Colorline Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Har konstruert en funksjonsmakro som finner ut hvor stor totalinntekten er for ulike kundegrupper(voksne,eldre,bedrifter). Funksjonsmakroen retunerer da følgelig totalinntekten for en og en kundegruppe om gangen. Skal nå lage en ny makro der jeg beregner gjennomsnittlig inntekt per butikkbesøk for hver kundegruppe, og tenkte da at jeg ville opprette en ny makro der jeg kaller den første funksjonsmakroen. I den anledning er jeg usikker på hva jeg må ta med av instruksjoner i den nye. Må jeg ta med deklarering og initiering av alle variabler? Må jeg da med Do While løkken, osv? Vet jeg er dårlig til å forklare, men fint om noen bare kan si litt genereltt om hva man må ta hensyn til når man kaller makroer. Er ikke så veldig god på det, så skriv forståelig! Fint om noen kan svare Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du er i Excel? Jeg tror du finner opp Pivot-tabeller på ny. Er det for å lære? Hvis ikke tror jeg Excel selv er best egnet til jobben. Må du gjøre det i VBA; få se koden du har laget og en beskrivelse av rådataene. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå