utdannet for denne lidelsen? - Hilsen bekymret sønn, 16 år. Endret 2. desember 2009 av Gamer93 Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Selv om noen ser det som skamfullt å ha psykiske problemer så tror jeg moren din lider av en depresjon. Dette er noe veldig mange får, spesielt i sammenheng med overgangsalderen, og er ikke noe å skamme seg over. En depresjon vil kunne gjøre at man blir utbrent og fort utmattet og tiltaksløs. Jeg tror moren din kunne hatt god effekt av å snakke med en psykolog, kanskje gjerne av en som har spesialisert seg innen motivasjon og positiv psykologi. Kanskje også en vurdering hos psykiater for evt. antidepressiva? Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hei og takk for tilbakemelding. Depressjon er nok ikke tilfellet, men jeg skal ikke utelukke det heller. Hun er en glad person ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå